Bakalářská práce se zabývá vlivem sponzoringu na image značky. V teoretické části jsou popisovány pojmy jako sponzoring, image a marketingový výzkum. V praktické části se práce věnuje společnosti Red Bull a jejímu propojení s adrenalinovými sporty. Je sestaven dotazník, kde respondenti hodnotí sponzory sportovních událostí a celkové propojení značky Red Bull s adrenalinovými sporty.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with influence of sponsorship on the brand image. The theoretical part describes meanings as sponsorship, image and marketing research. The practical part is about Red Bull and its connection with the adrenalin sports. There is also a questionnaire in which respondents evaluate sport sponsors and the connection of Red Bull and extreme sports in general.
Klíčová slova
Sponzoring, image, značka, marketingový výzkum, dotazník, Red Bull, sportovní sponzoring, adrenalinové sporty
Klíčová slova v angličtině
Sponsorship, image, brand, marketing research, questionnaire, Red Bull, sport sponsorship, extreme sports
Rozsah průvodní práce
65 s. (72 510 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem sponzoringu na image značky. V teoretické části jsou popisovány pojmy jako sponzoring, image a marketingový výzkum. V praktické části se práce věnuje společnosti Red Bull a jejímu propojení s adrenalinovými sporty. Je sestaven dotazník, kde respondenti hodnotí sponzory sportovních událostí a celkové propojení značky Red Bull s adrenalinovými sporty.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with influence of sponsorship on the brand image. The theoretical part describes meanings as sponsorship, image and marketing research. The practical part is about Red Bull and its connection with the adrenalin sports. There is also a questionnaire in which respondents evaluate sport sponsors and the connection of Red Bull and extreme sports in general.
Klíčová slova
Sponzoring, image, značka, marketingový výzkum, dotazník, Red Bull, sportovní sponzoring, adrenalinové sporty
Klíčová slova v angličtině
Sponsorship, image, brand, marketing research, questionnaire, Red Bull, sport sponsorship, extreme sports
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na vymezení pojmů sponzoring a image značky.
2. Analyzujte současný stav vlivu sponzoringu na image zvolené značky, využijte dostupná sekundární data.
3. Zpracujte marketingový výzkum vztahující se k tématu práce u zvolené cílové skupiny, popište metodiku výzkumu a zpracujte závěry.
4. Ze zjištěných údajů vytvořte návrh efektivního propojení sponzoringu a image, který lze aplikovat u vybrané značky do praxe.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na vymezení pojmů sponzoring a image značky.
2. Analyzujte současný stav vlivu sponzoringu na image zvolené značky, využijte dostupná sekundární data.
3. Zpracujte marketingový výzkum vztahující se k tématu práce u zvolené cílové skupiny, popište metodiku výzkumu a zpracujte závěry.
4. Ze zjištěných údajů vytvořte návrh efektivního propojení sponzoringu a image, který lze aplikovat u vybrané značky do praxe.
Seznam doporučené literatury
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7
MASTERMAN, Guy. Sponsorship: for a return on investment. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2007. ISBN 978-075-0686-402
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8
Seznam doporučené literatury
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7
MASTERMAN, Guy. Sponsorship: for a return on investment. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2007. ISBN 978-075-0686-402
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Rožek):
1. Jaký je zozdíl mezi sponzoringem a altruismem/mecenášstvím?
2. Myslíte, že je dlouhodobě udržitelné pro značku RedBull mít v portfoliu takovou širokou škálu eventů? Je to pro značku dobře nebo ji to může zahubit?
3. Jakou cestu pro budování značku naznačila veleúspěšná akce Red Bull Stratos?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Dr. Jurášková):
Co je podmínkou efektivního vlivu sponzoringu na image značky obecně?
Studentka zodpověděla položené otázky.