Tato bakalářská práce pojednává o problematice fundraisingu v oblasti kultury. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány pojmy související s fundraisingem a sponzoringem kulturních institucí a zmapovaná současná situace v této oblasti. V praktické části seznamuje s konkrétními fundraisingovými metodami Galerie umění Prostějov. Zabývá se také přímo sponzory- jejich důvody a motivací galerii podpořit. V konečné fázi přináší návrhy konkrétních řešení a doporučení k zefektivnění fundraisingových aktivit a komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with fundraising in the field of culture. It is divided to theoretical and practical part. The theoretical part describes terms which are connected with fundraising and sponzoring of cultural institutions. The practical part defines and introduces concrete fundraising methods of Galerie umění Prostějov. It deals also directly with sponsors. their reasons and motivation to support the galery. In the end it brings the drafts of specific conclusions and recommendations for efficiency of fundraising activities and communication.
Klíčová slova
Fundraising, sponzoring, galerie, kultura, motivace, komunikace, propagace, Andy Warhol
Klíčová slova v angličtině
Fundraising, sponsoring, galery, art, culture, motivation, communication, promotion, Andy Warhol
Rozsah průvodní práce
64 s. (101 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o problematice fundraisingu v oblasti kultury. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány pojmy související s fundraisingem a sponzoringem kulturních institucí a zmapovaná současná situace v této oblasti. V praktické části seznamuje s konkrétními fundraisingovými metodami Galerie umění Prostějov. Zabývá se také přímo sponzory- jejich důvody a motivací galerii podpořit. V konečné fázi přináší návrhy konkrétních řešení a doporučení k zefektivnění fundraisingových aktivit a komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with fundraising in the field of culture. It is divided to theoretical and practical part. The theoretical part describes terms which are connected with fundraising and sponzoring of cultural institutions. The practical part defines and introduces concrete fundraising methods of Galerie umění Prostějov. It deals also directly with sponsors. their reasons and motivation to support the galery. In the end it brings the drafts of specific conclusions and recommendations for efficiency of fundraising activities and communication.
Klíčová slova
Fundraising, sponzoring, galerie, kultura, motivace, komunikace, propagace, Andy Warhol
Klíčová slova v angličtině
Fundraising, sponsoring, galery, art, culture, motivation, communication, promotion, Andy Warhol
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu v kultuře a umění a specifikách jeho cílových skupin (publika, veřejnosti, sponzorů). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu motivace k návštěvě výstavy u několika demograficky vymezených skupin. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu umění a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich motivaci, informační a propagační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity výstavy zaměřené na jednotlivé cílové skupiny a úroveň povědomí o výstavě u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky komunikace výstavy a současně míru motivace u stanovených cílových skupin.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v komunikaci výstavy. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná příprava ucelené komunikační strategie výstavy a vytvoření dostatečné motivace pro její návštěvu, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu v kultuře a umění a specifikách jeho cílových skupin (publika, veřejnosti, sponzorů). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu motivace k návštěvě výstavy u několika demograficky vymezených skupin. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu umění a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich motivaci, informační a propagační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity výstavy zaměřené na jednotlivé cílové skupiny a úroveň povědomí o výstavě u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky komunikace výstavy a současně míru motivace u stanovených cílových skupin.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v komunikaci výstavy. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná příprava ucelené komunikační strategie výstavy a vytvoření dostatečné motivace pro její návštěvu, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012. ISBN 978-808-7500-170
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 198 s. ISBN 978-80-247-2724-0
KOTLER, Philip. Marketing management: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5
BYRNES, William J. Management and the arts. 3rd ed. Boston, Mass.: Focal Press, c2003. ISBN 02-408-0537-2SMITH
SMITH, Constance. Art marketing 101: a handbook for the fine artist. 2nd ed. Penn Valley, Calif.: ArtNetwork, c2003, 328 p. ISBN 09-408-9932-9.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012. ISBN 978-808-7500-170
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 198 s. ISBN 978-80-247-2724-0
KOTLER, Philip. Marketing management: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5
BYRNES, William J. Management and the arts. 3rd ed. Boston, Mass.: Focal Press, c2003. ISBN 02-408-0537-2SMITH
SMITH, Constance. Art marketing 101: a handbook for the fine artist. 2nd ed. Penn Valley, Calif.: ArtNetwork, c2003, 328 p. ISBN 09-408-9932-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
"Str. 30 - provoz galerie. Jaký je důvod, že galerie, především její výstavní část, není otevřena o víkendu?
"Str. 51 a 52: v čem je podle Vás výjimečnost Partnerské nabídky?
"Při obhajobě prosím stručně odpovědět na výzkumné otázky ze str. 28.
Studentka zodpověděla otázky zcela.