Předmětem této bakalářské práce je analýza marketingové komunikace kulturních center v Jihomoravském kraji, jejichž zřizovatelem je obec a jejich působení je podobné z hlediska počtu potenciálních návštěvníků i kulturních tradic a zvyklostí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována marketingové komunikaci v neziskovém sektoru se zaměřením na kulturu a na její možnosti. Dále se tato část věnuje trendům v oboru a v této souvislosti také webové prezentaci organizací. V praktické části jsou představeny vybrané organizace. Hlavní část pak tvoří analýza konkrétních příkladů užívání nástrojů marketingového mixu, jejich zacílení a potenciál do budoucna a analýza oficiálních webových prezentací těchto kulturních center. Výsledky analýz jsou spolu s návrhy a doporučeními shrnuty v závěru praktické části.
Anotace v angličtině
The subject of this work is to analyze the marketing communication of cultural centers in the South Moravian Region, established by the municipality and their effects are similar in the number of potential visitors and in cultural traditions and customs. The work is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part is devoted to marketing communication in the nonprofit sector with a focus on culture and its possibilities. In ad-dition, this section discusses trends in the marketing communication and in this context also the web development. The practical part presents the selected organizations. The main part consist the real examples of practical using of marketing mix, targeting, the potential for the future and analysis of official websites of these cultural centers. The results of the analysis together with proposals and recommendations are summarized at the end of the practical part.
Klíčová slova
marketingové komunikace, art management, kultura, neziskové organizace, analýza
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, art management, kultura, nonprofit sector, analysis
Rozsah průvodní práce
61 s. (86 704 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je analýza marketingové komunikace kulturních center v Jihomoravském kraji, jejichž zřizovatelem je obec a jejich působení je podobné z hlediska počtu potenciálních návštěvníků i kulturních tradic a zvyklostí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována marketingové komunikaci v neziskovém sektoru se zaměřením na kulturu a na její možnosti. Dále se tato část věnuje trendům v oboru a v této souvislosti také webové prezentaci organizací. V praktické části jsou představeny vybrané organizace. Hlavní část pak tvoří analýza konkrétních příkladů užívání nástrojů marketingového mixu, jejich zacílení a potenciál do budoucna a analýza oficiálních webových prezentací těchto kulturních center. Výsledky analýz jsou spolu s návrhy a doporučeními shrnuty v závěru praktické části.
Anotace v angličtině
The subject of this work is to analyze the marketing communication of cultural centers in the South Moravian Region, established by the municipality and their effects are similar in the number of potential visitors and in cultural traditions and customs. The work is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part is devoted to marketing communication in the nonprofit sector with a focus on culture and its possibilities. In ad-dition, this section discusses trends in the marketing communication and in this context also the web development. The practical part presents the selected organizations. The main part consist the real examples of practical using of marketing mix, targeting, the potential for the future and analysis of official websites of these cultural centers. The results of the analysis together with proposals and recommendations are summarized at the end of the practical part.
Klíčová slova
marketingové komunikace, art management, kultura, neziskové organizace, analýza
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, art management, kultura, nonprofit sector, analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům marketingových komunikací v kultuře a u neziskových organizací.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybrané kulturní centrum, jeho marketingové komunikace a jeho "konkurenci".
4. Na základě analýzy sekundárních dat (srovnávací analýza konkurence) a primárního šetření (polostrukturované rozhovory se zástupci KC) formulujte závěry, návrhy a doporučení pro zvolený subjekt.
5. Objasněte možnosti pokračování v tématu a limity vašich návrhů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům marketingových komunikací v kultuře a u neziskových organizací.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybrané kulturní centrum, jeho marketingové komunikace a jeho "konkurenci".
4. Na základě analýzy sekundárních dat (srovnávací analýza konkurence) a primárního šetření (polostrukturované rozhovory se zástupci KC) formulujte závěry, návrhy a doporučení pro zvolený subjekt.
5. Objasněte možnosti pokračování v tématu a limity vašich návrhů.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012, 198 s. ISBN 978-808-7500-170.
ČEPELKA, Oldřich, Jan SOCHŮREK a Jitka JILEMICKÁ. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec: Nadace Omega, 1997, 243, [7] s. ISBN 80-902376-0-6.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing: [sbírka nejužitečnějších informací, postupů a technik]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 278 s. ISBN 978-80-251-3402-3.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
OJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2008, 183 s. ISBN 978-807-3574-024.
PELSMACKER, Patrick de, c2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012, 198 s. ISBN 978-808-7500-170.
ČEPELKA, Oldřich, Jan SOCHŮREK a Jitka JILEMICKÁ. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec: Nadace Omega, 1997, 243, [7] s. ISBN 80-902376-0-6.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing: [sbírka nejužitečnějších informací, postupů a technik]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 278 s. ISBN 978-80-251-3402-3.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
OJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2008, 183 s. ISBN 978-807-3574-024.
PELSMACKER, Patrick de, c2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Str. 11 - dosažené vzdělání: čím vyšší vzdělání, tím více návštěvníků kulturních akcí. Platí to obecně nebo jen pro některé typy akcí?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
Str. 14 - Bačuvčík: "? v současnosti schopnost tohoto rozhodování u masového publika upadá". Mohla byste tvrzení blíže vysvětlit? Případně jaký to má význam pro kulturní instituce?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
Str. 19 - PR: důvěryhodnost PR - na jakých základech, jakými postupy je důvěryhodnost PR budována a udržována?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
Otázka vedoucího práce:
Vaše návrhy nejsou vždy dedukovatelné z výsledků analýz. Jakými metodami výzkumu byste podpořila jejich opodstatněnost?
Studentka odpověděla na položenou otázku.