Cílem mé práce je objasnit pojetí a význam výslechu jako specifické sociální situace a interakce. První část popisuje psychologii výslechu ve dvou hlavních liniích. Druhá část se soustřeďuje na osobnost vyslýchajícího během výslechu, způsoby, kterými se výslech provádí a chyby, kterých se vyslýchající dopouští. Závěrečná fáze je zaměřena na samotnou výslechovou situaci, její účastníky a zvláštnosti, se kterými se můžeme setkat ve výslecho-vé situaci.
Anotace v angličtině
The target of my thesis is to clarify the conception and the meaning of questioning as a specific sociable situation and interaction. The first part is describing psychology of ques-tioning in two main theories. The second part is focused on personality of interrogating during the examination, on methods by which the questioning is done as well as mistakes that the interrogating has done. The last part is pursuing on questioning itself, participants and distinction with which we can come together during the questioning.
Forensic psychology, psychology of questioning, questioning situation, interrogating verbal and nonverbal communication.
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé práce je objasnit pojetí a význam výslechu jako specifické sociální situace a interakce. První část popisuje psychologii výslechu ve dvou hlavních liniích. Druhá část se soustřeďuje na osobnost vyslýchajícího během výslechu, způsoby, kterými se výslech provádí a chyby, kterých se vyslýchající dopouští. Závěrečná fáze je zaměřena na samotnou výslechovou situaci, její účastníky a zvláštnosti, se kterými se můžeme setkat ve výslecho-vé situaci.
Anotace v angličtině
The target of my thesis is to clarify the conception and the meaning of questioning as a specific sociable situation and interaction. The first part is describing psychology of ques-tioning in two main theories. The second part is focused on personality of interrogating during the examination, on methods by which the questioning is done as well as mistakes that the interrogating has done. The last part is pursuing on questioning itself, participants and distinction with which we can come together during the questioning.
Forensic psychology, psychology of questioning, questioning situation, interrogating verbal and nonverbal communication.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování pojetí a významu výslechu jako specifické sociální situace a
interakce
2. Popis zvláštností výslechové situace a účastníků výslechové situace
3. Zaměření se na osobnost vyslýchajícího ve výslechové situaci
Zásady pro vypracování
1. Zpracování pojetí a významu výslechu jako specifické sociální situace a
interakce
2. Popis zvláštností výslechové situace a účastníků výslechové situace
3. Zaměření se na osobnost vyslýchajícího ve výslechové situaci
Seznam doporučené literatury
Spurný, J.: Psychologie výslechu. Portál, Praha 2003
Čírtková,L., Červinka, F.: Forenzní psychologie. Support, Praha 1994
Hayesová, N. Základy sociální psychologie. Portál, Praha 1998
Čírtková, L.: Základy psychologie pro policisty. PA ČR, Praha 1994
Červinka,F., Čírtková, L.: Neverbální komunikace ve výslechové praxi. Čs.
kriminalsitika, 1993, č. 4, s. 331-339
Seznam doporučené literatury
Spurný, J.: Psychologie výslechu. Portál, Praha 2003
Čírtková,L., Červinka, F.: Forenzní psychologie. Support, Praha 1994
Hayesová, N. Základy sociální psychologie. Portál, Praha 1998
Čírtková, L.: Základy psychologie pro policisty. PA ČR, Praha 1994
Červinka,F., Čírtková, L.: Neverbální komunikace ve výslechové praxi. Čs.
kriminalsitika, 1993, č. 4, s. 331-339
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svoji bakalářskou práci a s vojí prezentací splnil obsah zadání. Student zodpověděl všechny otázky ze strany vedoucího bakalářské práce i oponenta. Po diskusi student zodpověděl všechny otázky kladené ze strany státní komise v plném rozsahu.