Význam PR v integraci marketingových komunikací a jeho vliv na efektivitu dalších nástrojů marketingové komunikace. Cílem této diplomové práce je poznání potřeb jednak držitelů permanentních vstupenek na domácí zápasy HC PSG Zlín, jednak těch, kteří si kupují standardní jednorázové vstupenky, dále identifikování jejich motivací k nákupu, zjištění jejich vztahu a postoje k nástrojům marketingové komunikace HC PSG Zlín a následné zohlednění těchto skutečností při přípravě projektu, kterým by mělo být dosaženo zvýšení prodejů permanentních vstupenek, resp. zvýšení průměrné návštěvnosti domácích zápasů HC PSG Zlín na Zimním stadionu Luďka Čajky v následující sezóně.
V teoretické části je definován vztah člověka ke sportu, sportovní marketing z hlediska sportovních organizací, pojednáno o sportu ve Zlíně, hokejovém klubu HC PSG Zlín a nastíněn postup při realizaci kvalitativního výzkumu in-depth rozhovorů. Obsahem praktické části jsou pak analýzy hloubkových rozhovorů vedených s oběma zmiňovanými skupinami hokejových fanoušků. Poslední část této práce se věnuje prezentaci projektu zohledňujícího výstupy praktické části, jehož účelem je optimalizace nástrojů marketingové komunikace HC PSG Zlín pro nadcházející sezónu s cílem zvýšení prodejů permanentních vstupenek, resp. zvýšení průměrné návštěvnosti domácích zápasů na Zimním stadionu Luďka Čajky.
Anotace v angličtině
The importance of Public Relations in the integration of marketing communications and it's influence on the effectivity of other marketing communication tools. The aim of the diploma thesis is to reveal the needs of both the holders of the HC PSG Zlin season tickets and the buyers of standard one-time tickets and the identification of their motivation to buy, finding out their relation and attitude to the HC PSG Zlin marketing communication tools and consecutive taking of these facts into account during the preparation of the project, which should accomplish the rise in the season ticket sale and the increase in the average attendance of the he HC PSG Zlin home matches, that take place at the Ludek Cajka Winter stadium during the following season.
In the teoretical part of the thesis the relationship of man and sport is defined as well as sports marketing from the sport organisations point of view, the sport in Zlin and hockey club HC PSG Zlin is introduced, and the process of carrying out the qualitative research - in-depth interviews - is presented. The practical part pursues the analysis of the in-depth interviews, which were conducted with the two previously mentioned hockey fan groups. The final part of this thesis consists of the presentation of the project taking into account the outcomes of the practical part. The purpose of the project is to optimise the HC PSG Zlin marketing communication tools for the upcoming season, aiming at the rise in the season ticket sale and the increase in the average attendance of the he HC PSG Zlin home matches, that take place at the Ludek Cajka Winter stadium.
Klíčová slova
sport, hokej, Zlín, sportovní marketing, sportovní organizace, hokejový klub, historie hokeje, image hokeje, HC PSG Zlín, Zimní stadion Luďka Čajky, sportovní fanoušek, emoce, permanentní vstupenka, JEDNA VÍRA, JEDEN TÝM, JEDEN CÍL
Klíčová slova v angličtině
sport, hockey, Zlin, sports marketing, sports organisations, hockey club, hockey history, hockey image, HC PSG Zlin, Ludek Cajka Winter stadium, sports fan, emotions, season ticket, ONE FAITH, ONE TEAM, ONE GOAL
Rozsah průvodní práce
89 s. (132 829 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Význam PR v integraci marketingových komunikací a jeho vliv na efektivitu dalších nástrojů marketingové komunikace. Cílem této diplomové práce je poznání potřeb jednak držitelů permanentních vstupenek na domácí zápasy HC PSG Zlín, jednak těch, kteří si kupují standardní jednorázové vstupenky, dále identifikování jejich motivací k nákupu, zjištění jejich vztahu a postoje k nástrojům marketingové komunikace HC PSG Zlín a následné zohlednění těchto skutečností při přípravě projektu, kterým by mělo být dosaženo zvýšení prodejů permanentních vstupenek, resp. zvýšení průměrné návštěvnosti domácích zápasů HC PSG Zlín na Zimním stadionu Luďka Čajky v následující sezóně.
