Předmětem této bakalářské práce je zkoumání vlivu televizní reklamy na děti 1. stupně základní školy. Teoretická část se zabývá definováním reklamy- jejími druhy, funkcemi a vlivy a to především na děti. Vliv televizní reklamy na děti je jednou celou kapitolou teore-tické části. Toho se samozřejmě týká omezení a regulace reklamy v souvislosti s touto cí-lovou skupinu.
V praktické části bude pomocí metody focus group zjišťováno, jak děti tráví svůj volný čas. Kolik z něho je u televize a zda si v ní všímají reklam. Nejvíce prostoru bude věnováno právě jejich vztahu k ní, což bude zjišťováno i pomocí jejich reakcí na konkrétní ukázky.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to investigate the influence of television advertising on children in elementary schools.
The theoretical part deals with the definition of advertising- types, functions and effects, especially on children. One whole chapter of the theoretical part is dedicated to the in-fluence of television advertising on children. This is, of course, related to restrictions and regulation of advertising in relation to this target group. The practical part will be using a focus group to determine how children spend their leisure time. For example, how much time they spent watching television and how much attention they pay to commercials. Most of the thesis will be devoted to the children's relationship to commercials and advertising, which will also be determined by their response to specific examples.
Klíčová slova
reklama, psychologie reklamy, děti, cílová skupina, omezení reklamy
Klíčová slova v angličtině
advertising, children, target group, psychology of Advertising, TV commercial
Rozsah průvodní práce
64 s. (73 905 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je zkoumání vlivu televizní reklamy na děti 1. stupně základní školy. Teoretická část se zabývá definováním reklamy- jejími druhy, funkcemi a vlivy a to především na děti. Vliv televizní reklamy na děti je jednou celou kapitolou teore-tické části. Toho se samozřejmě týká omezení a regulace reklamy v souvislosti s touto cí-lovou skupinu.
V praktické části bude pomocí metody focus group zjišťováno, jak děti tráví svůj volný čas. Kolik z něho je u televize a zda si v ní všímají reklam. Nejvíce prostoru bude věnováno právě jejich vztahu k ní, což bude zjišťováno i pomocí jejich reakcí na konkrétní ukázky.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to investigate the influence of television advertising on children in elementary schools.
The theoretical part deals with the definition of advertising- types, functions and effects, especially on children. One whole chapter of the theoretical part is dedicated to the in-fluence of television advertising on children. This is, of course, related to restrictions and regulation of advertising in relation to this target group. The practical part will be using a focus group to determine how children spend their leisure time. For example, how much time they spent watching television and how much attention they pay to commercials. Most of the thesis will be devoted to the children's relationship to commercials and advertising, which will also be determined by their response to specific examples.
Klíčová slova
reklama, psychologie reklamy, děti, cílová skupina, omezení reklamy
Klíčová slova v angličtině
advertising, children, target group, psychology of Advertising, TV commercial
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky pojednávající o vlivu televizní reklamy na děti 1.stupně základní školy.
2. Vytyčte cíle práce a uveďte metodologický postup.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum na vybraném vzorku cílové
skupiny s přihlédnutím ke specifikám práce.
4. Výsledky výzkumu analyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky pojednávající o vlivu televizní reklamy na děti 1.stupně základní školy.
2. Vytyčte cíle práce a uveďte metodologický postup.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum na vybraném vzorku cílové
skupiny s přihlédnutím ke specifikám práce.
4. Výsledky výzkumu analyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 271. ISBN 978-80-247-4354-7.
PAVLŮ, Dušan. 2003. Děti a reklama. 1. vyd. Praha: Mospra, 100. IBSN 80-239-0417-5.
SUCHÝ, Adam. 2007. Mediální zlo. 1. vyd. Praha: Triton, 168. IBSN 978-80-7254-926-9.
VAVŘIČKOVÁ, Alena. 2010. Děti a reklama. 1. vyd. Liberec: Bor, 106. IBSN 978-80-86807-44-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2012. Psychologie reklamy. 4. vyd. Praha: Grada, 324. IBSN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 271. ISBN 978-80-247-4354-7.
PAVLŮ, Dušan. 2003. Děti a reklama. 1. vyd. Praha: Mospra, 100. IBSN 80-239-0417-5.
SUCHÝ, Adam. 2007. Mediální zlo. 1. vyd. Praha: Triton, 168. IBSN 978-80-7254-926-9.
VAVŘIČKOVÁ, Alena. 2010. Děti a reklama. 1. vyd. Liberec: Bor, 106. IBSN 978-80-86807-44-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2012. Psychologie reklamy. 4. vyd. Praha: Grada, 324. IBSN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Podle čeho jste vybírala reklamy pro focus group?
Ve kterých případech odhadujete, že názory dětí na reklamu byly převzaty od rodičů či jiných dospělých?
Reklama na bankovní služby, použitá ve focus group výrazně převyšovala rozumové schopnosti a zkušenosti dětí 1. stupně ZŠ, podobně jako reklama s kruhy. Čím tyto reklamy přispěly k pochopení toho, jak děti reklamu vnímají?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky.