Bakalárska práca sa zaoberá fenoménom blog a jeho využitím pre účely self-promotion.
Teoretická časť ponúka náhľad do základnej problematiky blogu, ako aj možnosti jeho využitia v rámci marketingových komunikácií. V praktickej časti sú analyzované vybrané blogy podľa vopred určených kritérií. Taktiež bol uskutočnený výskum, ktorého cieľom bolo zistiť ako sú blogy vnímané užívateľmi internetu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on a phenomena of blog and its application as a means of self-promotion.
Theoretical part provides insight into the fundamental problems of blog as well as possibilities of its application in the field of marketing communication. The practical part includes analyses of several blogs according to designated criteria. Also, a survey has been made with aim to discover how blogs are perceived by the users of the Internet.
Klíčová slova
blog, blogger, image, public relations, sociálne siete, značka
Klíčová slova v angličtině
blog, blogger, image, public relations, social sites, brand
Rozsah průvodní práce
61 (72 500 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Bakalárska práca sa zaoberá fenoménom blog a jeho využitím pre účely self-promotion.
Teoretická časť ponúka náhľad do základnej problematiky blogu, ako aj možnosti jeho využitia v rámci marketingových komunikácií. V praktickej časti sú analyzované vybrané blogy podľa vopred určených kritérií. Taktiež bol uskutočnený výskum, ktorého cieľom bolo zistiť ako sú blogy vnímané užívateľmi internetu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on a phenomena of blog and its application as a means of self-promotion.
Theoretical part provides insight into the fundamental problems of blog as well as possibilities of its application in the field of marketing communication. The practical part includes analyses of several blogs according to designated criteria. Also, a survey has been made with aim to discover how blogs are perceived by the users of the Internet.
Klíčová slova
blog, blogger, image, public relations, sociálne siete, značka
Klíčová slova v angličtině
blog, blogger, image, public relations, social sites, brand
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury o možnostech blogování a propagaci na internetu.
2. Stanovte cíle práce a zformulujte hypotézy.
3. Proveďte dotazníkový výzkum zaměřený na zjištění toho, jaký postoj vůči blogům zastává internetová veřejnost
4. Analyzujte vybrané osobní blogy na základě předem stanovených kritérií.
5. Na základě analýz vyvoďte závěry, navrhněte zlepšení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury o možnostech blogování a propagaci na internetu.
2. Stanovte cíle práce a zformulujte hypotézy.
3. Proveďte dotazníkový výzkum zaměřený na zjištění toho, jaký postoj vůči blogům zastává internetová veřejnost
4. Analyzujte vybrané osobní blogy na základě předem stanovených kritérií.
5. Na základě analýz vyvoďte závěry, navrhněte zlepšení.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
STUCHLÍK, Petr, Martin DVOŘÁČEK a Martin PEGNER. Marketing a reklama na internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 1998, 198 s. ISBN 8071696307.
ŠINDELÁŘ, Jan. Blog: vytváříme a vedeme internetový deník. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 104 s. ISBN 8025109275.
BYRON, D a Steve BROBACK. Blogy: publikuj a prosperuj: blogování pro váš business. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, xiv, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
BAILEY, Matt. Internet marketing: an hour a day. Indianapolis, Ind.: Wiley, c2011, xxxi, 567 s. ISBN 978-0-470-63374-8.
SCOTT, David Meerman. Nové pravidla marketingu a PR: ako efektívne využívať sociálne siete a média, blogy, správy, online video a virálny marketing na získavanie zákazníkov. Vyd. 1. Bratislava: Eastone Books, 2010, 288 s. ISBN 978-80-8109-149-0.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
STUCHLÍK, Petr, Martin DVOŘÁČEK a Martin PEGNER. Marketing a reklama na internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 1998, 198 s. ISBN 8071696307.
ŠINDELÁŘ, Jan. Blog: vytváříme a vedeme internetový deník. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 104 s. ISBN 8025109275.
BYRON, D a Steve BROBACK. Blogy: publikuj a prosperuj: blogování pro váš business. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, xiv, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
BAILEY, Matt. Internet marketing: an hour a day. Indianapolis, Ind.: Wiley, c2011, xxxi, 567 s. ISBN 978-0-470-63374-8.
SCOTT, David Meerman. Nové pravidla marketingu a PR: ako efektívne využívať sociálne siete a média, blogy, správy, online video a virálny marketing na získavanie zákazníkov. Vyd. 1. Bratislava: Eastone Books, 2010, 288 s. ISBN 978-80-8109-149-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Banyár)):
1. Vedeli by ste vymenovať nejaké slovenské alebo české odborné blogy, ktoré sa vo svojom obsahu venujú napr. marketingu, marketingovej komunikácii alebo reklame?
2. Prečo ste v rámci obsahovej analýzy self-promotion blogov zaradili aj firemný blog internetového kníhkupectva martinus.cz.
3. Skúste stručne zhrnúť zistené poznatky z Vašej bakalárskej práce a na základe toho navrhnite základný "manuál" efektívneho využitia blogu ako nástroja self-promotion.
Studentka zodpověděla položené otázky.