V teoretické části je definován vztah člověka ke sportu, sportovní marketing z hlediska sportovních organizací, pojednáno o sportu ve Zlíně, hokejovém klubu HC PSG Zlín a nastíněn postup při realizaci kvalitativního výzkumu in-depth rozhovorů. Obsahem praktické části jsou pak analýzy hloubkových rozhovorů vedených s oběma zmiňovanými skupinami hokejových fanoušků. Poslední část této práce se věnuje prezentaci projektu zohledňujícího výstupy praktické části, jehož účelem je optimalizace nástrojů marketingové komunikace HC PSG Zlín pro nadcházející sezónu s cílem zvýšení prodejů permanentních vstupenek, resp. zvýšení průměrné návštěvnosti domácích zápasů na Zimním stadionu Luďka Čajky.
Anotace v angličtině
The importance of Public Relations in the integration of marketing communications and it's influence on the effectivity of other marketing communication tools. The aim of the diploma thesis is to reveal the needs of both the holders of the HC PSG Zlin season tickets and the buyers of standard one-time tickets and the identification of their motivation to buy, finding out their relation and attitude to the HC PSG Zlin marketing communication tools and consecutive taking of these facts into account during the preparation of the project, which should accomplish the rise in the season ticket sale and the increase in the average attendance of the he HC PSG Zlin home matches, that take place at the Ludek Cajka Winter stadium during the following season.
In the teoretical part of the thesis the relationship of man and sport is defined as well as sports marketing from the sport organisations point of view, the sport in Zlin and hockey club HC PSG Zlin is introduced, and the process of carrying out the qualitative research - in-depth interviews - is presented. The practical part pursues the analysis of the in-depth interviews, which were conducted with the two previously mentioned hockey fan groups. The final part of this thesis consists of the presentation of the project taking into account the outcomes of the practical part. The purpose of the project is to optimise the HC PSG Zlin marketing communication tools for the upcoming season, aiming at the rise in the season ticket sale and the increase in the average attendance of the he HC PSG Zlin home matches, that take place at the Ludek Cajka Winter stadium.
Klíčová slova
sport, hokej, Zlín, sportovní marketing, sportovní organizace, hokejový klub, historie hokeje, image hokeje, HC PSG Zlín, Zimní stadion Luďka Čajky, sportovní fanoušek, emoce, permanentní vstupenka, JEDNA VÍRA, JEDEN TÝM, JEDEN CÍL
Klíčová slova v angličtině
sport, hockey, Zlin, sports marketing, sports organisations, hockey club, hockey history, hockey image, HC PSG Zlin, Ludek Cajka Winter stadium, sports fan, emotions, season ticket, ONE FAITH, ONE TEAM, ONE GOAL
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu sportu a vztahu člověka ke sportu (lednímu hokeji). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Proveďte kvalitativní výzkum s respondenty vlastnícími permanentní vstupenky na zápasy HC PSG Zlín na Zimním stadionu Luďka Čajky ve Zlíně a těmi, kteří si kupují standardní vstupenky na jednotlivé zápasy. Analýzou výstupů pak určete jejich vztah k zimnímu hokeji, jejich motivaci k nákupu permanentních/standardních vstupenek a jejich vztah a postoj k marketingové propagaci HC PSG Zlín.
3. Na základě výsledků analýzy vypracujte projekt s návrhem změn marketingové komunikace HC PSG Zlín s cílem zvýšení prodeje permanentních vstupenek na sezónu 2014/2015.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu sportu a vztahu člověka ke sportu (lednímu hokeji). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Proveďte kvalitativní výzkum s respondenty vlastnícími permanentní vstupenky na zápasy HC PSG Zlín na Zimním stadionu Luďka Čajky ve Zlíně a těmi, kteří si kupují standardní vstupenky na jednotlivé zápasy. Analýzou výstupů pak určete jejich vztah k zimnímu hokeji, jejich motivaci k nákupu permanentních/standardních vstupenek a jejich vztah a postoj k marketingové propagaci HC PSG Zlín.
3. Na základě výsledků analýzy vypracujte projekt s návrhem změn marketingové komunikace HC PSG Zlín s cílem zvýšení prodeje permanentních vstupenek na sezónu 2014/2015.
