Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vstupu firmy na zahraniční trh. V teoretické části práce se autorka zabývá marketingem na mezinárodním trhu a také formuluje specifika interkulturního marketingu.
Cílem práce je analyzovat vnímání produktů obchodního řetězce Tiger, zvažující vstup na český trh, českým spotřebitelem. V praktické části autorka využívá teoretického základu pro charakteristiku firmy Tiger, analýzy její konkurence a pozornost věnuje specifikům českého spotřebitele. Následně provede průzkum, kterým zjišťuje, jak spotřebitelé hodnotí produkty Tiger v jednotlivých kategoriích. Konfrontací primárních a sekundárních informací zjišťuje autorka, jak by český spotřebitel vnímal produkty Tigeru a podá firmě návrhy a doporučení ohledně vstupu na český trh.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis concerns entering a firm on the foreign market. In the theoretical part, the author deals with international marketing and formulates the specifics of intercultural marketing as well.
The aim of this thesis is to analyze the perception of Tiger´s products from the Czech consumer´s point of view. In the practical part, the author uses the fundamentals mentioned in the theoretical part to characterize the Tiger company, to make a competitor analysis and to define the specifics of the Czech consumers.
Afterwards, the author does the research which aim is to find out how Czech costumers evaluate the Tiger´s products in the specified category.
According to the primary and secondary data the author finds out how would Czech costumer perceives the Tiger´s products and gives suggestions and recommendations to the Tiger company related to entering Tiger into the Czech market.
Klíčová slova
mezinárodní marketing, globální marketing, interkulturní marketing, kulturní faktory, český spotřebitel, marketingový mix, kulturní aspekty v marketingu, výzkum trhu, produkt, cena, distribuce, analýza konkurence, analýza trhu, SWOT analýza, Hofstedeho kulturní dimenze, globální branding, filozofie značky, kultura a spotřební chování, joint venture, analýza cílových skupin, konkurenční strategie, obchod Tiger
Klíčová slova v angličtině
International marketing, global marketing, intercultural marketing, culture factors, czech consumer, marketing mix, cultural aspects in marketing, market research, product, price, distribution, competitors analyses, market analyses, SWOT analyses, Hofstede´s cultural dimensions, global branding, brand philosophy, culture and consumer behaviour, joint venture, target group analyses, competitors strategy, the Tiger company
Rozsah průvodní práce
100 s. (104 666 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vstupu firmy na zahraniční trh. V teoretické části práce se autorka zabývá marketingem na mezinárodním trhu a také formuluje specifika interkulturního marketingu.
Cílem práce je analyzovat vnímání produktů obchodního řetězce Tiger, zvažující vstup na český trh, českým spotřebitelem. V praktické části autorka využívá teoretického základu pro charakteristiku firmy Tiger, analýzy její konkurence a pozornost věnuje specifikům českého spotřebitele. Následně provede průzkum, kterým zjišťuje, jak spotřebitelé hodnotí produkty Tiger v jednotlivých kategoriích. Konfrontací primárních a sekundárních informací zjišťuje autorka, jak by český spotřebitel vnímal produkty Tigeru a podá firmě návrhy a doporučení ohledně vstupu na český trh.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis concerns entering a firm on the foreign market. In the theoretical part, the author deals with international marketing and formulates the specifics of intercultural marketing as well.
The aim of this thesis is to analyze the perception of Tiger´s products from the Czech consumer´s point of view. In the practical part, the author uses the fundamentals mentioned in the theoretical part to characterize the Tiger company, to make a competitor analysis and to define the specifics of the Czech consumers.
Afterwards, the author does the research which aim is to find out how Czech costumers evaluate the Tiger´s products in the specified category.
According to the primary and secondary data the author finds out how would Czech costumer perceives the Tiger´s products and gives suggestions and recommendations to the Tiger company related to entering Tiger into the Czech market.
Klíčová slova
mezinárodní marketing, globální marketing, interkulturní marketing, kulturní faktory, český spotřebitel, marketingový mix, kulturní aspekty v marketingu, výzkum trhu, produkt, cena, distribuce, analýza konkurence, analýza trhu, SWOT analýza, Hofstedeho kulturní dimenze, globální branding, filozofie značky, kultura a spotřební chování, joint venture, analýza cílových skupin, konkurenční strategie, obchod Tiger
Klíčová slova v angličtině
International marketing, global marketing, intercultural marketing, culture factors, czech consumer, marketing mix, cultural aspects in marketing, market research, product, price, distribution, competitors analyses, market analyses, SWOT analyses, Hofstede´s cultural dimensions, global branding, brand philosophy, culture and consumer behaviour, joint venture, target group analyses, competitors strategy, the Tiger company
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k problematice vstupu firmy na zahraniční trh. Pozornost věnujte specifikům mezinárodního marketingu a průzkumu zahraničních trhů.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup k bakalářské práci.
3. Charakterizujte firmu Tiger, její strategii a konkurenci.
4. Na základě sběru sekundárních dat a primárního šetření analyzujte postavení a potenciál vstupu firmy Tiger na český trh. Soustřeďte se na analýzu vnímání značky a produktů.
5. Vyvoďte závěry a doporučení, formulujte možnosti a omezení vstupu firmy na český trh.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k problematice vstupu firmy na zahraniční trh. Pozornost věnujte specifikům mezinárodního marketingu a průzkumu zahraničních trhů.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup k bakalářské práci.
3. Charakterizujte firmu Tiger, její strategii a konkurenci.
4. Na základě sběru sekundárních dat a primárního šetření analyzujte postavení a potenciál vstupu firmy Tiger na český trh. Soustřeďte se na analýzu vnímání značky a produktů.
5. Vyvoďte závěry a doporučení, formulujte možnosti a omezení vstupu firmy na český trh.
Seznam doporučené literatury
HOLLENSEN, Svend. Global marketing: a decision-oriented approach. 5th ed. New York: Financial Times Prentice Hall, xliii, 756 p. ISBN 978-027-3726-227.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha, 2006, 205 s. ISBN 80-247-1678-X.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh: a decision-oriented approach. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 272 s. ISBN 8024704226.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
HOLLENSEN, Svend. Global marketing: a decision-oriented approach. 5th ed. New York: Financial Times Prentice Hall, xliii, 756 p. ISBN 978-027-3726-227.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha, 2006, 205 s. ISBN 80-247-1678-X.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh: a decision-oriented approach. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 272 s. ISBN 8024704226.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jakou kampaň byste spustila před vstupem řetězce Tiger na český trh? Vypíchněte hlavní myšlenku, která vyjadřuje přínos Tigeru.
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaká produktová řada z nabídky Tiger má největší šanci uspět u českých zákazníků?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
3. Je skandinávský původ značky výhodou či nevýhodou, také s ohledem na značku IKEA?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.