Bakalářská práce se zabývá sociálně výchovnými metodami v práci sociálního pedagoga, jejich definicemi a tříděním na metody přímého a nepřímého působení. Dále je zde zmíněna historie sociální pedagogiky ve světě i v českých zemích, vymezení a definice sociální pedagogiky a sociálního pedagoga, jeho kompetence a nároky na jeho osobnost a možnosti uplatnění.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with socio-educational methods in work of social educator, their definitions and classification methods for the direct and indirect effects. There is also men-tioned the history of social pedagogy in the world and in the Czech Republic, the specification and the definition of social pedagogy and social pedagogue his competences and demands on his personality and possibilities of application.
Klíčová slova
Sociální pedagog, sociální pedagogika, sociální práce, vyučovací metody
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogue, social pedagogy, social work, teaching methods
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sociálně výchovnými metodami v práci sociálního pedagoga, jejich definicemi a tříděním na metody přímého a nepřímého působení. Dále je zde zmíněna historie sociální pedagogiky ve světě i v českých zemích, vymezení a definice sociální pedagogiky a sociálního pedagoga, jeho kompetence a nároky na jeho osobnost a možnosti uplatnění.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with socio-educational methods in work of social educator, their definitions and classification methods for the direct and indirect effects. There is also men-tioned the history of social pedagogy in the world and in the Czech Republic, the specification and the definition of social pedagogy and social pedagogue his competences and demands on his personality and possibilities of application.
Klíčová slova
Sociální pedagog, sociální pedagogika, sociální práce, vyučovací metody
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogue, social pedagogy, social work, teaching methods
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- historii sociální pedagogiky, počátky vzniku sociální pedagogiky až do součastnosti;
- sociálně výchovné metody v práci sociálního pedagoga, jejich rozdělení a následná využitelnost v praxi.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- historii sociální pedagogiky, počátky vzniku sociální pedagogiky až do součastnosti;
- sociálně výchovné metody v práci sociálního pedagoga, jejich rozdělení a následná využitelnost v praxi.
Seznam doporučené literatury
GALOVÁ,L. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. Brno: Masarykova Univerzita, 2008.
HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele: pomoc pro každý všední den ve škole. Praha: Univerzita Karlova, 2OO1.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Sociální pedagogika ve střední Evropě: současný stav perspektivy: sborník příspěvků z mezinárodní konference Brno. Brno: Institut meziodborových studii, 2009.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
GALOVÁ,L. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. Brno: Masarykova Univerzita, 2008.
HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele: pomoc pro každý všední den ve škole. Praha: Univerzita Karlova, 2OO1.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Sociální pedagogika ve střední Evropě: současný stav perspektivy: sborník příspěvků z mezinárodní konference Brno. Brno: Institut meziodborových studii, 2009.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl dobře
3. dr. Kalivodová: Co je logoterapie? Myslíte si, že se logoterapie používá ve věznicích?
- odpověděl částečně
dr. Vaňková: Jaká je Vaše úvaha na možnosti resocializace vězňů?
- odpověděl částečně