Bakalářská práce zkoumá efektivitu komunikace a použitých marketingových nástrojů v rámci projektu "Mistrovství světa ve florbalu 2013" v České Republice. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy, nástroje marketingové komunikace a marketingový výzkum, sekundární a komparativní analýza. Teoretická část představuje východiska pro tvorbu praktické části. Praktická část se věnuje představení projektu Mistrovství světa ve florbalu. Dále jsou analyzována a interpretována data sekundární a komparativní analýzy dvou zvolených výzkumných projektů. Analýza se snaží zaznamenat a vyhodnotit změny, různého používání marketingových nástrojů. Praktickým přínosem práce bude vyhodnocení efektivity jednotlivých marketingových nástrojů vzhledem při pořádání sportovní akce. Na základě výsledků z průzkumu jsou vyvozeny závěry a odpovězeno na výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyses the effectiveness of communication and marketing tools in the project "World Floorball Championships 2013", which was held in the Czech Republic. In the theoretical part there are elementary terms, marketing communication and marketing research defined. The theoretical part introduces the bases for the creationof the practical part. In the practical part there is an introduction of the project World Floorball Champion-ships. There are analyses and interpretations of secondary and comparative analyses of two choosed projects. Analyses register and evaluate ganges, caused by different using marke-ting tools. A practical contribution for the sports events will be exposed by the evaluation of every single marketing tools. Research questions are answered, answers are based on results of research and conclusions are drowned.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační mix, marketingový výzkum, mistrovství světa, florbal
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication mix, marketing research, world championship, floorball
Rozsah průvodní práce
61 s. (90 142 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zkoumá efektivitu komunikace a použitých marketingových nástrojů v rámci projektu "Mistrovství světa ve florbalu 2013" v České Republice. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy, nástroje marketingové komunikace a marketingový výzkum, sekundární a komparativní analýza. Teoretická část představuje východiska pro tvorbu praktické části. Praktická část se věnuje představení projektu Mistrovství světa ve florbalu. Dále jsou analyzována a interpretována data sekundární a komparativní analýzy dvou zvolených výzkumných projektů. Analýza se snaží zaznamenat a vyhodnotit změny, různého používání marketingových nástrojů. Praktickým přínosem práce bude vyhodnocení efektivity jednotlivých marketingových nástrojů vzhledem při pořádání sportovní akce. Na základě výsledků z průzkumu jsou vyvozeny závěry a odpovězeno na výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyses the effectiveness of communication and marketing tools in the project "World Floorball Championships 2013", which was held in the Czech Republic. In the theoretical part there are elementary terms, marketing communication and marketing research defined. The theoretical part introduces the bases for the creationof the practical part. In the practical part there is an introduction of the project World Floorball Champion-ships. There are analyses and interpretations of secondary and comparative analyses of two choosed projects. Analyses register and evaluate ganges, caused by different using marke-ting tools. A practical contribution for the sports events will be exposed by the evaluation of every single marketing tools. Research questions are answered, answers are based on results of research and conclusions are drowned.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační mix, marketingový výzkum, mistrovství světa, florbal
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication mix, marketing research, world championship, floorball
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k zadanému tématu.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody, výzkumné otázky.
3. Realizujte sekundární analýzu dvou zvolených projektů.
4. Realizujte rozhovory s organizátory hlavního projektu.
5. Analyzujte zjištěná data, shrňte doporučení a záměry.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k zadanému tématu.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody, výzkumné otázky.
3. Realizujte sekundární analýzu dvou zvolených projektů.
4. Realizujte rozhovory s organizátory hlavního projektu.
5. Analyzujte zjištěná data, shrňte doporučení a záměry.
Seznam doporučené literatury
BEECH, John G a Simon CHADWICK. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, 2007, xxxv, 555 s. ISBN 978-0-273-68826-6.
EVANS, Liana. Social media marketing: strategies for engaging in Facebook, Twitter & other social media. Indianapolis: Que, c2010, viii, 342 s. ISBN 978-0-7897-4284-1.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KIRŠ, David a Mitchell HARPER. E-mail marketing: jak pečovat o klienty a prodávat e-mailem. V Brně: [s.n.], 2010, 48 s. ISBN 978-80-251-3201-2.
KOTLER, Philip a Fernando TRÍAS DE BES MINGOT. Inovativní marketing: jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 199 s. ISBN 80-247-0921-x.
Seznam doporučené literatury
BEECH, John G a Simon CHADWICK. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, 2007, xxxv, 555 s. ISBN 978-0-273-68826-6.
EVANS, Liana. Social media marketing: strategies for engaging in Facebook, Twitter & other social media. Indianapolis: Que, c2010, viii, 342 s. ISBN 978-0-7897-4284-1.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KIRŠ, David a Mitchell HARPER. E-mail marketing: jak pečovat o klienty a prodávat e-mailem. V Brně: [s.n.], 2010, 48 s. ISBN 978-80-251-3201-2.
KOTLER, Philip a Fernando TRÍAS DE BES MINGOT. Inovativní marketing: jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 199 s. ISBN 80-247-0921-x.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Na straně 53 uvádíte, že "Projekt Florbal brings hope věnovat charitě přibližně 24 500 Kč". Myslíte si, že by bylo možné v rámci tohoto projektu vybrat vyšší částku? Jaké byste k podpoře charitativního projektu zvolila marketingové taktiky?
2. Uvádíte, že komunikace na sociálních sítích probíhala v několika kategoriích: Facebook, Youtube, Twitter a Flickr. Z Vašich uvedených informací vyplývá, že z hlediska návštěvnosti byla nejúspěšnější platforma Youtube, z části jistě i proto, že nabízela živé streamy a celou řadu dalších videí, které se šampionátu týkaly. Je strategické, dle Vašeho názoru, být na více sociálních sítích, nebo by bylo vhodnější zaměřit se např. pouze na dvě klíčové platformy? Proč ano/ne?
3. Zhruba v polovině 80. let se v marketingové literatuře objevuje koncept guerilla marketingu. Mohl by být tento nízkonákladový koncept použit i v rámci komunikace MS ve florbalu? Jaké byste případně zvolila taktiky?
Studentka odpověděla na položené otázky.