Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a propagace divadla. První část přibližuje teoretické poznatky problematiky kultury a divadla a otázku marketingu v kul-turních institucích, konkrétně divadel. Definuje specifika marketingu v divadlech a charak-terizuje marketingový a komunikační mix divadla. Praktická část nejprve charakterizuje vybrané divadlo (Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích) a jeho marketingový a ko-munikační mix. V souladu s výsledky uskutečněného výzkumu (dotazníkového šetření) formuluji vlastní návrhy na změnu a inovaci komunikace s předplatiteli divadla.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the marketing and promotion of theatre. The first part describes the theoretical knowledge of the issues of culture and theatre and marketing is-sues in cultural institutions, specifically in the theatres. It defines the specifics of marketing in theatres and characterizes the marketing and communication mix of theatre. The practical part describes selected theatre (Theatre of South Bohemia in České Budějovice) and its marketing and communication mix. In agreement with the results of realized research (the questionnaire survey) I formulate my own proposals for the change and innovation of communication with theatre´s subscribers.
Marketing, promotion, marketing mix, communication mix, theatre, culture marketing, subscription, research, South Bohemian Theatre
Rozsah průvodní práce
78 s. (100 209 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a propagace divadla. První část přibližuje teoretické poznatky problematiky kultury a divadla a otázku marketingu v kul-turních institucích, konkrétně divadel. Definuje specifika marketingu v divadlech a charak-terizuje marketingový a komunikační mix divadla. Praktická část nejprve charakterizuje vybrané divadlo (Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích) a jeho marketingový a ko-munikační mix. V souladu s výsledky uskutečněného výzkumu (dotazníkového šetření) formuluji vlastní návrhy na změnu a inovaci komunikace s předplatiteli divadla.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the marketing and promotion of theatre. The first part describes the theoretical knowledge of the issues of culture and theatre and marketing is-sues in cultural institutions, specifically in the theatres. It defines the specifics of marketing in theatres and characterizes the marketing and communication mix of theatre. The practical part describes selected theatre (Theatre of South Bohemia in České Budějovice) and its marketing and communication mix. In agreement with the results of realized research (the questionnaire survey) I formulate my own proposals for the change and innovation of communication with theatre´s subscribers.
Marketing, promotion, marketing mix, communication mix, theatre, culture marketing, subscription, research, South Bohemian Theatre
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové strategie Jihočeského divadla se zaměřením na komunikaci s předplatiteli divadla.
3. Formou marketingového průzkumu ve formě dotazníku v dané cílové skupině zjistěte jejich informační potřeby a důvody pro zakoupení / nezakoupení předplatného. Porovnejte zjištěné informace se současnou marketingovou strategií divadla. Na základě zjištěných informací formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla.
4. Na základě výsledků analýzy nastiňte stručný plán možností změn v marketingové komunikaci divadla směrem k předplatitelům.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové strategie Jihočeského divadla se zaměřením na komunikaci s předplatiteli divadla.
3. Formou marketingového průzkumu ve formě dotazníku v dané cílové skupině zjistěte jejich informační potřeby a důvody pro zakoupení / nezakoupení předplatného. Porovnejte zjištěné informace se současnou marketingovou strategií divadla. Na základě zjištěných informací formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla.
4. Na základě výsledků analýzy nastiňte stručný plán možností změn v marketingové komunikaci divadla směrem k předplatitelům.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 198 s. ISBN 978-808-7500-170.
DVOŘÁK, Jan. 2004. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 337 s. Teatrologie, sv. 9. ISBN 80-861-0253-X.
FORET, Miroslav. 2003. Marketingová komunikace: získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání. Vyd. 1. Brno: Computer Press, xv, 275 s. ISBN 80-722-6811-2.
KAISER, Michael M. 2009. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění, 146 p. ISBN 978-807-0082-362.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. 2010. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
ŠESTÁK, Jiří. 2012. Divadlo - kultura - podmínky: (osobní zkušenost). 1. vyd. V Praze: KANT pro AMU, 264 s. Disk (Akademie múzických umění v Praze). ISBN 978-80-7437-079-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 198 s. ISBN 978-808-7500-170.
DVOŘÁK, Jan. 2004. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 337 s. Teatrologie, sv. 9. ISBN 80-861-0253-X.
FORET, Miroslav. 2003. Marketingová komunikace: získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání. Vyd. 1. Brno: Computer Press, xv, 275 s. ISBN 80-722-6811-2.
KAISER, Michael M. 2009. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění, 146 p. ISBN 978-807-0082-362.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. 2010. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
ŠESTÁK, Jiří. 2012. Divadlo - kultura - podmínky: (osobní zkušenost). 1. vyd. V Praze: KANT pro AMU, 264 s. Disk (Akademie múzických umění v Praze). ISBN 978-80-7437-079-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
" Str. 15 - 2.2: služba zákazníkovi není uspokojováním potřeb zákazníka. Vysvětlíte, prosím, u obhajoby?
Str. 18: nejsem si jistá, zda - ve smyslu Vašeho výkladu - lze jako produkt divadla označit i předplatné. Nepatří spíše do kategorie cena? (viz str. 19 - cena)
Str. 24 - PR: mohla byste stručně definovat zásady důvěryhodnosti PR?
Str. 39 - měsíční program: nebyl by efektivnější program na celou sezonu?
Str. 41 - S jakým ohlasem se setkala akce Jihočeské divadlo studentům?
Str. 45 - Výzkum: mírně se rozcházejí počty respondentů.
Str. 55 - obliba webových stránek: hraje roli věk respondentů?
Str. 62 - podle jakých kritérií by byli vybráni respondenti pro focus group?
Studentka zodpověděla všechny výše uvedené otázky oponenta zcela.