Diplomová práce se zabývá problematikou marketingových komunikací sportovního
hokejového klubu. Cílem projektu je zvýšit povědomí o sportovním klubu, návštěvnost a spokojenost "zákazníků". Práce je rozdělena celkem do tří částí. První část tvoří teoretické poznatky z této oblasti, praktická část analyzuje marketingové nástroje konkrétního sportovního klubu, dále obsahuje realizovaný marketingový výzkum a SWOT analýzu. V projektové části jsou získané poznatky aplikované do návrhu projektu pro efektivnější komunikaci pro nadcházející hokejovou sezonu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of marketing communications in sport ice-hockey club. The project aims to raise awareness of the sports club, attendance and satisfaction of "custom-ers". The work is divided into three parts. The first part consists of theoretical knowledge from this field, the practical part analyzes the marketing tools of specific sports club, it also includes realized marketing research and SWOT analysis. In the project part the results are applied to the project proposal for more effective communication of the upcoming hockey season.
Klíčová slova
Marketingové komunikace, komunikační mix, sportovní klub, SWOT analýza, dotazníkový výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications, communication mix, sports club, SWOT analysis, questionnaire survey.
Rozsah průvodní práce
115 s. (157.655 znaků), 21 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingových komunikací sportovního
hokejového klubu. Cílem projektu je zvýšit povědomí o sportovním klubu, návštěvnost a spokojenost "zákazníků". Práce je rozdělena celkem do tří částí. První část tvoří teoretické poznatky z této oblasti, praktická část analyzuje marketingové nástroje konkrétního sportovního klubu, dále obsahuje realizovaný marketingový výzkum a SWOT analýzu. V projektové části jsou získané poznatky aplikované do návrhu projektu pro efektivnější komunikaci pro nadcházející hokejovou sezonu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of marketing communications in sport ice-hockey club. The project aims to raise awareness of the sports club, attendance and satisfaction of "custom-ers". The work is divided into three parts. The first part consists of theoretical knowledge from this field, the practical part analyzes the marketing tools of specific sports club, it also includes realized marketing research and SWOT analysis. In the project part the results are applied to the project proposal for more effective communication of the upcoming hockey season.
Klíčová slova
Marketingové komunikace, komunikační mix, sportovní klub, SWOT analýza, dotazníkový výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications, communication mix, sports club, SWOT analysis, questionnaire survey.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce z oblasti marketingu ve sportu a z marketingových komunikací.
2. Stanovte metody, výzkumné otázky a definujte cíl práce.
3. Charakterizujte vybraný sportovní klub, jeho současnou marketingovou komunikaci a strategii.
4. Zpracujte, zrealizujte a vyhodnoťte marketingový výzkum.
5. Vypracujte projekt konceptu marketingových komunikací sportovního klubu pro nadcházející sezonu.
6. Formulujte závěry a doporučení. Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce z oblasti marketingu ve sportu a z marketingových komunikací.
2. Stanovte metody, výzkumné otázky a definujte cíl práce.
3. Charakterizujte vybraný sportovní klub, jeho současnou marketingovou komunikaci a strategii.
4. Zpracujte, zrealizujte a vyhodnoťte marketingový výzkum.
5. Vypracujte projekt konceptu marketingových komunikací sportovního klubu pro nadcházející sezonu.
6. Formulujte závěry a doporučení. Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L., Public relations, řízená komunikace podniku s veřejností,
1. vyd. Brno: Computer Press, a. s., 2003, počet stran 600,ISBN 80-7226-886-4
ČASLAVOVÁ, Eva, Management sportu, 1. vyd. Praha: East West Publishing
Company, 2000, počet stran 172, ISBN 80-7219-010-5
KARLIČEK, Miroslav a KRÁL, Petr, Marketingová komunikace: jak komunikovat
na našem trhu, 1. vyd., Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, počet stran
213, ISBN 978-80-247-3541-2
KOTLER, Philip, Marketing, 1. vyd. Praha, Grada Publishing, a.s., 2004,
počet stran 856, ISBN 80-247-0513-3
NOVOTNÝ, Jiří, Ekonomika sportu, 1. vyd., Praha: Vysoká škola ekonomická v
Praze, 2010, počet stran 194, ISBN 978-80-245-1713-1
PŘIKRYLOVÁ, Jana a JAHODOVÁ Hana, Moderní marketingová komunikace, 1. vyd.,
Praha: Grada Publishing, a.s., 2010, počet stran 320, ISBN 978-80-247-3622-8
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L., Public relations, řízená komunikace podniku s veřejností,
1. vyd. Brno: Computer Press, a. s., 2003, počet stran 600,ISBN 80-7226-886-4
ČASLAVOVÁ, Eva, Management sportu, 1. vyd. Praha: East West Publishing
Company, 2000, počet stran 172, ISBN 80-7219-010-5
KARLIČEK, Miroslav a KRÁL, Petr, Marketingová komunikace: jak komunikovat
na našem trhu, 1. vyd., Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, počet stran
213, ISBN 978-80-247-3541-2
KOTLER, Philip, Marketing, 1. vyd. Praha, Grada Publishing, a.s., 2004,
počet stran 856, ISBN 80-247-0513-3
NOVOTNÝ, Jiří, Ekonomika sportu, 1. vyd., Praha: Vysoká škola ekonomická v
Praze, 2010, počet stran 194, ISBN 978-80-245-1713-1
PŘIKRYLOVÁ, Jana a JAHODOVÁ Hana, Moderní marketingová komunikace, 1. vyd.,
Praha: Grada Publishing, a.s., 2010, počet stran 320, ISBN 978-80-247-3622-8
Přílohy volně vložené
1 CD (Příloha P XVIII)
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Gregarová):
1. Str. 30 - podpora prodeje: mohla byste uvést některé příklady poškození značky působením nástrojů podpory prodeje?
2. Str. 36 - segmentace trhu: mohla byste, prosím, vysvětlit výrok: "Zajištění toho, že nepodporujeme koncentraci zákazníků" (příčiny - důsledky)
3. Str. 52 - Bulletin Rytíř Vítek: v jakém nákladu, prodaný náklad?
4. Str. 58: jakou sledovanost má TV Polar?
5. Str. 66 a 89: platí u hráčů mužstva A zásady vnitřních PR? Kdo z vedení klubu s nimi dosud v tomto smyslu "komunikuje"? Má to velký význam, protože účast hráčů na aktivitách MK klubu je víc než občasná?
6. Str. 90 - slogan: nemohl by slogan být orientován víc emocionálně na diváky? Ocel jako taková, tedy i obsažená ve sloganu, ve mně příliš "horkých" emocí nevzbuzuje? Nebo je to v Ostravě jinak?
Studentka zodpověděla položené otázky.