Bakalářská práce se zabývá analýzou a využitím nástrojů public relations ve školství Zlín-ského kraje, konkrétně v marketingové komunikace portálů o vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jaká očekávání mají jednotlivé skupiny z hlediska obsahu portálu Zkola. Jaké vnímají silné stránky a rezervy portálu a jaká doporučení k rozvoji navrhují. V teoretické části jsou za pomoci odborné literatury zpracovány klíčové pojmy související s public relations v obecné rovině i v oboru vzdělávání a školství, osobností pracovníka PR i konkrétní ná-stroje této části marketingové komunikace. V praktické části jsem se zaměřila na krajské portály o vzdělávání Zkola.cz, jejich smysl, obsah, způsoby komunikace. Provedla jsem kvalitativní výzkum mezi různými cílovými skupinami uživatelům, z jejich výpovědí zpra-covala SWOT analýzu a navrhla doporučení k dalšímu rozvoji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis and use of public relations tools in education in the Zlin region, especially in marketing communications of portals of education. The main objective of this thesis is to find out what are the expectations of each group in terms of portal content. What are perceived strengths and reserves of portal and what recommen-dations for the development are proposed.
In the theoretical part, using the professional literature and literature searches of other sources, key terms are developed, which are related to public relations in general and in the field of education and learning, personality worker PR and specific tools of the marketing communications. In the practical part I focused on the regional portals of education Zko-la.cz , their purpose, content, methods of communication . I have conducted qualitative research among target groups of users, I prepared SWOT analysis and I proposed recom-mendations for further development.
Klíčová slova
marketingová komunikace, public relations, vzdělávání, Zkola
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, public relations, education, Zkola
Rozsah průvodní práce
53 s. (72 946 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou a využitím nástrojů public relations ve školství Zlín-ského kraje, konkrétně v marketingové komunikace portálů o vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jaká očekávání mají jednotlivé skupiny z hlediska obsahu portálu Zkola. Jaké vnímají silné stránky a rezervy portálu a jaká doporučení k rozvoji navrhují. V teoretické části jsou za pomoci odborné literatury zpracovány klíčové pojmy související s public relations v obecné rovině i v oboru vzdělávání a školství, osobností pracovníka PR i konkrétní ná-stroje této části marketingové komunikace. V praktické části jsem se zaměřila na krajské portály o vzdělávání Zkola.cz, jejich smysl, obsah, způsoby komunikace. Provedla jsem kvalitativní výzkum mezi různými cílovými skupinami uživatelům, z jejich výpovědí zpra-covala SWOT analýzu a navrhla doporučení k dalšímu rozvoji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis and use of public relations tools in education in the Zlin region, especially in marketing communications of portals of education. The main objective of this thesis is to find out what are the expectations of each group in terms of portal content. What are perceived strengths and reserves of portal and what recommen-dations for the development are proposed.
In the theoretical part, using the professional literature and literature searches of other sources, key terms are developed, which are related to public relations in general and in the field of education and learning, personality worker PR and specific tools of the marketing communications. In the practical part I focused on the regional portals of education Zko-la.cz , their purpose, content, methods of communication . I have conducted qualitative research among target groups of users, I prepared SWOT analysis and I proposed recom-mendations for further development.
Klíčová slova
marketingová komunikace, public relations, vzdělávání, Zkola
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, public relations, education, Zkola
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, porovnejte přístupy různých autorů k dané problematice.
2. Definujte cíl práce a metodologický postup.
3. Analyzujte současné PR nástroje, komunikační strategii zvolené organizace, navrhněte a zrealizujte marketingový výzkum u předem definované cílové skupiny.
4. Z výsledků analýzy a provedeného výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, porovnejte přístupy různých autorů k dané problematice.
2. Definujte cíl práce a metodologický postup.
3. Analyzujte současné PR nástroje, komunikační strategii zvolené organizace, navrhněte a zrealizujte marketingový výzkum u předem definované cílové skupiny.
4. Z výsledků analýzy a provedeného výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing Management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0016-6
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-823-6
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing školy. Zlín: Ekka, 1996. ISBN 80-902200-8-8
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing Management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0016-6
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-823-6
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing školy. Zlín: Ekka, 1996. ISBN 80-902200-8-8
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Chvojka):
1. Jakým způsobem server zkola.cz spolupracuje s médii a využívá eventy a další konkrétní PR nástroje navrhované například v kapitole 2 "Public Relations ve školství Zlínského kraje"? Jak chce tyto aktivity rozvíjet?
2. Jak vypadají newslettery, k jejichž odběru je možné se na stránkách přihlásit?
3. Jaké má portál cílové skupiny a jak s nimi komunikuje? Zaměřuje se například na studenty pomocí sociálních sítí? Pokud ne, proč, pokud ano, s jakým úspěchem?