Práce zkoumá optimální podobu webového textu, který pozitivně ovlivňuje konverze. Smyslem práce je předložit copywriterům návod pro tvorbu skutečně efektivních prodejních textů. V teoretické části jsou definovány copywritingové postupy, prostřednictvím kterých lze docílit vysokého konverzního poměru. Jednotlivé teze budou ověřeny pomocí individuálních rozhovorů a vlastní analýzy dvou webových textů, z nichž jeden byl napsán profesionálním copywriterem a druhý nikoli. Závěry práce poslouží k tvorbě konverznějších webových stránek.
Anotace v angličtině
This study examines the optimal form of web text which positively affects the conversions. The purpose of the thesis is to present instructions how to create a truly effective commer-cial text. The theoretical part presents copywriting techniques, purpose of which is to achieve high conversion rate. Each of the techniques will be validated by means of indi-vidual interviews and also by a subsequent analysis of two web texts, one of which was written by a professional copywriter and other by an amateur. The outcomes of this thesis will serve as a model example of creating conversional websites.
Klíčová slova
Web copywriting, konverze, UX, SEO
Klíčová slova v angličtině
Web copywriting, conversion, UX, SEO
Rozsah průvodní práce
65 s. (87 983 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce zkoumá optimální podobu webového textu, který pozitivně ovlivňuje konverze. Smyslem práce je předložit copywriterům návod pro tvorbu skutečně efektivních prodejních textů. V teoretické části jsou definovány copywritingové postupy, prostřednictvím kterých lze docílit vysokého konverzního poměru. Jednotlivé teze budou ověřeny pomocí individuálních rozhovorů a vlastní analýzy dvou webových textů, z nichž jeden byl napsán profesionálním copywriterem a druhý nikoli. Závěry práce poslouží k tvorbě konverznějších webových stránek.
Anotace v angličtině
This study examines the optimal form of web text which positively affects the conversions. The purpose of the thesis is to present instructions how to create a truly effective commer-cial text. The theoretical part presents copywriting techniques, purpose of which is to achieve high conversion rate. Each of the techniques will be validated by means of indi-vidual interviews and also by a subsequent analysis of two web texts, one of which was written by a professional copywriter and other by an amateur. The outcomes of this thesis will serve as a model example of creating conversional websites.
Klíčová slova
Web copywriting, konverze, UX, SEO
Klíčová slova v angličtině
Web copywriting, conversion, UX, SEO
Zásady pro vypracování
1. Vyhledejte a nastudujte relevantní literaturu pro zpracování tématu.
2. Odborné poznatky zpracujte a využijte v teoretické části práce. Vysvětlete problematiku webových konverzí, uveďte kritéria, která by měl splňovat správně napsaný webový text.
3. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a podobu průzkumu.
4. Sestavte okruh otázek, které využijete při individuálních rozhovorech s webovými uživateli.
5. Na základě výsledků průzkumu ověřte pravdivost tvrzení v teoretické části a navrhněte způsob, jak k tvorbě webových textů přistupovat.
Zásady pro vypracování
1. Vyhledejte a nastudujte relevantní literaturu pro zpracování tématu.
2. Odborné poznatky zpracujte a využijte v teoretické části práce. Vysvětlete problematiku webových konverzí, uveďte kritéria, která by měl splňovat správně napsaný webový text.
3. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a podobu průzkumu.
4. Sestavte okruh otázek, které využijete při individuálních rozhovorech s webovými uživateli.
5. Na základě výsledků průzkumu ověřte pravdivost tvrzení v teoretické části a navrhněte způsob, jak k tvorbě webových textů přistupovat.
Seznam doporučené literatury
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 3., aktual. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2452-2.
BOHUŠ, Otto. Pište jako copywriter: 33 rad pro originálnější obsah vašeho webu [online]. 2013.
KRUG, Steve. Web design: Nenuťte uživatele přemýšlet!. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 144 s. ISBN 80-722-6892-9.
CLARK, Brian. Copywriting 101: How To Craft Compelling Copy [online]. 2013 Copyblogger Media.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
Seznam doporučené literatury
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 3., aktual. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2452-2.
BOHUŠ, Otto. Pište jako copywriter: 33 rad pro originálnější obsah vašeho webu [online]. 2013.
KRUG, Steve. Web design: Nenuťte uživatele přemýšlet!. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 144 s. ISBN 80-722-6892-9.
CLARK, Brian. Copywriting 101: How To Craft Compelling Copy [online]. 2013 Copyblogger Media.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Milan Banyár, PhD.):
1.Stručne charakterizujte, čím sú špecifické webové stránky firiem a popíšte, aké majú funkcie, resp. aké sú ich možnosti využitia v rámci marketingovej komunikácie.
2.Aké sú podľa Vášho názoru kľúčové faktory pri tvorbe textového obsahu webových stránok, na ktoré by si jej tvorcovia mali dávať najväčší pozor.
3.Skúste uviesť konkrétne príklady z praxe, na ktorých by ste ilustrovali Vašu charakteristiku jednotlivých prvkov textu, ktorú uvádzate v teoretickej časti práce, napr. príbeh, originalita, unikátne predajné argumenty atp.
V posudku vedoucího nebyly položeny otázky.