Seznam doporučené literatury
ČÁSLAVOVÁ, E., Management sportu. 1. vydání, Praha : East West Publishing Company a East Publishing Praha, 2000, 174 s., ISBN 80-7219-010-5
ČÁSLAVOVÁ, E., Management v tělesné výchově a sportu. 2. vydání, Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2004, 52 s., ISBN 80-246-0050-1
ČÁSLAVOVÁ, E., Management a marketing sportu. 1. vydání, Praha : Olympia, 2009, 228 s., ISBN 978-80-7376-150-9
DVOŘÁKOVÁ, Š., Sportovní marketing. 1. vydání, Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2005, 74 s., ISBN 80-210-3901-9
EGER, L., TLUCHOŘ, J., Management a marketing sportu a cestovního ruchu. 1. vydání, Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2009, 40 s. + přiložené CD s příspěvky, ISBN 978-80-7043-801-5
FREYER, W., Handbuch des Sport-Marketing. 2. vydání, Wiesbaden : Forkel-Verlag, 1991, 450 s., ISBN 3-7719-6420-2.
KRŇÁVEK, T., Marketing HC Sparta Praha. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podnikohospodářská, 2009, 40 s., Vedoucí bakalářské práce Ing. Olga Horová, PhD.
NOVÁKOVÁ, K., Analýza marketingové komunikace sportovního klubu. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podnikohospodářská, 2009, 52 s., Vedoucí bakalářské práce Mgr. Jan Procházka
NOVOTNÝ, J., Ekonomika sportu ? vybrané kapitoly III. 1. vydání, Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, 2010, 194 s., ISBN 978-80-245-1713-1
SKÁLA, V., Marketingové komunikace a jejich efektivnost v hokejovém klubu HC Sparta Praha. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta mezinárodních vztahů, 2007, 83 s., Vedoucí diplomové práce Ing. Milan Postler, Ph.D.
TLUCHOŘ, J., Marketing management sportu. 1. vydání, Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2006, 20 s. + přiložené CD s příspěvky, ISBN 80-7043-492-9
Seznam doporučené literatury
ČÁSLAVOVÁ, E., Management sportu. 1. vydání, Praha : East West Publishing Company a East Publishing Praha, 2000, 174 s., ISBN 80-7219-010-5
ČÁSLAVOVÁ, E., Management v tělesné výchově a sportu. 2. vydání, Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2004, 52 s., ISBN 80-246-0050-1
ČÁSLAVOVÁ, E., Management a marketing sportu. 1. vydání, Praha : Olympia, 2009, 228 s., ISBN 978-80-7376-150-9
DVOŘÁKOVÁ, Š., Sportovní marketing. 1. vydání, Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2005, 74 s., ISBN 80-210-3901-9
EGER, L., TLUCHOŘ, J., Management a marketing sportu a cestovního ruchu. 1. vydání, Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2009, 40 s. + přiložené CD s příspěvky, ISBN 978-80-7043-801-5
FREYER, W., Handbuch des Sport-Marketing. 2. vydání, Wiesbaden : Forkel-Verlag, 1991, 450 s., ISBN 3-7719-6420-2.
KRŇÁVEK, T., Marketing HC Sparta Praha. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podnikohospodářská, 2009, 40 s., Vedoucí bakalářské práce Ing. Olga Horová, PhD.
NOVÁKOVÁ, K., Analýza marketingové komunikace sportovního klubu. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podnikohospodářská, 2009, 52 s., Vedoucí bakalářské práce Mgr. Jan Procházka
NOVOTNÝ, J., Ekonomika sportu ? vybrané kapitoly III. 1. vydání, Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, 2010, 194 s., ISBN 978-80-245-1713-1
SKÁLA, V., Marketingové komunikace a jejich efektivnost v hokejovém klubu HC Sparta Praha. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta mezinárodních vztahů, 2007, 83 s., Vedoucí diplomové práce Ing. Milan Postler, Ph.D.
TLUCHOŘ, J., Marketing management sportu. 1. vydání, Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2006, 20 s. + přiložené CD s příspěvky, ISBN 80-7043-492-9
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Dr. Jurášková):
1. Jak konkrétně probíhal výběr respondentů?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Gregarová):
1. Str. 16, 19 - náchylnost k násilí, poškozování značky: mohou mít MK šanci v "boji" proti tomuto jevu přispět? Pokud ano, jak?
2. Str. 26 - předpokládaná budoucnost sportovního marketingu v ČR. Jak to vidí autorka DP?
3. Mohla by autorka při obhajobě blíže charakterizovat konkrétní odpovědnost marketingového manažera klubu?
4. A na závěr - jaký význam tedy mají PR v integraci MK a jaký vliv mají na efektivitu dalších nástrojů MK?
Studentka zodpověděla položené otázky.