Práce se zabývá výkladními skříněmi a jejich významem pro obchod, podrobně se věnuje výkladové tvorbě obchodního domu My v Praze. Zkoumá vývoj výkladové tvorby od vzniku obchodního domu až po současnost. Zaměřuje se na stanovené výrazové prvky a možnosti prezentace, jako je zavěšování, manekýny, stojánky, použití obrazu a textu.
Výzkum se zabývá průzkumem vnímání výkladních skříní a jejich prezentace. Ukazuje jaké prvky prezentace jsou nejefektivnější a jak jsou recipienty vnímány.
Anotace v angličtině
The thesis is concerned with shop windows and importace for business. It is focused on shop windows of department store My in Prague. The tesis examines development od shop windows presentation, from inception to the prezent. It is focused on set expressive elemnts and the possibilities of presentation like hanging, mannuequins, holders, using of colours and text.
Research is enganged in the exploration of perception shop windows and thein presentati-on. It shows which elements of presentation are the most effective and how they are perce-ived by recipients.
Klíčová slova
visual merchandising, výkladní skříň, podpora prodeje, instore marketing, manekýny, obchodní dům My/Máj
Klíčová slova v angličtině
visual merchandising, shop window, sales support, instore marketing, mannuequins, department store My/Máj
Rozsah průvodní práce
102 s. (124 161 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá výkladními skříněmi a jejich významem pro obchod, podrobně se věnuje výkladové tvorbě obchodního domu My v Praze. Zkoumá vývoj výkladové tvorby od vzniku obchodního domu až po současnost. Zaměřuje se na stanovené výrazové prvky a možnosti prezentace, jako je zavěšování, manekýny, stojánky, použití obrazu a textu.
Výzkum se zabývá průzkumem vnímání výkladních skříní a jejich prezentace. Ukazuje jaké prvky prezentace jsou nejefektivnější a jak jsou recipienty vnímány.
Anotace v angličtině
The thesis is concerned with shop windows and importace for business. It is focused on shop windows of department store My in Prague. The tesis examines development od shop windows presentation, from inception to the prezent. It is focused on set expressive elemnts and the possibilities of presentation like hanging, mannuequins, holders, using of colours and text.
Research is enganged in the exploration of perception shop windows and thein presentati-on. It shows which elements of presentation are the most effective and how they are perce-ived by recipients.
Klíčová slova
visual merchandising, výkladní skříň, podpora prodeje, instore marketing, manekýny, obchodní dům My/Máj
Klíčová slova v angličtině
visual merchandising, shop window, sales support, instore marketing, mannuequins, department store My/Máj
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte visual merchandising ve vztahu k aranžérství a výkladové tvorbě v rámci podpory prodeje.
2. Stanovte výzkumné otázky vztahující se ke zkoumaným prvkům výkladové tvorby.
3. Analyzujte vývoj výkladních skříní OD My pomocí daných kritérií na základě fotografického materiálu.
4. Na základě zjištěných informací zformulujte vývoj jednotlivých zkoumaných prvků.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte visual merchandising ve vztahu k aranžérství a výkladové tvorbě v rámci podpory prodeje.
2. Stanovte výzkumné otázky vztahující se ke zkoumaným prvkům výkladové tvorby.
3. Analyzujte vývoj výkladních skříní OD My pomocí daných kritérií na základě fotografického materiálu.
4. Na základě zjištěných informací zformulujte vývoj jednotlivých zkoumaných prvků.
Seznam doporučené literatury
DIAMOND , Jay a Ellen Diamond, 1999. Contemporary VisualMerchandising. London: Prentice Hall, Inc.. ISBN 0-13-741794-2
KAPLOVÁ, Františka a Josef Turek, 2005. Propagace. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s.r.o.. ISBN 80-7182-201-9
SZALAY, Julius, 1973. Aranžování: pro I.-III. Ročník odborných učilišť a učňovských škol: Učební obor 63-61-2 - aranžér. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 4309-14-361-73
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2004. Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. Praha: Grada Publishing a.s.. ISBN 80-247-0393-9
Seznam doporučené literatury
DIAMOND , Jay a Ellen Diamond, 1999. Contemporary VisualMerchandising. London: Prentice Hall, Inc.. ISBN 0-13-741794-2
KAPLOVÁ, Františka a Josef Turek, 2005. Propagace. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s.r.o.. ISBN 80-7182-201-9
SZALAY, Julius, 1973. Aranžování: pro I.-III. Ročník odborných učilišť a učňovských škol: Učební obor 63-61-2 - aranžér. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 4309-14-361-73
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2004. Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. Praha: Grada Publishing a.s.. ISBN 80-247-0393-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Trochu nerozumím pojmu "manekýna". Měl jsem vždy za to, že je to živá bytost, žena, která předvádí módní oděvy. Nebylo by lepší v daném kontextu hovořit spíše o "figurínách", neživých "pannách"?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaká je podle autorky budoucnost vývoje výkladních skříní v ČR?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
3. Jaká je funkce reálného vystavování produktů na výstavách a veletrzích (třeba z hlediska generací VaV)?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
Otázka vedoucí práce:
Upřesněte a doplňte odpovědi na výzkumné otázky VO1 a VO3.