Bakalářská práce si klade za cíl zanalyzovat obsahy časopisů určených pro teenagery, Popcorn a Bravo, nalézt v nich persvazivní prvky včetně výskytu značek produktů a pomocí hloubkových rozhovorů s 8 respondenty ve věku 13-16 prokázat působení nejen těchto prvků, ale i celkové komunikace v časopisech ze strany autorů. Teoretická část vymezuje pojmy užívané v textu práce a obsahuje kritickou rešerši odborné literatury a internetových zdrojů na téma média, mediální persvaze a reklama. Praktická část odpovídá na otázku oblíbenosti médií teenagery pomocí sekundárních výzkumů, dále se zabývá čteností tištěných médií cílovou skupinou analyzovanou taktéž pomocí sekundárních výzkumů. Nakonec jsou zanalyzovány obsahy časopisů Popcron a Bravo, je zaznamenána jejich penetrace reklamou a jsou realizovány hloubkové rozhovory se zkoumanou skupinou.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis aims to analyze the contents of magazines for teenagers, Popcorn and Bravo, find within them persuasive elements including the presences of brands and products, persuasive communication, and using in-depth interviews with 8 respondents aged 13 to 16 demonstrate the effect of persuasion. The theoretical part defines the terms used in the text of the thesis contains a critical literature search and web resources on the topic of media, media persuasion and advertising. The practical part answers the question of teenager's media preferences through secondary research, discusses the reading frequency of print media by the target group and also analyzes through secondary research. Finally,it analyzes the contents of a journals Popcron and Bravo, recording their penetration of advertising and in-depth interviews about this are realized with the target group.
Klíčová slova
marketing, teenager, persvaze, psychologie reklamy, vliv reklamy, mediální výchova, ochrana diváka, účinek médií, marketingové komunikace, analýza obsahu, časopis pro mládež, cílová skupina, hloubkové rozhovory, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing, teenager, persuasion, psychology of advertising, the influence of advertising, media education, protection of the viewer, the effect of media, marketing communications, content analysis, a magazine for youth, target group, in-depth interviews, qualitative research
Rozsah průvodní práce
76 s. (110 461 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce si klade za cíl zanalyzovat obsahy časopisů určených pro teenagery, Popcorn a Bravo, nalézt v nich persvazivní prvky včetně výskytu značek produktů a pomocí hloubkových rozhovorů s 8 respondenty ve věku 13-16 prokázat působení nejen těchto prvků, ale i celkové komunikace v časopisech ze strany autorů. Teoretická část vymezuje pojmy užívané v textu práce a obsahuje kritickou rešerši odborné literatury a internetových zdrojů na téma média, mediální persvaze a reklama. Praktická část odpovídá na otázku oblíbenosti médií teenagery pomocí sekundárních výzkumů, dále se zabývá čteností tištěných médií cílovou skupinou analyzovanou taktéž pomocí sekundárních výzkumů. Nakonec jsou zanalyzovány obsahy časopisů Popcron a Bravo, je zaznamenána jejich penetrace reklamou a jsou realizovány hloubkové rozhovory se zkoumanou skupinou.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis aims to analyze the contents of magazines for teenagers, Popcorn and Bravo, find within them persuasive elements including the presences of brands and products, persuasive communication, and using in-depth interviews with 8 respondents aged 13 to 16 demonstrate the effect of persuasion. The theoretical part defines the terms used in the text of the thesis contains a critical literature search and web resources on the topic of media, media persuasion and advertising. The practical part answers the question of teenager's media preferences through secondary research, discusses the reading frequency of print media by the target group and also analyzes through secondary research. Finally,it analyzes the contents of a journals Popcron and Bravo, recording their penetration of advertising and in-depth interviews about this are realized with the target group.
Klíčová slova
marketing, teenager, persvaze, psychologie reklamy, vliv reklamy, mediální výchova, ochrana diváka, účinek médií, marketingové komunikace, analýza obsahu, časopis pro mládež, cílová skupina, hloubkové rozhovory, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing, teenager, persuasion, psychology of advertising, the influence of advertising, media education, protection of the viewer, the effect of media, marketing communications, content analysis, a magazine for youth, target group, in-depth interviews, qualitative research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky pojednávající o vlivu médií na teenagery (věk 13-16).
2. Vytyčte cíle práce a uveďte metodologický postup.
3. Proveďte výzkum na zvoleném vzorku cílové skupiny vzhledem k vytyčeným cílům.
4. Výsledky výzkumu zanalyzujte, zhodnoťte a navrhněte případná řešení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky pojednávající o vlivu médií na teenagery (věk 13-16).
2. Vytyčte cíle práce a uveďte metodologický postup.
3. Proveďte výzkum na zvoleném vzorku cílové skupiny vzhledem k vytyčeným cílům.
4. Výsledky výzkumu zanalyzujte, zhodnoťte a navrhněte případná řešení.
Seznam doporučené literatury
GÁLIK, Stanislav. Psychologie přesvědčování. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 95 s., [12] s. obr. příl. ISBN 978-80-247-4247-2.
GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 185 s. ISBN 978-80-247-3921-2.
POSPÍŠIL, Jan a Lucie Sára ZÁVODNÁ. Mediální výchova. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 88 s. ISBN 978-80-7402-022-3.
VAVŘIČKOVÁ, Alena. Děti a reklama. 1. vyd. Liberec: Bor, 2010, 106 s. ISBN 978-80-86807-44-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
GÁLIK, Stanislav. Psychologie přesvědčování. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 95 s., [12] s. obr. příl. ISBN 978-80-247-4247-2.
GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 185 s. ISBN 978-80-247-3921-2.
POSPÍŠIL, Jan a Lucie Sára ZÁVODNÁ. Mediální výchova. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 88 s. ISBN 978-80-7402-022-3.
VAVŘIČKOVÁ, Alena. Děti a reklama. 1. vyd. Liberec: Bor, 2010, 106 s. ISBN 978-80-86807-44-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
"V práci jste se zabývala zejména obsahem sledovaných časopisů. Hraje nějakou úlohu jejich cena?
"V praktické části záměrně nevolíte pro výzkum druhý ze dvou (Bravo, ABC) nejčtenějších časopisů v této věkové skupině, ale Bravo doplňujete časopisem Popcorn. Pokud byste se zaměřila na výzkum časopisu ABC, z jaké skupiny časopisů by bylo možné vybírat?
"Na mediálním trhu je řada internetových časopisů, kam odcházejí i jejich dříve tištěné verze, včetně speciálně určených pro dotyková média (např. časopis Dotyk). Mohou nahradit tištěná média úplně? K jakému názoru se přikláníte?
Studentka zodpověděla otázky velmi dobře.