Hlavním cílem této diplomové práce je nastavení detailní komunikační strategie pro nejvý-znamnější lyžařský podnik v Čechách - Jizerská 50, která bude mít dlouhodobé využití. Komunikační strategie včetně jasné definice cílů pro jednotlivé fáze oslovení a vytipování nejvhodnějších komunikačních kanálů.
Tato strategie je postavena na základě výsledků provedeného marketingové výzkumu na bázi účastníků tohoto závodu v počtu více jak 1000 respondentů. Výsledky jasně popsaly cílovou skupinu, která má z pohledu růstu produktu největší potenciál. Ačkoli tyto výsled-ky jsou základem této práce, svoji roli sehrála i analýza konkurence, tedy těch největších masových závodů v Evropě i za oceánem. Jako zajímavý a inspirativní doplněk tohoto sna-žení se ukázala analýza sociálních sítí, která dává návod pro finální design konkrétních aktivit v digitálním prostředí.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to develop the communication strategy for the largest cross-country ski race in the Czech Republic, the "Jizerská 50", which will have long-term use. This communication strategy contains clearly defined targets for all phases of dialogue with the target group and the most effective communication channels.
This strategy is based on the results of massive marketing research conducted with partici-pants of this race (over 1000 respondents). This research positively defined a target group which has huge marketing potential for this sport. An analysis of worldwide competitors plays an important role in this work as well.
Sport marketing, sponsorship, marketing, communication strategy, effectiveness, mass race, cross-country skiing.
Rozsah průvodní práce
93 s. (130 530 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této diplomové práce je nastavení detailní komunikační strategie pro nejvý-znamnější lyžařský podnik v Čechách - Jizerská 50, která bude mít dlouhodobé využití. Komunikační strategie včetně jasné definice cílů pro jednotlivé fáze oslovení a vytipování nejvhodnějších komunikačních kanálů.
Tato strategie je postavena na základě výsledků provedeného marketingové výzkumu na bázi účastníků tohoto závodu v počtu více jak 1000 respondentů. Výsledky jasně popsaly cílovou skupinu, která má z pohledu růstu produktu největší potenciál. Ačkoli tyto výsled-ky jsou základem této práce, svoji roli sehrála i analýza konkurence, tedy těch největších masových závodů v Evropě i za oceánem. Jako zajímavý a inspirativní doplněk tohoto sna-žení se ukázala analýza sociálních sítí, která dává návod pro finální design konkrétních aktivit v digitálním prostředí.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to develop the communication strategy for the largest cross-country ski race in the Czech Republic, the "Jizerská 50", which will have long-term use. This communication strategy contains clearly defined targets for all phases of dialogue with the target group and the most effective communication channels.
This strategy is based on the results of massive marketing research conducted with partici-pants of this race (over 1000 respondents). This research positively defined a target group which has huge marketing potential for this sport. An analysis of worldwide competitors plays an important role in this work as well.
Sport marketing, sponsorship, marketing, communication strategy, effectiveness, mass race, cross-country skiing.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte sportovnímu marktingu, zejména marketingové komunikaci.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky.
3. Identifikujte podobné projekty v zahraničí a porovnejte zpusob komunikace.
4. Realizujte výzkum na bázi závodníků a definujte cílovou skupinu pro komunikaci.
5. Zpracujte projekt marketingové komunikace sportovního projektu na základě předchozích zjištění.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte sportovnímu marktingu, zejména marketingové komunikaci.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky.
3. Identifikujte podobné projekty v zahraničí a porovnejte zpusob komunikace.
4. Realizujte výzkum na bázi závodníků a definujte cílovou skupinu pro komunikaci.
5. Zpracujte projekt marketingové komunikace sportovního projektu na základě předchozích zjištění.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a KRÁL, Petr. Marketingová komunikace : Jak komunikovat na našem trhu. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2011. str. 224. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management : 12. vydání. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2007, str. 792. ISBN 978-80-247-1359-5.
LAGAE, Wim. Sports sponsorship and marketing communications: a European perspective. New York: Financial Times Prentice Hall, xvi, 248 p. ISBN 02-736-8706-9.
SMITH, Aaron C.T. Introduction to sport marketing. 1st ed. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann. ISBN 978-075-0686-853.
STOTLAR, David. Developing Successful Sport Sponsorship Plans. Morgatown, Fitness Information Technology, 2001. 137 s. ISBN 978-18-856932-5-9
SCHWARZ, Eric a HUNTER, Jason. Advanced theory and practice in Sportmarke-ting, Elsevier Publishers, 2008. 480 s. ISBN 9780750684910
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a KRÁL, Petr. Marketingová komunikace : Jak komunikovat na našem trhu. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2011. str. 224. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management : 12. vydání. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2007, str. 792. ISBN 978-80-247-1359-5.
LAGAE, Wim. Sports sponsorship and marketing communications: a European perspective. New York: Financial Times Prentice Hall, xvi, 248 p. ISBN 02-736-8706-9.
SMITH, Aaron C.T. Introduction to sport marketing. 1st ed. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann. ISBN 978-075-0686-853.
STOTLAR, David. Developing Successful Sport Sponsorship Plans. Morgatown, Fitness Information Technology, 2001. 137 s. ISBN 978-18-856932-5-9
SCHWARZ, Eric a HUNTER, Jason. Advanced theory and practice in Sportmarke-ting, Elsevier Publishers, 2008. 480 s. ISBN 9780750684910
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. V práci není přesně vymezeno, kdo byl realizátorem marketingového výzkumu v praktické části. Byl autorem celé realizace autor práce nebo výzkumná agentura?
2. Jak nejlépe komunikačně "ustát" situaci, kdy je závod z důvodu nedostatku sněhu zrušen. Jde mi hlavně o hlavní sponzory.
3. Autor v projektové části navrhuje zapojení osobností typu Stanislav Řezáč, který se na internetu proslavil velmi povedeným a zábavným rozhovorem, kdy během něj použil několik světových jazyků. I když v tomto případě nešlo o herecký výkon, ale skutečnost, nemůže být toto jedna ze zábavných forem, která přitáhne i další zájemce o závod?
Student zodpověděl všechny výše uvedené otázky.