Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu a propagace služeb v neziskovém sektoru, konkrétně v oblasti ekologie Pojednává o ekopenzionu, který provozuje nezisková organizace Ekologický institut Veronica, pobočka Centrum Veronica Hostětín.
Teoretická část pojednává o marketingu a marketingových komunikacích ve službách a v neziskovém sektoru, popisuje specifika segmentu LOHAS a ekologického cestovního ruchu.
Praktická část popisuje hostětínské projekty, analyzuje produkty, marketinové komunikace, konkurenci ekopenzionu. Kvalitativní rozhovory nabízejí pohled na služby ekopenzionu z hlediska potencionálních zákazníků.
Projektová část na základě analýz a kvalitativního výzkumu navrhuje způsob řešení pro-blému s návštěvností pomocí marketingových komunikací a marketingu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of marketing and promotion of services in a non-for-profit sector, specifically in the area of eco-tourism.The paper discusses the ecological guest house operated by the non-for-profit organization Ecological institute Veronica, The Centre Veronica Hostetin.
The theoretical part refers to marketing and marketing communications in services and non-for-profit sector while describing specifics of LOHAS segment and eco-tourism.
The practical part involves Hostetin projects, analyzes products, marketing communications and the guest house competitors. Qualitative interviews offer the view on services offered by the eco guest house in terms of potential customers.
Based on analyses and qualitative research, the project part proposes the method of solu-tion concerning attendance using marketing communication and marketing.
Klíčová slova
Neziskový sektor, marketing a komunikace v neziskovém sektoru, marketing služeb, LOHAS, ekologický cestovní ruch, ekoturismus, kvalitativní výzkum, SWOT analýza, mapa tržního bojiště, analýza marketingových komunikací.
Klíčová slova v angličtině
Non-for-profit sector, marketing and communication in non-for-profit sector, marketing of services, LOHAS, eco-tourism, qualitative research, SWOT analysis, map of market bat-tlefield, analysis of marketing communications, target groups.
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu a propagace služeb v neziskovém sektoru, konkrétně v oblasti ekologie Pojednává o ekopenzionu, který provozuje nezisková organizace Ekologický institut Veronica, pobočka Centrum Veronica Hostětín.
Teoretická část pojednává o marketingu a marketingových komunikacích ve službách a v neziskovém sektoru, popisuje specifika segmentu LOHAS a ekologického cestovního ruchu.
Praktická část popisuje hostětínské projekty, analyzuje produkty, marketinové komunikace, konkurenci ekopenzionu. Kvalitativní rozhovory nabízejí pohled na služby ekopenzionu z hlediska potencionálních zákazníků.
Projektová část na základě analýz a kvalitativního výzkumu navrhuje způsob řešení pro-blému s návštěvností pomocí marketingových komunikací a marketingu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of marketing and promotion of services in a non-for-profit sector, specifically in the area of eco-tourism.The paper discusses the ecological guest house operated by the non-for-profit organization Ecological institute Veronica, The Centre Veronica Hostetin.
The theoretical part refers to marketing and marketing communications in services and non-for-profit sector while describing specifics of LOHAS segment and eco-tourism.
The practical part involves Hostetin projects, analyzes products, marketing communications and the guest house competitors. Qualitative interviews offer the view on services offered by the eco guest house in terms of potential customers.
Based on analyses and qualitative research, the project part proposes the method of solu-tion concerning attendance using marketing communication and marketing.
Klíčová slova
Neziskový sektor, marketing a komunikace v neziskovém sektoru, marketing služeb, LOHAS, ekologický cestovní ruch, ekoturismus, kvalitativní výzkum, SWOT analýza, mapa tržního bojiště, analýza marketingových komunikací.
Klíčová slova v angličtině
Non-for-profit sector, marketing and communication in non-for-profit sector, marketing of services, LOHAS, eco-tourism, qualitative research, SWOT analysis, map of market bat-tlefield, analysis of marketing communications, target groups.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu a propagaci v oblasti ekologie, neziskového sektoru, specifikách cílových skupin organizací, zaměřených na ekologii. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingu a marketingové komunikace ekopenzionu ČSOP Veronica Hostětín. Vymezte jednotlivé cílové skupiny. Konfrontujte aktivity ekopenzionu ČSOP Veronica Hostětín a úroveň povědomí o instituci a jejích produktech u cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky komunikace a nabídky ekopenzionu.
3. Na základě analýzy zpracujte návrh komunikační strategie ekopenzionu ČSOP Veronica Hostětín. Navrhněte způsob, jak zvýšit atraktivitu penzionu pro cílové skupiny.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu a propagaci v oblasti ekologie, neziskového sektoru, specifikách cílových skupin organizací, zaměřených na ekologii. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingu a marketingové komunikace ekopenzionu ČSOP Veronica Hostětín. Vymezte jednotlivé cílové skupiny. Konfrontujte aktivity ekopenzionu ČSOP Veronica Hostětín a úroveň povědomí o instituci a jejích produktech u cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky komunikace a nabídky ekopenzionu.
3. Na základě analýzy zpracujte návrh komunikační strategie ekopenzionu ČSOP Veronica Hostětín. Navrhněte způsob, jak zvýšit atraktivitu penzionu pro cílové skupiny.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
JONES, Van. Zelená ekonomika: jedno řešení pro dva nejpalčivější problémy naší doby. Vyd. 1. Praha: Vyšehrad, 2011, 219 s. ISBN 978-80-7429-032-9.
HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-859-4307-7.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
JONES, Van. Zelená ekonomika: jedno řešení pro dva nejpalčivější problémy naší doby. Vyd. 1. Praha: Vyšehrad, 2011, 219 s. ISBN 978-80-7429-032-9.
HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-859-4307-7.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
1CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Str. 38: "Rozesílání direct mailů je efektivním způsobem ? Databáze obsahuje přes 7 000 emailových adres, rozesílka probíhá jednou za tři týdny. Obsahuje, ? novinky v nabídce ekocentra, penzionu, informace o legislativě v oblasti životního prostředí, zajímavých knihách, či článcích. ? Samostatně rozesílá hostětínské ekocentrum maily se svou nabídkou čtyřikrát ročně na emaily ve své databázi." - Přibližte. Dále by mne zajímalo, jakým způsobem je zajištěna pravidelná rozesílka (1x za tři týdny) v uvedeném rozsahu informací. Zda je evidována zpětná vazba.
Str. 38: Letáky: "Každý měsíc vychází aktuální nabídka služeb programů." Každý měsíc dochází k pravidelné distribuci letáků (viz 9.2.4.1) s aktuální nabídkou služeb a programů? I zde by mne zajímalo, kdo má na starosti jak realizaci, tak distribuci letáků.
Str. 40: Věděla byste, co bylo důvodem zvýšeného zájmu o ubytování v roce 2010? Výsledky Agentury Czech tourism ukázaly na "nízký zájem trávit ve ZK více než jeden den". Bylo zde nějaké opodstatněné zdůvodnění? Váš výzkum naopak ukázal na zájem, strávit ve ZK prodloužený víkend, případně celý týden.
Studentka zodpověděla všechny výše uvedené otázky.