Cílem práce je charakteristika obchodní značky, specifikace postupu a výběru nástrojů pro budování značky. Práce obsahuje teoretické rámce, interní, externí analýzy a marketingový plán budování značky dámské obuvi Asylum. Teoretická část práce obsahuje relevantní poznatky z odborné literatury, zejména z oblastí charakteristiky a budování obchodní značky. Praktická část se zabývá rozborem současné situace a predikcí vývoje v obuvnickém sektoru, interních analýz značky, analýz cílových skupin a konkurence. Výsledky těchto analýz jsou shrnuty ve SWOT analýze. Projektová část obsahuje plán nové produktové i marketingové strategie značky Asylum pro sezónu jaro-léto 2014.
Anotace v angličtině
The objective of the thesis is the characterization of a brand name, the specification of the procedure and the choice of tools for building a brand name. The thesis consists of theoret-ical frameworks, internal and external analyses and a marketing plan which deals with building of a brand name of women´s footwear brand Asylum. The theoretical part of the thesis contains some relevant findings from particular reference books, especially from the field of brand name characterization and brand name building. The analytical part of the thesis deals with the analysis of the current state as well as with the prediction of the de-velopment in the footwear industry. Also, this part is concerned with internal analyses of the brand name as such, the analyses of its target audience and its major competitors. The conclusions of these analyses are summarized in a SWOT analysis. The project part includes the plan of a new product and marketing strategy of Asylum for the upcoming season - spring/summer 2014.
Klíčová slova
charakteristika značky, budování značky, měření výkonu značky, externí analýza, interní analýza, analýza konkurence, SWOT analýza, strategické řízení značky, marketingový proces, marketingový plán
Klíčová slova v angličtině
brand name characterization, brand name building, brand name´s power assessment, external analysis, internal analysis, competition analysis, SWOT analysis, strategic management of brand name, marketing process, marketing plan
Rozsah průvodní práce
DP 102 s, přílohy 33 s
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je charakteristika obchodní značky, specifikace postupu a výběru nástrojů pro budování značky. Práce obsahuje teoretické rámce, interní, externí analýzy a marketingový plán budování značky dámské obuvi Asylum. Teoretická část práce obsahuje relevantní poznatky z odborné literatury, zejména z oblastí charakteristiky a budování obchodní značky. Praktická část se zabývá rozborem současné situace a predikcí vývoje v obuvnickém sektoru, interních analýz značky, analýz cílových skupin a konkurence. Výsledky těchto analýz jsou shrnuty ve SWOT analýze. Projektová část obsahuje plán nové produktové i marketingové strategie značky Asylum pro sezónu jaro-léto 2014.
Anotace v angličtině
The objective of the thesis is the characterization of a brand name, the specification of the procedure and the choice of tools for building a brand name. The thesis consists of theoret-ical frameworks, internal and external analyses and a marketing plan which deals with building of a brand name of women´s footwear brand Asylum. The theoretical part of the thesis contains some relevant findings from particular reference books, especially from the field of brand name characterization and brand name building. The analytical part of the thesis deals with the analysis of the current state as well as with the prediction of the de-velopment in the footwear industry. Also, this part is concerned with internal analyses of the brand name as such, the analyses of its target audience and its major competitors. The conclusions of these analyses are summarized in a SWOT analysis. The project part includes the plan of a new product and marketing strategy of Asylum for the upcoming season - spring/summer 2014.
Klíčová slova
charakteristika značky, budování značky, měření výkonu značky, externí analýza, interní analýza, analýza konkurence, SWOT analýza, strategické řízení značky, marketingový proces, marketingový plán
Klíčová slova v angličtině
brand name characterization, brand name building, brand name´s power assessment, external analysis, internal analysis, competition analysis, SWOT analysis, strategic management of brand name, marketing process, marketing plan
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikaci problematiky strategie budování značky.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte kritéria, metody použité analýzy a vytvořte SWOT značky.
4. Charakterizujte vybraný subjekt a jeho současnou pozici.
5. Zpracujte projekt marketingové strategie.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikaci problematiky strategie budování značky.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte kritéria, metody použité analýzy a vytvořte SWOT značky.
