Tato diplomová práce na téma "Budování značky" je rozdělena na teoretickou, praktickou a projektovou část. Teoretická část sumarizuje a vymezuje teoretické pojmy, které souvisejí s tématem. Praktická část je tvořena charakteristikou společnosti a konkrétním marketingovým výzkumem zaměřeným na znalost značky. Projektová část obsahuje návrh projektu strategického budování značky včetně komunikační strategie.
Annotation in English
The topic of the thesis is Brand building. It is devided into the theoretical, practical part and the project. The theoretical part summarizes theoretical concepts related to the topic. The practical part consists of the VGR company description and particular marketing re-search focused on brand awareness. The project contains the proposal of strategic brand building project including the communication strategy.
Keywords
Budování značky, employer branding, hodnota značky, identita, komunikace, komunikační strategie, kvalitativní výzkum, marketing, positioning, prvky značky, spotřebitel, význam značky, zákazník, značka, znalost značky.
Keywords in English
The brand, brand awareness, brand building, brand element, brand equity, communication, communication strategy, consumer, customer, employer branding, identity, importance of branding, marketing, positioning, qualitative research.
Length of the covering note
105 s. (118 369 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce na téma "Budování značky" je rozdělena na teoretickou, praktickou a projektovou část. Teoretická část sumarizuje a vymezuje teoretické pojmy, které souvisejí s tématem. Praktická část je tvořena charakteristikou společnosti a konkrétním marketingovým výzkumem zaměřeným na znalost značky. Projektová část obsahuje návrh projektu strategického budování značky včetně komunikační strategie.
Annotation in English
The topic of the thesis is Brand building. It is devided into the theoretical, practical part and the project. The theoretical part summarizes theoretical concepts related to the topic. The practical part consists of the VGR company description and particular marketing re-search focused on brand awareness. The project contains the proposal of strategic brand building project including the communication strategy.
Keywords
Budování značky, employer branding, hodnota značky, identita, komunikace, komunikační strategie, kvalitativní výzkum, marketing, positioning, prvky značky, spotřebitel, význam značky, zákazník, značka, znalost značky.
Keywords in English
The brand, brand awareness, brand building, brand element, brand equity, communication, communication strategy, consumer, customer, employer branding, identity, importance of branding, marketing, positioning, qualitative research.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu budování značky. Zaměřte se na vymezení teoretických postupů pro tvorbu strategického plánu budování značky na základě odborné literatury.
2. Stanovte metody a cíle práce.
3. Charakterizujte společnost VGR a její současnou pozici.
4. Realizujte výzkum týkající se identifikace povědomí o společnosti VGR.
5. Zpracujte projekt strategie budování značky společnosti VGR na základě předchozích zjištění.
6. Formulujte závěry a doporučení, zhodnoťe splnění cílů.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu budování značky. Zaměřte se na vymezení teoretických postupů pro tvorbu strategického plánu budování značky na základě odborné literatury.
2. Stanovte metody a cíle práce.
3. Charakterizujte společnost VGR a její současnou pozici.
4. Realizujte výzkum týkající se identifikace povědomí o společnosti VGR.
5. Zpracujte projekt strategie budování značky společnosti VGR na základě předchozích zjištění.
6. Formulujte závěry a doporučení, zhodnoťe splnění cílů.
Recommended resources
AAKER, David A. Brand Building. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. Business books (Computer Press). ISBN 978-80-251-2007-1.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-802-4713-595.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky
marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-802-4735-276.
MARK, Margaret a Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec. 1. vyd. Překlad Jiří Fadrný. Brno: BizBooks, 2012, 352 s. ISBN 978-80-265-0027-8.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, xiii, 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 184 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2001-2.
Recommended resources
AAKER, David A. Brand Building. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. Business books (Computer Press). ISBN 978-80-251-2007-1.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-802-4713-595.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky
marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-802-4735-276.
MARK, Margaret a Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec. 1. vyd. Překlad Jiří Fadrný. Brno: BizBooks, 2012, 352 s. ISBN 978-80-265-0027-8.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, xiii, 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 184 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2001-2.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Zásadní zjištění z praktické části mohou být pro firmu velmi důležité. Bude zkoumání pokračovat, jak autorka navrhuje na konce praktické části, tedy kvantitativním šetřením?
2. Znalost značky VGR je minimální. Co je dle autorky obecně hlavní problém v budování značky společnosti?
3. Práce je primárně zaměřena na budování značky VGR u CS vysokoškoláků. Ale co budování značky ve vztahu ke svým klientům, kterým společnost dodává pracovní kapacity. Jak tady budovat značku?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.