Práce pojednává o krizové komunikaci společnosti OKD. V průběhu roku 2013 se potýkala s finančními problémy, proběhly zátěžové testy, které rozhodly o konci Dolu Paskov, v rámci probíhající restrukturalizace a zeštíhlování organizační struktury společnosti se propouštělo a jiná úsporná opatření vždy vyvolají negativní ohlasy. Společnost se musela potýkat s negativně naladěnou veřejností a tato práce hodnotí, do jaké míry bylo její komunikační snažení úspěšné, co by mohlo být vyhodnoceno jako dostačující a nedostačující. Součástí práce je kvalitativní a kvantitativní mediální analýza, která se zaměřovala ne největší zpravodajské servery. Přičemž cílem práce je zhodnocení krizové komunikace vycházející ze společnosti OKD.
Anotace v angličtině
This work deals with crisis communication company OKD. During 2013, faced financial problems were stress tests, which decided to end mine Paskov, as part of ongoing re-structuring and downsizing organizational structure with dismissals and other austerity measures will always cause negative reactions. The company had to deal with negative public sentiment, and this work assesses the extent to which the com-munication efforts successful, what could be assessed as insufficient and inadequate. Part of the work is a qualitative and quantitative media analysis that focused not largest news sites. Taking aim of this work is to evaluate the crisis communication deflection gaping of OKD.
Klíčová slova
public relations, krize, krizová komunikace, mediální analýza, seznam významných událostí, tiskové zprávy, krizový manuál, analýza rizik
Klíčová slova v angličtině
public relations, crisis, crisis communivations, media analysis, list of significant events, press releases, risk analysis
Rozsah průvodní práce
89 s. (142 556 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o krizové komunikaci společnosti OKD. V průběhu roku 2013 se potýkala s finančními problémy, proběhly zátěžové testy, které rozhodly o konci Dolu Paskov, v rámci probíhající restrukturalizace a zeštíhlování organizační struktury společnosti se propouštělo a jiná úsporná opatření vždy vyvolají negativní ohlasy. Společnost se musela potýkat s negativně naladěnou veřejností a tato práce hodnotí, do jaké míry bylo její komunikační snažení úspěšné, co by mohlo být vyhodnoceno jako dostačující a nedostačující. Součástí práce je kvalitativní a kvantitativní mediální analýza, která se zaměřovala ne největší zpravodajské servery. Přičemž cílem práce je zhodnocení krizové komunikace vycházející ze společnosti OKD.
Anotace v angličtině
This work deals with crisis communication company OKD. During 2013, faced financial problems were stress tests, which decided to end mine Paskov, as part of ongoing re-structuring and downsizing organizational structure with dismissals and other austerity measures will always cause negative reactions. The company had to deal with negative public sentiment, and this work assesses the extent to which the com-munication efforts successful, what could be assessed as insufficient and inadequate. Part of the work is a qualitative and quantitative media analysis that focused not largest news sites. Taking aim of this work is to evaluate the crisis communication deflection gaping of OKD.
Klíčová slova
public relations, krize, krizová komunikace, mediální analýza, seznam významných událostí, tiskové zprávy, krizový manuál, analýza rizik
Klíčová slova v angličtině
public relations, crisis, crisis communivations, media analysis, list of significant events, press releases, risk analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na krizovou komunikaci a mediální analýzu. Definujte cíle práce a popište metodický postup práce.
2. Proveďte mediální analýzu vztahující se k řešenému problému. Definujte kritéria analýzy a výběr médií.
3. Realizujte kvalitativní šetření doplňující mediální analýzu.
4. Z provedených analýz vyvoďte závěry a navrhněte doporučení vztahující se k tématu a řešenému problému.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na krizovou komunikaci a mediální analýzu. Definujte cíle práce a popište metodický postup práce.
2. Proveďte mediální analýzu vztahující se k řešenému problému. Definujte kritéria analýzy a výběr médií.
3. Realizujte kvalitativní šetření doplňující mediální analýzu.
4. Z provedených analýz vyvoďte závěry a navrhněte doporučení vztahující se k tématu a řešenému problému.
Seznam doporučené literatury
KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 122 s. ISBN 80-726-1006-6.
NĚMEC, Petr. Public relations: Praxe komunikace s veřejností. 1.vyd. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 80-859-4320-4.
NĚMEC, Petr. Public relations. Komunikace v konfliktních a krizových situacích. 1. vyd. Praha: Management Press, 1999, 125 s. ISBN 80-859-4366-2.
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 176 s. ISBN 978-80-247-2510-9.
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace Public Relations. 1. vyd. Praha: GradaPublishing, 1994. ISBN 80-7169-106-2.
Seznam doporučené literatury
KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 122 s. ISBN 80-726-1006-6.
NĚMEC, Petr. Public relations: Praxe komunikace s veřejností. 1.vyd. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 80-859-4320-4.
NĚMEC, Petr. Public relations. Komunikace v konfliktních a krizových situacích. 1. vyd. Praha: Management Press, 1999, 125 s. ISBN 80-859-4366-2.
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 176 s. ISBN 978-80-247-2510-9.
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace Public Relations. 1. vyd. Praha: GradaPublishing, 1994. ISBN 80-7169-106-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Z čeho dovozujete, že enormní množství mediálních ohlasů vzniklých "bez závislosti na tiskových zprávách" je výsledkem kvalitní práce tiskového mluvčího, když většina z těchto ohlasů je negativních?
2. Společnost OKD nevydala od konce srpna 2013 do ledna 2014 žádnou tiskovou zprávu. Jaký je Váš názor na takový způsob řešení krize?
3. Vyžádala jste si pro BP spolupráci (konzultaci, rozhovor, data) přímo od bývalého, či současného mluvčího OKD? S jakým výsledkem?