Bakalářská práce pojednává o tématu marketingových komunikací městských projektů. Ve své teoretické části se zabývá jak marketingem v oblasti řízení měst a obcí a marketingovými komunikacemi měst, tak i možnostmi financování městských projektů a jejich publicitou. Teoretickou část uzavírá metodologie šetření následně aplikovaného v praktické části práce. Jsou zde vysloveny cíle a výzkumné otázky. Praktická část se soustřeďuje na realizované projekty města Fulnek a jejich marketingové komunikace směrem ke svým občanům. Sekundární analýzou mediálních výstupů projektů a výzkumem veřejného mínění nalezneme odpovědi na výzkumné otázky a vymezíme doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of marketing communications municipal projects. The theoretical part deals with both the marketing management of cities and municipalities and marketing communications towns, as well as possibilities of financing municipal projects and their publicity. The theoretical part concludes survey methodology, subsequently applied in the practical part. Are expressed objectives and research questions. The practical part focuses on projects implemented city Fulnek and marketing communication towards its citizens. Secondary analysis of media outlets projects and public opinion research to find answers to research questions and define recommendations.
Klíčová slova
marketing měst a obcí, komunikační mix měst a obcí, projekt, financování projektů
Klíčová slova v angličtině
marketing of cities and towns, communication mix of cities and towns, project, project financing
Rozsah průvodní práce
97 s. (122 003 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o tématu marketingových komunikací městských projektů. Ve své teoretické části se zabývá jak marketingem v oblasti řízení měst a obcí a marketingovými komunikacemi měst, tak i možnostmi financování městských projektů a jejich publicitou. Teoretickou část uzavírá metodologie šetření následně aplikovaného v praktické části práce. Jsou zde vysloveny cíle a výzkumné otázky. Praktická část se soustřeďuje na realizované projekty města Fulnek a jejich marketingové komunikace směrem ke svým občanům. Sekundární analýzou mediálních výstupů projektů a výzkumem veřejného mínění nalezneme odpovědi na výzkumné otázky a vymezíme doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of marketing communications municipal projects. The theoretical part deals with both the marketing management of cities and municipalities and marketing communications towns, as well as possibilities of financing municipal projects and their publicity. The theoretical part concludes survey methodology, subsequently applied in the practical part. Are expressed objectives and research questions. The practical part focuses on projects implemented city Fulnek and marketing communication towards its citizens. Secondary analysis of media outlets projects and public opinion research to find answers to research questions and define recommendations.
Klíčová slova
marketing měst a obcí, komunikační mix měst a obcí, projekt, financování projektů
Klíčová slova v angličtině
marketing of cities and towns, communication mix of cities and towns, project, project financing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu v oblasti řízení měst a obcí, marketingové komunikaci měst a obcí s ohledem na specifika komunikace městských projektů.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Popište marketingové komunikace města Fulnek a komunikační aktivity městských projektů.
4. Nastavte kritéria mediálních výstupů pro sekundární analýzu a realizujte ji u vybraných městských projektů.
5. Proveďte primární dotazníkové šetření.
6. Vyvoďte závěry z uskutečněných analýz. Stanovte návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu v oblasti řízení měst a obcí, marketingové komunikaci měst a obcí s ohledem na specifika komunikace městských projektů.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Popište marketingové komunikace města Fulnek a komunikační aktivity městských projektů.
4. Nastavte kritéria mediálních výstupů pro sekundární analýzu a realizujte ji u vybraných městských projektů.
5. Proveďte primární dotazníkové šetření.
6. Vyvoďte závěry z uskutečněných analýz. Stanovte návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HARASIMOVÁ, Soňa, Marketing ve veřejné správě. Vyd. 1. Opava: Optys, 2009, 109 s. ISBN 978-808-5819-748.
JANEČKOVÁ, Lidmila, Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999, 178 s. ISBN 80-716-9750-8.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
PAULIČKOVÁ, Renáta. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2005, 124 s. ISBN 80-7043-365-5.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HARASIMOVÁ, Soňa, Marketing ve veřejné správě. Vyd. 1. Opava: Optys, 2009, 109 s. ISBN 978-808-5819-748.
JANEČKOVÁ, Lidmila, Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999, 178 s. ISBN 80-716-9750-8.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
PAULIČKOVÁ, Renáta. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2005, 124 s. ISBN 80-7043-365-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Str. 36: "Věková skupina 15+ byla zvolena z důvodu realizace šetření formou písemného dotazování, kterou i dospívající jsou schopni posoudit a zvládnout." - Zajímá mne, do jaké míry je schopna daná věková skupina posoudit jednotlivé projekty z pohledu přínosnosti pro město a stejně tak jejich komunikaci.
2. Jako jeden z bodů doporučení uvádíte: "Komunikovat projekty podle významnosti cílové skupiny - Jestliže jde o projekt velkého významu pro cílovou skupinu (nemusí se jednat pouze o významný z hlediska finančního), jako tomu bylo např. u "Modernizace dětských hřišť ve Fulneku", je zapotřebí tomu přizpůsobit i komunikaci projektu." Při šetření i VO byli za CS považováni vždy občané města (15+ ?). Jak dochází u daného příkladu k vytýčení "významnosti CS" či "projektu velkého významu pro CS"? Projevila se diferenciace i ve výsledcích primárního šetření?
3. V rámci zpracování výsledků kvantitativního šetření chybí informace o struktuře respondentů, návratnosti dotazníků, ? - doplňte.
Studentka odpověděla na položené otázky od oponenta.