Ve své diplomové práci na téma Sociální reklama, její vnímání a vliv na děti se vě-nuji, jak vyplývá z názvu práce, sociální reklamě a jejímu vnímání dětmi. Dále analyzuji vnímání médií jako takových dětmi. Věková kategorie dětí pro účely této práce je 11 až 15 let, tento věk kopíruje období návštěvy druhého stupně základních škol. V teoretické části je definována reklama, sociální reklama, sociální marketing a jsou zde charakterizována související témata. Praktická část analyzuje provedené dotazníkové šetření mezi 244 dětmi v březnu 2014 a definuje závěry k zadaným cílům a odpovědi na výzkumné otázky. V pro-jektové části navrhuji sociální marketingovou kampaň, která má za cíl prostřednictvím rodičů přimět děti k intenzivnějšímu zapojení do evropských programů Mléko do škol a Ovoce do škol, a tím zlepšit jejich stravovací návyky a zdraví.
Anotace v angličtině
My diploma thesis on Social Advertising, its Perception and Influence on Children is dedicated, as the name implies, social advertising and its perception of children. It also analyzes the perception of media on children. The age categories of children for the purpo-se of subject is 11 to 15 years, age-appropriate the visit of primary school. In the theoretical part I define the advertising, social advertising and social marketing as well as related topics. The practical part analyzes a survey among 244 children held in March 2014, and defines the conclusions of the specified objectives and answers the research questions . In the project part I suggest social marketing campaign that aims to encourage children (through their parents) to participate in European programs School Milk and School Fruit and thereby improve their eating habits and health.
Klíčová slova
reklama, regulace reklamy, percepce reklamy, sociální reklama, sociální marketing, děti, média, dotazník, cílová skupina, průzkum, analýza, zdraví
Klíčová slova v angličtině
advertising, advertising regulation, perception of advertising, social advertising, social marketing, kids, media, questionnaire, target group, research, analysis, health
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci na téma Sociální reklama, její vnímání a vliv na děti se vě-nuji, jak vyplývá z názvu práce, sociální reklamě a jejímu vnímání dětmi. Dále analyzuji vnímání médií jako takových dětmi. Věková kategorie dětí pro účely této práce je 11 až 15 let, tento věk kopíruje období návštěvy druhého stupně základních škol. V teoretické části je definována reklama, sociální reklama, sociální marketing a jsou zde charakterizována související témata. Praktická část analyzuje provedené dotazníkové šetření mezi 244 dětmi v březnu 2014 a definuje závěry k zadaným cílům a odpovědi na výzkumné otázky. V pro-jektové části navrhuji sociální marketingovou kampaň, která má za cíl prostřednictvím rodičů přimět děti k intenzivnějšímu zapojení do evropských programů Mléko do škol a Ovoce do škol, a tím zlepšit jejich stravovací návyky a zdraví.
Anotace v angličtině
My diploma thesis on Social Advertising, its Perception and Influence on Children is dedicated, as the name implies, social advertising and its perception of children. It also analyzes the perception of media on children. The age categories of children for the purpo-se of subject is 11 to 15 years, age-appropriate the visit of primary school. In the theoretical part I define the advertising, social advertising and social marketing as well as related topics. The practical part analyzes a survey among 244 children held in March 2014, and defines the conclusions of the specified objectives and answers the research questions . In the project part I suggest social marketing campaign that aims to encourage children (through their parents) to participate in European programs School Milk and School Fruit and thereby improve their eating habits and health.
Klíčová slova
reklama, regulace reklamy, percepce reklamy, sociální reklama, sociální marketing, děti, média, dotazník, cílová skupina, průzkum, analýza, zdraví
Klíčová slova v angličtině
advertising, advertising regulation, perception of advertising, social advertising, social marketing, kids, media, questionnaire, target group, research, analysis, health
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady k tématu práce z oblasti sociální reklamy a v teoretické části dle poznatků z odborné literatury charakterizujte pojmy reklama, sociální reklama, psychologie reklamy, působení reklamy na děti a specifika cílové skupiny děti.
2. Uveďte zákony, které se týkají reklamy obecně a reklamy cílené na děti.
3. Vymezte cílovou skupinu, stanovte výzkumné otázky, sestavte dotazník a realizujte kvantitativní šetření v cílové skupině s cílem zjistit míru vlivu sociální reklamy.
4. Proveďte analýzu šetření a zhodnoťte výsledky ve vztahu k teoretickým poznatkům a výzkumným otázkám.
5. V rámci projektové části na základě závěrů šetření vytvořte vlastní návrh efektivní kampaně vztahující se k tématu práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady k tématu práce z oblasti sociální reklamy a v teoretické části dle poznatků z odborné literatury charakterizujte pojmy reklama, sociální reklama, psychologie reklamy, působení reklamy na děti a specifika cílové skupiny děti.
2. Uveďte zákony, které se týkají reklamy obecně a reklamy cílené na děti.
3. Vymezte cílovou skupinu, stanovte výzkumné otázky, sestavte dotazník a realizujte kvantitativní šetření v cílové skupině s cílem zjistit míru vlivu sociální reklamy.
4. Proveďte analýzu šetření a zhodnoťte výsledky ve vztahu k teoretickým poznatkům a výzkumným otázkám.
5. V rámci projektové části na základě závěrů šetření vytvořte vlastní návrh efektivní kampaně vztahující se k tématu práce.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R. Ethics in social marketing. Washington, D.C.: Georgetown University Press, c2001, 212 s. ISBN 08-784-0820-7.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Masová média a sociální reklama. In: Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích: sborník textů z mezinárodní vědecké konference, Ostrava 13.-15. 9. 2005 : Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2005, s. 73-78. ISBN 80-7368-101-3.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 207 s. ISBN 978-807-3672-874.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
PAVLŮ, Dušan. Dítě a reklama: odborná konference s mezinárodní účastí - Zlín 28. května 2003 : 43. mezinárodní festival filmů pro děti a mládež. Zlín: Amasia, 2003, 100 s. ISBN 80-239-0417-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 184 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2001-2.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R. Ethics in social marketing. Washington, D.C.: Georgetown University Press, c2001, 212 s. ISBN 08-784-0820-7.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Masová média a sociální reklama. In: Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích: sborník textů z mezinárodní vědecké konference, Ostrava 13.-15. 9. 2005 : Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2005, s. 73-78. ISBN 80-7368-101-3.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 207 s. ISBN 978-807-3672-874.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
PAVLŮ, Dušan. Dítě a reklama: odborná konference s mezinárodní účastí - Zlín 28. května 2003 : 43. mezinárodní festival filmů pro děti a mládež. Zlín: Amasia, 2003, 100 s. ISBN 80-239-0417-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 184 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2001-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1. Vymenujte hlavné rozdiely v percepcii mediálnych obsahov detským publikom a dospelých osôb.
2. Autor sa nezmieňuje o etike pri práci s deťmi - mal informatívny súhlas rodičov detí?
3. Sledovali ste skutočne účinnosť kampaní (s.49), alebo iba povedomie o nich?
Student zodpověděl položené otázky.