Bakalářská práce se zabývá zkoumáním znalosti a vnímání značky H&M u generace Y v České republice. V teoretické části práce jsou vymezeny důležité pojmy jako značka, hodnota značky, znalost, positioning, image a identita značky, dále je definována generace Y, marketingový výzkum, sekundární a komparativní analýza. V praktické časti se bakalářská práce zaměřuje na analýzu a intepretaci dat získaných z primárního marketingového výzkumu, sekundární analýzy a komparativní analýzy výzkumných sond realizovaných v letech 2013 a 2014. Komparativní analýza zkoumá změny ve znalosti a vnímání značky H&M u generace Y v rozmezí jednoho roku. Ze zjištěných dat jsou vyvozeny závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with knowledge and perception of the brand H&M for generation Y in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis are defined important keywords and terms such as brand, brand value, knowledge, positioning, image and brand identity, as defined Generation Y, marketing research, secondary and comparative analysis. The practical part of the thesis focuses on the analysis and interpretation of data obtained from the primary marketing research, secondary analysis and comparative analysis of research probes that were realized in the years 2013 and 2014. Comparative analysis examines the changes in knowledge and perception of the brand H&M for generation Y within one year. From the obtained data are drown conclusions and recommendations.
Klíčová slova
Značka, H&M, znalost, vnímání, generace Y, image, identita
Klíčová slova v angličtině
Brand, H&M, knowledge, perception, generation Y, image, identity
Rozsah průvodní práce
68 s. (107332 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním znalosti a vnímání značky H&M u generace Y v České republice. V teoretické části práce jsou vymezeny důležité pojmy jako značka, hodnota značky, znalost, positioning, image a identita značky, dále je definována generace Y, marketingový výzkum, sekundární a komparativní analýza. V praktické časti se bakalářská práce zaměřuje na analýzu a intepretaci dat získaných z primárního marketingového výzkumu, sekundární analýzy a komparativní analýzy výzkumných sond realizovaných v letech 2013 a 2014. Komparativní analýza zkoumá změny ve znalosti a vnímání značky H&M u generace Y v rozmezí jednoho roku. Ze zjištěných dat jsou vyvozeny závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with knowledge and perception of the brand H&M for generation Y in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis are defined important keywords and terms such as brand, brand value, knowledge, positioning, image and brand identity, as defined Generation Y, marketing research, secondary and comparative analysis. The practical part of the thesis focuses on the analysis and interpretation of data obtained from the primary marketing research, secondary analysis and comparative analysis of research probes that were realized in the years 2013 and 2014. Comparative analysis examines the changes in knowledge and perception of the brand H&M for generation Y within one year. From the obtained data are drown conclusions and recommendations.
Klíčová slova
Značka, H&M, znalost, vnímání, generace Y, image, identita
Klíčová slova v angličtině
Brand, H&M, knowledge, perception, generation Y, image, identity
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou bakalářskou práci.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou značku a proveďte sekundární analýzu na základě stanovených kritérií. Vyhodnoťte zjištěná data.
4. Realizujte dotazníkové šetření. Vyhodnoťte zjištěná data.
5. Vyvoďte závěry z provedených analýz a porovnejte výzkumné sondy realizované v roce 2013 a 2014.
6. Vyvoďte závěry a doporučení ze zjištěných dat.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou bakalářskou práci.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou značku a proveďte sekundární analýzu na základě stanovených kritérií. Vyhodnoťte zjištěná data.
4. Realizujte dotazníkové šetření. Vyhodnoťte zjištěná data.
5. Vyvoďte závěry z provedených analýz a porovnejte výzkumné sondy realizované v roce 2013 a 2014.
6. Vyvoďte závěry a doporučení ze zjištěných dat.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Proč je skupina Inditex velmi nebezpečným protihráčem pro značku H&M? Jaký je její koncept? Čím se tento koncept liší od konceptu H&M?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jakým způsobem byste zefektivnila komunikaci CSR aktivity H&M Conscious? Je to vhodně zvolený název kampaně pro ČR?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Byl to dobrý krok, že značka rozšířila svou nabídku o bytový textil? Pokud ano, proč? Pokud ne, proč?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.