ABSTRAKT
Cílem bakalářské práce je analýza eventu Enapo den, který je organizován v rámci Zlín Film Festivalu. Teoretická část práce je tvořena definicemi základních pojmů event marketingu a jeho zařazením do komunikačního mixu. Dále je zde zmíněna typologie eventů a specifika jejich organizace v oblasti kultury. V praktické části je vybraný event analyzován a postaven do konfrontace s odbornou literaturou a v ní uvedenými zásadami pro úspěšný event marketing. Výzkumné šetření je věnováno preferencím cílové skupiny pro náplň eventu určeného dětem. Výstupem práce je doporučení pro náplň programu druhého roční-ku Enapo dne.
Anotace v angličtině
The subject of this dissertation is the analysis of the event called Enapo which takes place during the Zlin Film Festival.
The theoretical part consists of definitions of the basic concepts of marketing events and how they fit into the communication mix. In addition, the typology of these events and the specifics of their organisation in the cultural sphere are discussed. The practical part analy-ses the chosen event and compares it with the principles for successful event marketing as presented in professional literature on marketing. The research focuses on the preferred target group, children, which the event aims to attract. The conclusion recommeds what the programme for the second Enapo Day should be.
Klíčová slova
Klíčová slova: event, event marketing, integrovaný event marketing, Zlín Film Festival, doprovodný program, Enapo, Enapo den
Klíčová slova v angličtině
Key words: event, event marketing, integrated event marketing, Zlin Film Festival, accom-panying programme, Enapo, Enapo Day
Rozsah průvodní práce
73 s. (90 849 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
ABSTRAKT
Cílem bakalářské práce je analýza eventu Enapo den, který je organizován v rámci Zlín Film Festivalu. Teoretická část práce je tvořena definicemi základních pojmů event marketingu a jeho zařazením do komunikačního mixu. Dále je zde zmíněna typologie eventů a specifika jejich organizace v oblasti kultury. V praktické části je vybraný event analyzován a postaven do konfrontace s odbornou literaturou a v ní uvedenými zásadami pro úspěšný event marketing. Výzkumné šetření je věnováno preferencím cílové skupiny pro náplň eventu určeného dětem. Výstupem práce je doporučení pro náplň programu druhého roční-ku Enapo dne.
Anotace v angličtině
The subject of this dissertation is the analysis of the event called Enapo which takes place during the Zlin Film Festival.
The theoretical part consists of definitions of the basic concepts of marketing events and how they fit into the communication mix. In addition, the typology of these events and the specifics of their organisation in the cultural sphere are discussed. The practical part analy-ses the chosen event and compares it with the principles for successful event marketing as presented in professional literature on marketing. The research focuses on the preferred target group, children, which the event aims to attract. The conclusion recommeds what the programme for the second Enapo Day should be.
Klíčová slova
Klíčová slova: event, event marketing, integrovaný event marketing, Zlín Film Festival, doprovodný program, Enapo, Enapo den
Klíčová slova v angličtině
Key words: event, event marketing, integrated event marketing, Zlin Film Festival, accom-panying programme, Enapo, Enapo Day
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte význam a současné postavení event marketingu na základě odborné literatury a dostupných odborných pramenů. Zaměřte svou pozornost na uplatnění event marketingu v oblasti kultury.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Charakterizujte vybraný event, přibližte jeho historii a proveďte analýzu současného stavu.
4. Na základě primárních šetření formulujte doporučení pro organizaci dalšího ročníku Zlín Film Festivalu.
5. Stanovte možnosti a limity realizace vašich doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte význam a současné postavení event marketingu na základě odborné literatury a dostupných odborných pramenů. Zaměřte svou pozornost na uplatnění event marketingu v oblasti kultury.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Charakterizujte vybraný event, přibližte jeho historii a proveďte analýzu současného stavu.
4. Na základě primárních šetření formulujte doporučení pro organizaci dalšího ročníku Zlín Film Festivalu.
5. Stanovte možnosti a limity realizace vašich doporučení.
Seznam doporučené literatury
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
LABSKÁ, Helena, Mária TAJTÁKOVÁ a Miroslav FORET. Základy marketingo-
vej komunikácie. 1. vyd. Bratislava: Bratislavská vysoká škola práva, 2009, 232 s. ISBN 978-80-89447-11-4.
LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, v, 257 s. ISBN 978-80-251-2397-3.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
Seznam doporučené literatury
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
LABSKÁ, Helena, Mária TAJTÁKOVÁ a Miroslav FORET. Základy marketingo-
vej komunikácie. 1. vyd. Bratislava: Bratislavská vysoká škola práva, 2009, 232 s. ISBN 978-80-89447-11-4.
LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, v, 257 s. ISBN 978-80-251-2397-3.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Do jaké míry jsou zkušenosti ze zlínského festivalu přenosné či využitelné pro potřeby podobných filmových akcí v ČR?
Jaká je předpokládaná budoucnost festivalu ve Zlíně?
Je možné do budoucnosti připravit v souvislosti se zlínským festivalem jiný druh eventu, než byl Enapo den?
Studentka zodpověděla všechny všechny výše uvedené otázky oponenta zcela.