Práce se věnuje tématu marketingových postupů neziskových organizací ve Zlínském kraji. Ve své teoretické části popisuje aplikaci marketingových postupů, stanovení cílů a pozici marketingu v neziskovém sektoru. Ve své praktické části pak srovnává výsledky průzkumů dvou dotazníkových šetření. Prvním jsou výsledky pocházející z autorovy bakalářské práce na téma Povědomí o neziskových organizacích ve Zlíně. Druhým je dotazníkové šetření provedené Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně v kooperaci s úřadem Zlínského kraje a Ev-ropským sociálním fondem. Výsledky srovnání pak rozšiřuje o osobní stanoviska osob, pracujících v neziskovém sektoru.
Anotace v angličtině
This work is about marketing procedures applied in non-profit organizations in region of Zlín. Theoretical part describes application of these marketing procedures, specifying its goals and position of marketing in non-profit sector. Practical part of work compares results of two questionaire surveys. First one are results of authors bachelor work, which concerns Awareness of non-profit organizations in city of Zlín. The second survey was held by Tomas Bata University in cooperation with office of Zlín region and European social fund in Czech republic. Results of this comparation are extended about personal opinions of non-profit organization employees.
Non-profit organization, non-profit sector, marketing procedures, questionary survey, youth, region of Zlín
Rozsah průvodní práce
61 s. (87 936)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se věnuje tématu marketingových postupů neziskových organizací ve Zlínském kraji. Ve své teoretické části popisuje aplikaci marketingových postupů, stanovení cílů a pozici marketingu v neziskovém sektoru. Ve své praktické části pak srovnává výsledky průzkumů dvou dotazníkových šetření. Prvním jsou výsledky pocházející z autorovy bakalářské práce na téma Povědomí o neziskových organizacích ve Zlíně. Druhým je dotazníkové šetření provedené Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně v kooperaci s úřadem Zlínského kraje a Ev-ropským sociálním fondem. Výsledky srovnání pak rozšiřuje o osobní stanoviska osob, pracujících v neziskovém sektoru.
Anotace v angličtině
This work is about marketing procedures applied in non-profit organizations in region of Zlín. Theoretical part describes application of these marketing procedures, specifying its goals and position of marketing in non-profit sector. Practical part of work compares results of two questionaire surveys. First one are results of authors bachelor work, which concerns Awareness of non-profit organizations in city of Zlín. The second survey was held by Tomas Bata University in cooperation with office of Zlín region and European social fund in Czech republic. Results of this comparation are extended about personal opinions of non-profit organization employees.
Non-profit organization, non-profit sector, marketing procedures, questionary survey, youth, region of Zlín
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu a dostupné odborné zdroje v oblasti neziskového sektoru se zaměřením na specifika marketingových komunikací.
2. Stanovte cíl práce a základní výzkumnou otázku, určete cílovou skupinu výzkumného šetření. Nastavte teoretická východiska marketingového výzkumu.
3. Realizujte kvalitativní šetření ve vybraných neziskových organizacích zlínského regionu.
4. Výsledky šetření zkonfrontujte se závěry dostupných kvantitativních šetření realizovaných ve zlínském regionu.
5. Předložte závěry práce, zodpovězte výzkumné otázky a případně navrhněte doporučení ke zvýšení efektivity marketingových komunikací v oblasti neziskového sektoru ve Zlínském kraji.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu a dostupné odborné zdroje v oblasti neziskového sektoru se zaměřením na specifika marketingových komunikací.
2. Stanovte cíl práce a základní výzkumnou otázku, určete cílovou skupinu výzkumného šetření. Nastavte teoretická východiska marketingového výzkumu.
3. Realizujte kvalitativní šetření ve vybraných neziskových organizacích zlínského regionu.
4. Výsledky šetření zkonfrontujte se závěry dostupných kvantitativních šetření realizovaných ve zlínském regionu.
5. Předložte závěry práce, zodpovězte výzkumné otázky a případně navrhněte doporučení ke zvýšení efektivity marketingových komunikací v oblasti neziskového sektoru ve Zlínském kraji.
Seznam doporučené literatury
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. [s.l.] : EKOPRESS, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6.
ČEPELKA, Oldřich; JILEMICKÁ, Jitka; SOCHŮREK, Jan. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vydání 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 2., rozš. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. 171 s. ISBN 80-7041-859-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip a Alan R ANDREASEN. Strategic marketing for nonprofit organizations. 5th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2011, vii, 632 p. ISBN 01-323-2547-0.
Seznam doporučené literatury
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. [s.l.] : EKOPRESS, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6.
ČEPELKA, Oldřich; JILEMICKÁ, Jitka; SOCHŮREK, Jan. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vydání 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 2., rozš. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. 171 s. ISBN 80-7041-859-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip a Alan R ANDREASEN. Strategic marketing for nonprofit organizations. 5th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2011, vii, 632 p. ISBN 01-323-2547-0.
Přílohy volně vložené
CD se záznamy řízených rozhovorů
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce byly položeny tyto otázky:
Co bylo důvodem nedodržení požadovaného rozsahu práce a současně také neadekvátní prezentace výsledků práce?
Oponent měl následující výhrady: Výhrady, připomínky a náměty k práci (slabé stránky):
Rozsah práce je pod hranicí stanoveného rozsahu
Některé závěry jsou problematické - str. 37: 23 % NO používá internet a sociální sítě, 12 % e-mail, 25 % studentů uvedlo jako informační kanál referující o NO internet, z toho vyplývá, že "internet je nejefektivnější formou komunikace mezi NO a mládeží" - ne, že by takové tvrzení nemohlo být pravdivé, ale je otázka, jestli se dá vyvodit z prezentovaných dat
Když jsou srovnávána data z různých výzkumů, není na stejném místě uvedena i formulace otázky v obou dotaznících, aby bylo možno posoudit, nakolik data mohou či nemohou být srovnatelná
Pět respondentů u kvalitativního výzkumu není mnoho; zdá se též, že se z této metody výzkumu dalo vytěžit více informací, než je zde prezentováno; závěry jsou prezentovány ve stručné podobě, pokud jsou tématem práce marketingové postupy NO obecně, není jasné, jestli respondenti pokrývají různé oblasti působení NO - není zde uvedena charakteristika respondentů
Není též úplně zřejmé, proč jsou dva výzkumy přímo srovnávány a tento třetí, který se zabývá stejnými tématy, je vyhodnocen zvlášť
Pokud jedno z šetření bylo obsahem bakalářské práce, jest otázkou, jestli je přínos práce diplomové vzhledem k rozsahu dostatečný. Oponent otázky nekladl, ale požadovat vyjádření k jeho posudku. Student uznal nedostatečné naplnění formálních požadavků na rozsah práce. Vzhledem k tomu komise konstatovala, že práce je nedostatečná.