Bakalářská práce se zabývá tématem vlivu technologie augmentové reality na nákupní rozhodovací proces. Jejím hlavním cílem je zjistit, do jaké míry a jestli vůbec využívají stávající i potenciální zákazníci společnosti IKEA mobilní aplikaci IKEA katalog 2014. Teoretická část začíná vymezením pojmů. Dále pojednává jak o historii a vývoji augmentové reality, tak o současných trendech a možnostech využití této technologie. Stejně tak je zde popsáno propojení augmentové reality, marketingových komunikací a mobilního marketingu.V závěru teoretické části je rozebráno nákupní chování spotřebitele. Výstupy prvního
výzkumu ukazují, v jaké míře a za jakým účelem je aplikace používána. Druhý výzkum se věnuje samotnému ovlivňování nákupního chování aplikací s augmentovou realitou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the influence of augmented reality on shopping decision-making process. Its main objective is to determine whether potential and existing customers of IKEA know and use the mobile application IKEA catalog 2014. The theoretical part begins by defining terms. It furthermore deals with history and development as well as current trends and opportunities of augmented reality. The connection of augmented reality, marketing communication and mobile marketing belongs to this section as well. At the end of the theoretical part a customer's shopping behaviour is analysed. Outputs of the first research show how much the application is used and what the purpose to use it is. The second research focuses on the influence which the application has on a customer's shopping behaviour.
augmented reality, AR, mobile marketing, shopping behavior, shopping decision-
making process
Rozsah průvodní práce
72 s. (76 614 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem vlivu technologie augmentové reality na nákupní rozhodovací proces. Jejím hlavním cílem je zjistit, do jaké míry a jestli vůbec využívají stávající i potenciální zákazníci společnosti IKEA mobilní aplikaci IKEA katalog 2014. Teoretická část začíná vymezením pojmů. Dále pojednává jak o historii a vývoji augmentové reality, tak o současných trendech a možnostech využití této technologie. Stejně tak je zde popsáno propojení augmentové reality, marketingových komunikací a mobilního marketingu.V závěru teoretické části je rozebráno nákupní chování spotřebitele. Výstupy prvního
výzkumu ukazují, v jaké míře a za jakým účelem je aplikace používána. Druhý výzkum se věnuje samotnému ovlivňování nákupního chování aplikací s augmentovou realitou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the influence of augmented reality on shopping decision-making process. Its main objective is to determine whether potential and existing customers of IKEA know and use the mobile application IKEA catalog 2014. The theoretical part begins by defining terms. It furthermore deals with history and development as well as current trends and opportunities of augmented reality. The connection of augmented reality, marketing communication and mobile marketing belongs to this section as well. At the end of the theoretical part a customer's shopping behaviour is analysed. Outputs of the first research show how much the application is used and what the purpose to use it is. The second research focuses on the influence which the application has on a customer's shopping behaviour.
augmented reality, AR, mobile marketing, shopping behavior, shopping decision-
making process
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části práce zpracujte rešerši zdrojů pojednávajících o augmentové realitě a jejím zařazení do oboru marketingových komunikací, mobilním marketingu a nákupním chování spotřebitelů.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Pomocí výzkumu zpracujte analýzu současného stavu znalosti mobilní aplikace Ikea Katalog cílovou skupinou. Zjistěte, do jaké míry ovlivňuje aplikace Ikea Katalog nákupní chování cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu působení aplikace Ikea Katalog na cílovou skupinu. V praktické části odpovězte na výzkumné otázky.
4. Zhodnoťte dosažené výsledky a přínos práce. Formulujte zefektivnění využití augmentové reality jako nástroje pro podporu prodeje společnosti Ikea.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části práce zpracujte rešerši zdrojů pojednávajících o augmentové realitě a jejím zařazení do oboru marketingových komunikací, mobilním marketingu a nákupním chování spotřebitelů.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Pomocí výzkumu zpracujte analýzu současného stavu znalosti mobilní aplikace Ikea Katalog cílovou skupinou. Zjistěte, do jaké míry ovlivňuje aplikace Ikea Katalog nákupní chování cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu působení aplikace Ikea Katalog na cílovou skupinu. V praktické části odpovězte na výzkumné otázky.
4. Zhodnoťte dosažené výsledky a přínos práce. Formulujte zefektivnění využití augmentové reality jako nástroje pro podporu prodeje společnosti Ikea.
Seznam doporučené literatury
FURHT, Borko. Handbook of augmented reality. New York, NY: Springer, c2011, xxii, 746 p. ISBN 14-614-0064-3.
RYAN, Damian a Calvin JONES. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. 2nd ed. London: Kogan Page, 2012, xv, 283 s. ISBN 978-0-7494-6427-1.
MARTIN, Chuck. The third screen: marketing to your customers in a world gone mobile. 1st pub. Boston: Nicholas Brealey, 2011, xxvi, 230 s. ISBN 978-1-85788-564-4.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
LINDSTRÖM, Martin. Nákup?ologie: pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 232 s. ISBN 978-80-251-2396-6.
Seznam doporučené literatury
FURHT, Borko. Handbook of augmented reality. New York, NY: Springer, c2011, xxii, 746 p. ISBN 14-614-0064-3.
RYAN, Damian a Calvin JONES. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. 2nd ed. London: Kogan Page, 2012, xv, 283 s. ISBN 978-0-7494-6427-1.
MARTIN, Chuck. The third screen: marketing to your customers in a world gone mobile. 1st pub. Boston: Nicholas Brealey, 2011, xxvi, 230 s. ISBN 978-1-85788-564-4.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
LINDSTRÖM, Martin. Nákup?ologie: pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 232 s. ISBN 978-80-251-2396-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Mgr. Šula):
1. Jaký postup byste navrhoval v případě zjištění globální efektivity mobilní aplikace a vliv na prodeje v rámci sítě dané společnosti?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Kačérková):
1. Uvádíte, že s použitím AR mohou být tradiční média více interaktivní. K tomu je však zapotřebí motivovat cílovou skupinu, aby využila např. mobilní telefon a věnovala tak reklamě mnohem více času než obvykle. Jak byste tuto "bariéru" překonal?
2. Která výzkumná metoda použitá ve vaší práci vám přinesla nejpřínosnější informace?
3. Na str. 38 píšete, že interaktivní komunikační kanál společnosti evidentně funguje. Komentáře u uvedeného příspěvku jsou však vesměs negativní, jak tuto situaci hodnotíte?
Student zodpověděl položené otázky.