Cílem diplomové práce na téma "Marketingová strategie společnosti Messenger a.s." je analyzovat současné postavení vybrané společnosti na trhu kurýrních služeb a z výsled-ných analýz navrhnout marketingovou strategii nové služby. Důvodem výběru tohoto té-matu je současná situace na trhu kurýrních služeb s ohledem na vývoj vnějšího prostředí, zejména konkurenci, zákazníky a ekonomickou krizi. Práce je primárně zaměřena na kurýrní službu Messenger, její vize, mise, cíle, hodnoty, produkty, analýzu vnitřního, blíz-kého a vzdáleného prostředí. Součástí práce je marketingový výzkum spokojenosti zákaz-níků. Výstupy jsou shrnuty do SWOT analýzy. V projektové části práce je návrh marketin-gové strategie pro novou službu, která vyplynula z analýz jako jedna z možných příležitos-tí.
Anotace v angličtině
This master's thesis on "Marketing strategy of the company Messenger a.s." aims to ana-lyze the current position of the company on the market of courier services and to design a marketing strategy for new service based on final analysis. The reason for selecting this topic is the current situation of courier service market with regard to the external environ-ment, especially the competitors, customers and economic crisis. The thesis primarily fo-cuses on courier services of the company Messenger a.s., its visions, assignments, targets, values, products, and an analysis of internal, near and distant environment. A part of the thesis is a client satisfaction survey; its results are summarized in the enclosed SWOT analysis. In the project part of the thesis is a proposal of marketing strategy for new ser-vice, which was chosen from the final analysis as the most suitable option.
Cílem diplomové práce na téma "Marketingová strategie společnosti Messenger a.s." je analyzovat současné postavení vybrané společnosti na trhu kurýrních služeb a z výsled-ných analýz navrhnout marketingovou strategii nové služby. Důvodem výběru tohoto té-matu je současná situace na trhu kurýrních služeb s ohledem na vývoj vnějšího prostředí, zejména konkurenci, zákazníky a ekonomickou krizi. Práce je primárně zaměřena na kurýrní službu Messenger, její vize, mise, cíle, hodnoty, produkty, analýzu vnitřního, blíz-kého a vzdáleného prostředí. Součástí práce je marketingový výzkum spokojenosti zákaz-níků. Výstupy jsou shrnuty do SWOT analýzy. V projektové části práce je návrh marketin-gové strategie pro novou službu, která vyplynula z analýz jako jedna z možných příležitos-tí.
Anotace v angličtině
This master's thesis on "Marketing strategy of the company Messenger a.s." aims to ana-lyze the current position of the company on the market of courier services and to design a marketing strategy for new service based on final analysis. The reason for selecting this topic is the current situation of courier service market with regard to the external environ-ment, especially the competitors, customers and economic crisis. The thesis primarily fo-cuses on courier services of the company Messenger a.s., its visions, assignments, targets, values, products, and an analysis of internal, near and distant environment. A part of the thesis is a client satisfaction survey; its results are summarized in the enclosed SWOT analysis. In the project part of the thesis is a proposal of marketing strategy for new ser-vice, which was chosen from the final analysis as the most suitable option.
1. Prostudujte teoretická východiska analýz tržního prostředí firmy, marketingové strategie a marketingového výzkumu
2. Formulujte cíle a problémové okruhy
3. Analyzujte vnitřní a vnější prostředí kurýrní společnosti MESSENGER a.s.
4. S využitím analýzy konkurence formulujte silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení
5. Realizujte marketingový výzkum zaměřený na současnou spokojenost klientů se službami
6. S ohledem na výsledky výzkumů navrhněte marketingovou strategii vybraného produktu
7. V závěru zhodnoťte splnění cílů a formulujte doporučení vyplývající z analýz a marketingové strategie
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretická východiska analýz tržního prostředí firmy, marketingové strategie a marketingového výzkumu
2. Formulujte cíle a problémové okruhy
3. Analyzujte vnitřní a vnější prostředí kurýrní společnosti MESSENGER a.s.
4. S využitím analýzy konkurence formulujte silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení
5. Realizujte marketingový výzkum zaměřený na současnou spokojenost klientů se službami
6. S ohledem na výsledky výzkumů navrhněte marketingovou strategii vybraného produktu
7. V závěru zhodnoťte splnění cílů a formulujte doporučení vyplývající z analýz a marketingové strategie
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování. Vyd. 1. Praha : Grada Pu-blishing, a.s., 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3
DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Plzeň : C. H. BECK, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Vyd. 2. Praha : Grada Publishing, a.s., 2003. 204 s. ISBN 978-80-247-2042-5
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, a.s., 2008. 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8
JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, a.s., 2001. 180 s. ISBN 80-7169-995-0
KAŠÍK, Milan, HAVLÍČEK, Karel. Marketing při utváření podnikové strategie. Vyd. 1. Jihlava : Ekon, 2012. 264 s. ISBN 978-80-7408-022-7
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary.
HOFFMAN, Douglas, BATESON, John. Services Marketing ? Concepts, Strategies & Cases. Vyd. 1. Cengage Learning, 2010. 461 s.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování. Vyd. 1. Praha : Grada Pu-blishing, a.s., 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3
DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Plzeň : C. H. BECK, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Vyd. 2. Praha : Grada Publishing, a.s., 2003. 204 s. ISBN 978-80-247-2042-5
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, a.s., 2008. 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8
JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, a.s., 2001. 180 s. ISBN 80-7169-995-0
KAŠÍK, Milan, HAVLÍČEK, Karel. Marketing při utváření podnikové strategie. Vyd. 1. Jihlava : Ekon, 2012. 264 s. ISBN 978-80-7408-022-7
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary.
HOFFMAN, Douglas, BATESON, John. Services Marketing ? Concepts, Strategies & Cases. Vyd. 1. Cengage Learning, 2010. 461 s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Může být za substitut považována Česká pošta, a pokud ano, v rámci jakých konkrétních služeb? Jaké jiné substituty ještě společnost má? (kromě vámi popsaných)
Str. 61 - Na otázku "Co Vám na průběhu spolupráce se společností Messenger nejvíce vadilo? neodpovědělo 40 % respondentů, přestože tato otázka byla povinná. Proč si myslíte, že ji respondenti nevyplnili?
Uveďte prosím, co všechno spadá do částky 50 000 Kč v rámci propagačních materiálů.
Studentka zodpověděla všechny výše uvedené otázky oponenta práce. Soukalová, Ph.D. se dotázala na hrozbu využití dronů. Studentka odpověděla zcela.