4. Charakterizujte vybraný subjekt a jeho současnou pozici.
5. Zpracujte projekt marketingové strategie.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D.: Brand Building. Computer Press, Brno, 2003. ISBN 80-7226-885-6
BÁRTA, V.: Výzkum trhu. Merkur, Praha, 1981. ISBN 51-281-01
ČICHOVSKÝ, L.: Marketing konkurenceschopnosti. RADIX, Praha, 2002, ISBN 80-86031-35-7, 272 s.
HAUGE, P.: Průzkum trhu. Computer Press, Brno, 2003. ISBN 80-7226-917-8
HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing. Grada Publishing, Praha, 2000. ISBN 80-7149-996-9
HORŇÁK, P.: Reklama. VeRBuM, Zlín, 2010. ISBN: 978-80-904273-3-4
HANZELKOVÁ, A. a kol: Strategický marketing. Teorie pro praxi. C.H. Beck, Praha, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8
KELLER, K., L.: Strategické řízení značky. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3
KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O.: Strategické řízení ? teorie pro praxi. C.H,. Beck, Praha. 2006. ISBN 807-17-945-38
KOTLER, P.: Marketing management. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
KUMAR, N.: Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Grada, Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2439-3
PORTER, M., E.: Konkurenční výhoda. Victoria Publishing, Praha, 1992. ISBN 80-85605-12-0
SEDLÁČKOVÁ, H.: Strategická analýza. C.H. Beck, Praha, 2000. ISBN 80-7179-422-8
SOUČEK, Z.: Jak připravit a prosadit efektivní strategii podniku. Strategia. 2000. ISBN 80-901186-4-X
TAYLOR, D.: Brand management. Computer Press, Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1818-4
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R.: Psychologie reklamy. Grada Publishing, Praha, 2002. ISBN 8024704021
Seznam doporučené literatury
AAKER, D.: Brand Building. Computer Press, Brno, 2003. ISBN 80-7226-885-6
BÁRTA, V.: Výzkum trhu. Merkur, Praha, 1981. ISBN 51-281-01
ČICHOVSKÝ, L.: Marketing konkurenceschopnosti. RADIX, Praha, 2002, ISBN 80-86031-35-7, 272 s.
HAUGE, P.: Průzkum trhu. Computer Press, Brno, 2003. ISBN 80-7226-917-8
HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing. Grada Publishing, Praha, 2000. ISBN 80-7149-996-9
HORŇÁK, P.: Reklama. VeRBuM, Zlín, 2010. ISBN: 978-80-904273-3-4
HANZELKOVÁ, A. a kol: Strategický marketing. Teorie pro praxi. C.H. Beck, Praha, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8
KELLER, K., L.: Strategické řízení značky. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3
KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O.: Strategické řízení ? teorie pro praxi. C.H,. Beck, Praha. 2006. ISBN 807-17-945-38
KOTLER, P.: Marketing management. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
KUMAR, N.: Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Grada, Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2439-3
PORTER, M., E.: Konkurenční výhoda. Victoria Publishing, Praha, 1992. ISBN 80-85605-12-0
SEDLÁČKOVÁ, H.: Strategická analýza. C.H. Beck, Praha, 2000. ISBN 80-7179-422-8
SOUČEK, Z.: Jak připravit a prosadit efektivní strategii podniku. Strategia. 2000. ISBN 80-901186-4-X
TAYLOR, D.: Brand management. Computer Press, Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1818-4
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R.: Psychologie reklamy. Grada Publishing, Praha, 2002. ISBN 8024704021
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kocourek):
1.Z grafu na straně 62 vyplývá, že meziročně (2012-2013) klesla využitelnost internetu jako mediatypu. Co si autorka o tomto zjištění myslí? Není budoucnost právě v opaku? Jak je to v případě značek obuvi?
2.S návrhem autorky vznikl i nový slogan: "Boty v mém stylu". Pokud vezmeme v potaz "podslogany" jednotlivých řad, není už sloganů trochu moc? Nebude se v tom zákazník ztrácet?
3.Autorka v projektové části píše i o spolupráci s většími módními blogy, které jmenovala. A co módní blogerky a jejich význam pro značku?
Studentka zodpověděla položené otázky.