Cílem diplomové práce je zjistit konkurenceschopnost Maloobchodní sítě Hruška na současném trhu. Práce se skládá z těchto dvou hlavních částí. V teoretické části popisuje historii obchodu, typy a funkci maloobchodu, současné právní a legislativní podmínky a propagační mix maloobchodu. V praktické části jsou stanoveny body konkurenceschopnosti malých obchodů a doporučení pro maloobchodní síť Hruška, které vychází z dotazníkového průzkumu provedeného u zákazníků. Dále obsahuje analýzu super a hypermarketů na současném českém trhu a maloobchodní sítě Hruška.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to find out a competitive strength of the retail network Hruška in the current market. This essay/work consists of these two main parts. In the theoretic part there is described a history of a business, types and a function of the retail, current legal and legislative terms and a propagation retail mix. In the practical part there are determined items of the competitive strength of small busenesses and a recommendation for the retail network Hruška, which results from a questionnaire research made with consumers. Moreover it includes the analysis of supermarkets and hypermarkets on the current czech market and of the retail network Hruška.
Klíčová slova
maloobchodní síť, hypermarket, supermarket, propagační mix, malé obchody
Klíčová slova v angličtině
retail network, hypermarket, supermarket, propagation mix, small busenesses
Rozsah průvodní práce
69 s., 8 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je zjistit konkurenceschopnost Maloobchodní sítě Hruška na současném trhu. Práce se skládá z těchto dvou hlavních částí. V teoretické části popisuje historii obchodu, typy a funkci maloobchodu, současné právní a legislativní podmínky a propagační mix maloobchodu. V praktické části jsou stanoveny body konkurenceschopnosti malých obchodů a doporučení pro maloobchodní síť Hruška, které vychází z dotazníkového průzkumu provedeného u zákazníků. Dále obsahuje analýzu super a hypermarketů na současném českém trhu a maloobchodní sítě Hruška.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to find out a competitive strength of the retail network Hruška in the current market. This essay/work consists of these two main parts. In the theoretic part there is described a history of a business, types and a function of the retail, current legal and legislative terms and a propagation retail mix. In the practical part there are determined items of the competitive strength of small busenesses and a recommendation for the retail network Hruška, which results from a questionnaire research made with consumers. Moreover it includes the analysis of supermarkets and hypermarkets on the current czech market and of the retail network Hruška.
Klíčová slova
maloobchodní síť, hypermarket, supermarket, propagační mix, malé obchody
Klíčová slova v angličtině
retail network, hypermarket, supermarket, propagation mix, small busenesses
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů popiště zásady maloobchodního podnikání, současné právní a obchodní podmínky maloobchodu v ČR a zásady tvorby propagačního mixu maloobchodu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu hyper a supermarketů na současném trhu.
Popište funkci maloobchodní sítě Hruška.
Na základě dotazníkového průzkumu zjistěte, zda zákazníci preferují hypermarkety nebo malé obchody a z jakého důvodu.
Stanovte body konkurenceschopnosti malých obchodů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů popiště zásady maloobchodního podnikání, současné právní a obchodní podmínky maloobchodu v ČR a zásady tvorby propagačního mixu maloobchodu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu hyper a supermarketů na současném trhu.
Popište funkci maloobchodní sítě Hruška.
Na základě dotazníkového průzkumu zjistěte, zda zákazníci preferují hypermarkety nebo malé obchody a z jakého důvodu.
Stanovte body konkurenceschopnosti malých obchodů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. Bustiner, I. Základy maloobchodního podnikání. Victoria publishing, a. s., 1994. ISBN 80-85605-55-4.
2. Kotler, P. Marketing podle Kotlera. Management Press, Praha 2000. ISBN 80-7261-010-4.
3. Odborný časopis Moderní obchod, České a slovenské odborné nakladatelství Praha 2004, 2005. ISBN 1210-4094.
4. Pražská, L. a Jindra, J. Obchodní podnikání, Management Press, Praha 1998. ISBN 8-85943-48-4.
Seznam doporučené literatury
1. Bustiner, I. Základy maloobchodního podnikání. Victoria publishing, a. s., 1994. ISBN 80-85605-55-4.
2. Kotler, P. Marketing podle Kotlera. Management Press, Praha 2000. ISBN 80-7261-010-4.
3. Odborný časopis Moderní obchod, České a slovenské odborné nakladatelství Praha 2004, 2005. ISBN 1210-4094.
4. Pražská, L. a Jindra, J. Obchodní podnikání, Management Press, Praha 1998. ISBN 8-85943-48-4.