Teoretická část práce se věnuje interní komunikaci v rámci oboru public relations, tedy vztahy s veřejností. Je zde upřesněna definice, význam, užití v praxi, současné trendy i nástroje využívané interní komunikací. Dále je tu také definován samotný proces komunikace, verbální, neverbální komunikace a interpersonální komunikace, které mají určitý vliv na jednání zaměstnanců i celé firmy. Součástí teoretické části je rovněž popis marketingových výzkumů, které budou použity pro účely práce. Tedy dotazníkové šetření a individuální polostrukturované rozhovory.
Praktická část se zaměřuje na interní komunikaci společnosti NATE, která je lídrem svého oboru na českém trhu. Zde je rozepsán popis společnosti, popis jejích aktivit interní komunikace. Výsledkem praktické části je zhodnocení aktuální situace interní komunikace a ohodnocení interní komunikace zaměstnanci, a dále návrhy na zlepšení a posílení interní komunikace ve vybrané firmě.
Cílem práce je popis stávající situace interní komunikace ve zvolené společnosti, aplikace nové formy IK a následné navržení řešení, pro změnu a zlepšení interní komunikace společnosti.
Anotace v angličtině
The theoretical part deals with internal communication (IC) within the field of public relations. The definition is specified there, as is the meaning, the use in practice, modern trends and ways of use in internal communication. Next is defined the process of communication, verbal, nonverbal and interpersonal communication and their influence on the behaviour of employees and the whole company. The theoretical part also contains an explanation of market research, which will be used for the purpose of this work, a questionnaire and individual interviews.
The practical part is aimed at internal communication in the company NATE, which is the leader in its field in the Czech market. There is a description of the company, the description of its activities of internal communication. The outcome of the practical part is an assessment of the current situation of internal communication and appraisal of IC by the employees, furthermore suggestions for improvement and strengthening of IC in the selected company.
The aim of the work is the description of the current situation of IC in the chosen company, the application of a new form of IC and subsequent proposal of a solution for changing and improving IC in the company.
Klíčová slova
Komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace, interpersonální komunikace, public relations, nové technologie v PR, nové trendy v PR, interní komunikace, nástroje interní komunikace, firemní časopis, eventy.
Klíčová slova v angličtině
Communication, verbal communication, nonverbal communication, interpersonal commu-nication, public relations, new technologies in PR, internal communication, instruments of internal communication, company magazine, events.
Rozsah průvodní práce
70 s.+ 8 s. příloh,105 338 zn.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část práce se věnuje interní komunikaci v rámci oboru public relations, tedy vztahy s veřejností. Je zde upřesněna definice, význam, užití v praxi, současné trendy i nástroje využívané interní komunikací. Dále je tu také definován samotný proces komunikace, verbální, neverbální komunikace a interpersonální komunikace, které mají určitý vliv na jednání zaměstnanců i celé firmy. Součástí teoretické části je rovněž popis marketingových výzkumů, které budou použity pro účely práce. Tedy dotazníkové šetření a individuální polostrukturované rozhovory.
Praktická část se zaměřuje na interní komunikaci společnosti NATE, která je lídrem svého oboru na českém trhu. Zde je rozepsán popis společnosti, popis jejích aktivit interní komunikace. Výsledkem praktické části je zhodnocení aktuální situace interní komunikace a ohodnocení interní komunikace zaměstnanci, a dále návrhy na zlepšení a posílení interní komunikace ve vybrané firmě.
Cílem práce je popis stávající situace interní komunikace ve zvolené společnosti, aplikace nové formy IK a následné navržení řešení, pro změnu a zlepšení interní komunikace společnosti.
Anotace v angličtině
The theoretical part deals with internal communication (IC) within the field of public relations. The definition is specified there, as is the meaning, the use in practice, modern trends and ways of use in internal communication. Next is defined the process of communication, verbal, nonverbal and interpersonal communication and their influence on the behaviour of employees and the whole company. The theoretical part also contains an explanation of market research, which will be used for the purpose of this work, a questionnaire and individual interviews.
The practical part is aimed at internal communication in the company NATE, which is the leader in its field in the Czech market. There is a description of the company, the description of its activities of internal communication. The outcome of the practical part is an assessment of the current situation of internal communication and appraisal of IC by the employees, furthermore suggestions for improvement and strengthening of IC in the selected company.
The aim of the work is the description of the current situation of IC in the chosen company, the application of a new form of IC and subsequent proposal of a solution for changing and improving IC in the company.
Klíčová slova
Komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace, interpersonální komunikace, public relations, nové technologie v PR, nové trendy v PR, interní komunikace, nástroje interní komunikace, firemní časopis, eventy.
Klíčová slova v angličtině
Communication, verbal communication, nonverbal communication, interpersonal commu-nication, public relations, new technologies in PR, internal communication, instruments of internal communication, company magazine, events.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu bakalářské práce,definujte základní pojmy, výzkumnou otázku a popište metodiku práce.
2. Analyzujte vnímání interní komunikace ve zvolené společnosti, proveďte adekvátní typy marketingového výzkumu (kvalitativní a kvantitativní), porovnejte získané výsledky, vyvoďte závěry.
3. Na základě závěrů výzkumu navrhněte možná řešení pro efektivní komunikaci zvolené značky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu bakalářské práce,definujte základní pojmy, výzkumnou otázku a popište metodiku práce.
2. Analyzujte vnímání interní komunikace ve zvolené společnosti, proveďte adekvátní typy marketingového výzkumu (kvalitativní a kvantitativní), porovnejte získané výsledky, vyvoďte závěry.
3. Na základě závěrů výzkumu navrhněte možná řešení pro efektivní komunikaci zvolené značky.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, Ing. Ladislav, 2013, Public Relations: Dějiny - teorie - praxe. Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 978-80247-4229-8.
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. 2008. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, s, 124 ? 140, ISBN 978-80-7261-178-2.
HOLÁ, Jana. 2006. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press, a.s.,ISBN 80-251-1250-0.
ČERNÁ, Jitka, Milan KAŠÍK a Vilém KUNZ. 2006.Public Relations: Komunikace organizací. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., s. 20 ? 53, ISBN 80-86754-65-0.
MIKULÁŠTÍK, Milan. 2010. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishin. ISBN 978-80-247-2339-6.
HENDL, Jan. 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 408 s. ISBN 80-7367-040-2.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, Ing. Ladislav, 2013, Public Relations: Dějiny - teorie - praxe. Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 978-80247-4229-8.
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. 2008. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, s, 124 ? 140, ISBN 978-80-7261-178-2.
HOLÁ, Jana. 2006. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press, a.s.,ISBN 80-251-1250-0.
ČERNÁ, Jitka, Milan KAŠÍK a Vilém KUNZ. 2006.Public Relations: Komunikace organizací. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., s. 20 ? 53, ISBN 80-86754-65-0.
MIKULÁŠTÍK, Milan. 2010. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishin. ISBN 978-80-247-2339-6.
HENDL, Jan. 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 408 s. ISBN 80-7367-040-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Šuch):
1. Proč jste se v bakalářské práci ani ve výzkumu nijak nezajímala o druhý směr toku informací, tedy od zaměstnanců k vedení?
2. Co bylo onou krizovou situací, která byla "podchycena, ale ne v rámci morálních mezí"? Jak by měla být řešena lépe?
Studentka zodpověděla položené otázky.