Tato práce se zabývá publicitou společnosti Kooperativa. V teoretické části jsou shromážděny poznatky z oblasti public relations a jeho zařazení v rámci marketingových komunikací. Velký důraz je kladen na oblast media relations, která je úzce spojena s publicitou. V praktické části je představena společnost Kooperativa, její produkty, její největší konkurenti na našem trhu a nástroje public relations, které společnost běžně využívá. Publicita Kooperativy je zkoumána pomocí mediální analýzy, její výsledky budou představeny a interpretovány. Na závěr jsou sepsány doporučení pro další komunikaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on publicity of Kooperativa company. In theoretical part of thesis are defined basic terms from public relations theory and the place of this branch in marketing communication theory. Important here are terms from media relations part of PR which is connected with publicity the most.
The practical part introduces Kooperativa company, their products, competitors and usage of PR tools. The publicity is researched by media analysis and the results are presented. Based on results there are recommendations for further and better communication of company.
Klíčová slova
Public relations, nástroje PR, publicita, Kooperativa, marketingové komunikace, mediální analýza, media relations, tisková zpráva
Klíčová slova v angličtině
Public relations, PR tools, publicity, Kooperativa company, marketing communication, media analysis, media relations, press release
Rozsah průvodní práce
59 s. (72 913 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá publicitou společnosti Kooperativa. V teoretické části jsou shromážděny poznatky z oblasti public relations a jeho zařazení v rámci marketingových komunikací. Velký důraz je kladen na oblast media relations, která je úzce spojena s publicitou. V praktické části je představena společnost Kooperativa, její produkty, její největší konkurenti na našem trhu a nástroje public relations, které společnost běžně využívá. Publicita Kooperativy je zkoumána pomocí mediální analýzy, její výsledky budou představeny a interpretovány. Na závěr jsou sepsány doporučení pro další komunikaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on publicity of Kooperativa company. In theoretical part of thesis are defined basic terms from public relations theory and the place of this branch in marketing communication theory. Important here are terms from media relations part of PR which is connected with publicity the most.
The practical part introduces Kooperativa company, their products, competitors and usage of PR tools. The publicity is researched by media analysis and the results are presented. Based on results there are recommendations for further and better communication of company.
Klíčová slova
Public relations, nástroje PR, publicita, Kooperativa, marketingové komunikace, mediální analýza, media relations, tisková zpráva
Klíčová slova v angličtině
Public relations, PR tools, publicity, Kooperativa company, marketing communication, media analysis, media relations, press release
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na využití nástrojů media relations v rámci PR. Definujte cíl práce a metodický postup.
2. Analyzujte současný stav využívání nástrojů PR zaměřených na media relations ve zvolené organizaci.
3. Proveďte mediální analýzu publicity organizace za zvolené období.
4. Z analýzy a zjištěných dat vyvoďte závěry a doporučte další kroky vedoucí ke zlepšení mediálního obrazu organizace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na využití nástrojů media relations v rámci PR. Definujte cíl práce a metodický postup.
2. Analyzujte současný stav využívání nástrojů PR zaměřených na media relations ve zvolené organizaci.
3. Proveďte mediální analýzu publicity organizace za zvolené období.
4. Z analýzy a zjištěných dat vyvoďte závěry a doporučte další kroky vedoucí ke zlepšení mediálního obrazu organizace.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-726-1096-1.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada, 2007, 165 s. Manažer. ISBN 978-802-4719-030.
LESLY, Philip. Public Relations: Teorie a praxe. 1.vyd. Praha, 1995, 240 s. ISBN 80-858-6515-7.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. Vyd. 1. Computer Press, 2002, xvii, 153 s. ISBN 80-722-6823-6.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha, 2010. ISBN 978-807-3676-834.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-726-1096-1.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada, 2007, 165 s. Manažer. ISBN 978-802-4719-030.
LESLY, Philip. Public Relations: Teorie a praxe. 1.vyd. Praha, 1995, 240 s. ISBN 80-858-6515-7.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. Vyd. 1. Computer Press, 2002, xvii, 153 s. ISBN 80-722-6823-6.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha, 2010. ISBN 978-807-3676-834.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Navrátilová):
1. Jaká témata byste doporučila zpracovávat pro zvýšení množství zajímavých publicistických výstupů Kooperativy?
2. V kapitole věnované Společenské zodpovědnosti firem reflektujete toto téma zejména z pohledu PR. Jaký význam má CSR v rámci etického řízení firmy?
Studentka zodpověděla položené otázky.