Tato práce pojednává o používání náboženské tématiky v komerční komunikaci.
V teoretické části jsou definovány základní typy náboženství, jejich důležité mezníky, pro-tože z těchto základů se odvíjí následné používání duchovních témat v současné reklamní tvorbě.
V praktické části jsou provedeny analýzy některých příkladů komerční komunikace s nábo-ženskou tématikou, dále je proveden marketingový výzkum zaměřený na vnímání takové formy komunikace a v projektové části pak navržena kampaň, která pracuje s poznatky vý-zkumu.
Anotace v angličtině
This task deals with using of the religious themes in commercial communication.
It is defined a fundamental types of the religion in the theoretical part, its important mile-stones , as from those basis it depends a consequent using of spiritual topics in present commercial advertisement creation.
The analyses are defined in practical part at certain examples of commercial communication with religious themes, additionally I show a marketing research focused on perception of that kind of communication and in the project part I suggest a campaign which works which works with findings of the research.
Tato práce pojednává o používání náboženské tématiky v komerční komunikaci.
V teoretické části jsou definovány základní typy náboženství, jejich důležité mezníky, pro-tože z těchto základů se odvíjí následné používání duchovních témat v současné reklamní tvorbě.
V praktické části jsou provedeny analýzy některých příkladů komerční komunikace s nábo-ženskou tématikou, dále je proveden marketingový výzkum zaměřený na vnímání takové formy komunikace a v projektové části pak navržena kampaň, která pracuje s poznatky vý-zkumu.
Anotace v angličtině
This task deals with using of the religious themes in commercial communication.
It is defined a fundamental types of the religion in the theoretical part, its important mile-stones , as from those basis it depends a consequent using of spiritual topics in present commercial advertisement creation.
The analyses are defined in practical part at certain examples of commercial communication with religious themes, additionally I show a marketing research focused on perception of that kind of communication and in the project part I suggest a campaign which works which works with findings of the research.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu, pozornost věnujte zejména historickým zdrojům
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky
3. Charakterizujte vybranou reklamu. Popište kulturní transfer.
4. Na základě sběru primárních dat zpracujte projekt marketingového nástroje pro užití náboženských témat v reklamě
5. Formulujte závěry a doporučení
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu, pozornost věnujte zejména historickým zdrojům
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky
3. Charakterizujte vybranou reklamu. Popište kulturní transfer.
4. Na základě sběru primárních dat zpracujte projekt marketingového nástroje pro užití náboženských témat v reklamě
5. Formulujte závěry a doporučení
Seznam doporučené literatury
BECKER, U. Slovník symbolů. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 360 s. ISBN 80-7178-612-8.
Bible: Písmo svaté Starého a Nového zákona: (včetně deuterokanonických knih) : český ekumenický překlad. 11. vyd. Praha: Česká biblická společnost, 2005c1985 ISBN 80-858-1037-9
MYSLIVEČEK, M. Panoptikum symbolů, značek a znamení. Vyd. 1. Praha: Chvojkovo nakladatelství, 2001. 277 s. ISBN 80-86183-25-4.
NÜNNING, A. Lexikon teorie literatury a kultury. Brno: Host, 2006. ISBN 80-7294-170-4
ROYT, J. Slovník biblické ikonografie. Vyd. 1. V Praze: Univerzita Karlova v Pra-ze,nakladatelství Karolinum, 2006, ISBN 978-802-4609-638.
Slovník biblické kultury. Vyd. 1. Praha: Ewa Edition, 1992, 319 s. ISBN 80-900-1757-6.
Znaky a symboly. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2009. 352 s. ISBN 978-80-242-2492-3.
ALLMEN, J. Biblický slovník. Praha: Kalich, 1987. ISBN 80-7017-180-4
BEITZEL B. J. Biblica: biblický atlas: putování sociálními a historickými reáliemi biblických zemí. Praha: Fortuna Libri, 2007 ISBN 978-80-7321-302-2.
BENOIST, L. Znaky, symboly a mýty. Vyd. 1. Praha: Victoria Publishing, 1995. 122 s. ISBN8085865491.
BIEDERMANN, H. Lexikon symbolů. Vyd. 1. Praha: Beta, 2008. 503 s. ISBN 978-80-7306-362-7.
COLIN, D. Slovník symbolů, mýtů a legend L-Ž. 1. vyd. Praha: Deus, 2009. 276 s.ISBN 978-80-87087-85-5.
ČERNÝ, J., HOLEŠ, J. Sémiotika. Praha: Portál, 2004. 363 s. ISBN 80-7178-832-5.
DOUBRAVOVÁ, J. Sémiotika v teorii a praxi. Praha: Portál, 2002. 153 s. ISBN8071785660.
Seznam doporučené literatury
BECKER, U. Slovník symbolů. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 360 s. ISBN 80-7178-612-8.
Bible: Písmo svaté Starého a Nového zákona: (včetně deuterokanonických knih) : český ekumenický překlad. 11. vyd. Praha: Česká biblická společnost, 2005c1985 ISBN 80-858-1037-9
MYSLIVEČEK, M. Panoptikum symbolů, značek a znamení. Vyd. 1. Praha: Chvojkovo nakladatelství, 2001. 277 s. ISBN 80-86183-25-4.
NÜNNING, A. Lexikon teorie literatury a kultury. Brno: Host, 2006. ISBN 80-7294-170-4
ROYT, J. Slovník biblické ikonografie. Vyd. 1. V Praze: Univerzita Karlova v Pra-ze,nakladatelství Karolinum, 2006, ISBN 978-802-4609-638.
Slovník biblické kultury. Vyd. 1. Praha: Ewa Edition, 1992, 319 s. ISBN 80-900-1757-6.
Znaky a symboly. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2009. 352 s. ISBN 978-80-242-2492-3.
ALLMEN, J. Biblický slovník. Praha: Kalich, 1987. ISBN 80-7017-180-4
BEITZEL B. J. Biblica: biblický atlas: putování sociálními a historickými reáliemi biblických zemí. Praha: Fortuna Libri, 2007 ISBN 978-80-7321-302-2.
BENOIST, L. Znaky, symboly a mýty. Vyd. 1. Praha: Victoria Publishing, 1995. 122 s. ISBN8085865491.
BIEDERMANN, H. Lexikon symbolů. Vyd. 1. Praha: Beta, 2008. 503 s. ISBN 978-80-7306-362-7.
COLIN, D. Slovník symbolů, mýtů a legend L-Ž. 1. vyd. Praha: Deus, 2009. 276 s.ISBN 978-80-87087-85-5.
ČERNÝ, J., HOLEŠ, J. Sémiotika. Praha: Portál, 2004. 363 s. ISBN 80-7178-832-5.
DOUBRAVOVÁ, J. Sémiotika v teorii a praxi. Praha: Portál, 2002. 153 s. ISBN8071785660.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Pavelka):
1. Jaký je rozdíl mezi peirceovským symbolem a kulturním symbolem/kulturní ikonou?
2. Pomocí kterých otázek jste testovala hypotézu "Reklamní komunikát s náboženskou tématikou je vnímán silněji než jiná reklama"?
3. Které kvantitativní údaje z Vašeho dotazníku Vás vedly k zjištění, že "Reklamní komunikát s náboženskou tématikou je vnímán silněji než jiná reklama"?
4. Který "reklamní komunikát s náboženskou tématikou" a kterou "jinou reklamu" máte na mysli?
5. (Projektová část) Proč je da Vinciho 2., mladší verze obrazu lepší než první? Myslíte si, že druhá verze obrazu představuje napravování té první? Nejedná se o dvě zcela plnohodnotné verze téhož námětu?