Tato diplomová práce má za úkol popsat nákupní specifika cílové skupiny matek v segmentu dětské obuvi. Práce je rozdělena do tří částí, teoretické, praktické a projektové. První část se věnuje nalezení teoretických východisek k nákupnímu procesu jako celku, zákazníkovi a jeho rozhodování, segmentaci zákazníků a vlivu marketingové komunikace na nákupní chování. Ve druhé části jsou zpracovány analýzy dostupných sekundárních zdrojů a dále vlastní primární průzkum, který řeší nákupní specifika v segmentu dětské obuvi. Poslední projektová část využívá všech zjištěných poznatků z předchozích částí a je zde navrhnuta komunikační strategie pro zvolenou značku dětské obuvi.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on description of shopping specifics of mothers when buying children´s footwear. Theis is divided into three parts, theoretical, practical and project. The first part defines theoretical basis of shopping proces as a whole and customer and his decision making process, examines customer segmentation and influence of marketing communication at shopping behaviour. The second part contains an analysis of available secondary sources and further primary research, which solves shopping specifics in segment of kid´s footwear. The last part of the project makes use of all the obtained results of the previous sections and designs communication strategy for the selected brand of children's shoes.
Klíčová slova
zákazník, spotřebitel, nákupní chování, rozhodovací proces při nákupu, segmentace zákazníků, komunikace a nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
customer, consumer, shopping behaviour, purchasing decision proces, customer segmentation, communication and shopping behaviour
Rozsah průvodní práce
117 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce má za úkol popsat nákupní specifika cílové skupiny matek v segmentu dětské obuvi. Práce je rozdělena do tří částí, teoretické, praktické a projektové. První část se věnuje nalezení teoretických východisek k nákupnímu procesu jako celku, zákazníkovi a jeho rozhodování, segmentaci zákazníků a vlivu marketingové komunikace na nákupní chování. Ve druhé části jsou zpracovány analýzy dostupných sekundárních zdrojů a dále vlastní primární průzkum, který řeší nákupní specifika v segmentu dětské obuvi. Poslední projektová část využívá všech zjištěných poznatků z předchozích částí a je zde navrhnuta komunikační strategie pro zvolenou značku dětské obuvi.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on description of shopping specifics of mothers when buying children´s footwear. Theis is divided into three parts, theoretical, practical and project. The first part defines theoretical basis of shopping proces as a whole and customer and his decision making process, examines customer segmentation and influence of marketing communication at shopping behaviour. The second part contains an analysis of available secondary sources and further primary research, which solves shopping specifics in segment of kid´s footwear. The last part of the project makes use of all the obtained results of the previous sections and designs communication strategy for the selected brand of children's shoes.
Klíčová slova
zákazník, spotřebitel, nákupní chování, rozhodovací proces při nákupu, segmentace zákazníků, komunikace a nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
customer, consumer, shopping behaviour, purchasing decision proces, customer segmentation, communication and shopping behaviour
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte literární rešerši na zvolené téma.
2. Vysvětlete pojmy: zákazník a spotřebitel, rozhodovací proces při nákupu, segmentace spotřebitelů a také vliv komunikačních aktivit na nákupní chování.
3. V praktické části proveďte průzkum dostupných sekundárních zdrojů a
dále vlastní pilotní průzkum na téma nákupního chování matek v segmentu
dětské obuvi.
4. Zjištěné poznatky aplikujte v projektové části. Navrhněte komunikační strategii pro zvolenou značku dětské obuvi.
5. V závěru zhodnoťte a shrňte všechny poznatky, které z práce vyplynou, a uveďte, zda byl splněn cíl práce a ověřeny výzkumné otázky práce.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte literární rešerši na zvolené téma.
2. Vysvětlete pojmy: zákazník a spotřebitel, rozhodovací proces při nákupu, segmentace spotřebitelů a také vliv komunikačních aktivit na nákupní chování.
3. V praktické části proveďte průzkum dostupných sekundárních zdrojů a
dále vlastní pilotní průzkum na téma nákupního chování matek v segmentu
dětské obuvi.
4. Zjištěné poznatky aplikujte v projektové části. Navrhněte komunikační strategii pro zvolenou značku dětské obuvi.
5. V závěru zhodnoťte a shrňte všechny poznatky, které z práce vyplynou, a uveďte, zda byl splněn cíl práce a ověřeny výzkumné otázky práce.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování a marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997, 191 s. ISBN 8071693723.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
SCHIFFMAN, Leon G a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 8024703939.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování a marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997, 191 s. ISBN 8071693723.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
SCHIFFMAN, Leon G a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 8024703939.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Aké sú limity vašej práce?
2. Je možné uviesť minimálny rozpočet pre realizáciu projektovej časti práce tak, aby jeho obsah bol naplnený a aký by bol daný finančný rozsah?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Otázka vedoucí práce:
1. Na str. 99 uvádíte jako jednu z možností účast značky na veletrzích (zaměření na prodejce). Jak významná je zde účast koncového zákazníka?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.