Bakalářská práce se zabývá zkoumáním efektivity vizuálních prostředků v místě prodeje a rovněž tyto prostředky specifikuje. Zejména se zaměřuje na podlahové vizuální prostředky. V teoretické části se kvalifikační práce soustředí na charakteristiku vizuálních prostředků, přičemž předkládá nutná vymezení souvisejících pojmů, jako podpora prodeje, shopper marketing, in-store komunikace a marketingový výzkum. Praktická část se věnuje analýze a interpretaci dat z zjištěných z kvantitativního a kvalitativního šetření, které zkoumají vnímání vizuálních prostředků z pohledu spotřebitele. Závěrečná část praktické části obsahuje doporučení vycházející ze závěrů že zzjištěných dat.
Anotace v angličtině
This bachelor' s thesis deals with the examination of visual aids effectivity and their specifics within shopping premises. The thesis is focused particularly on floor visual aids. The theoretical part concerns the characteristics of visual aids, defines related terms such as sales promotion, shopper marketing, in store communication and marketing research. The second, practical part engages in data analysis and its interpretation from quantity and quality research perspective, with the data being based on a study of consumer's perception of visual aids. In conclusion, this paper includes suggestions following final data established from the research conducted.
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním efektivity vizuálních prostředků v místě prodeje a rovněž tyto prostředky specifikuje. Zejména se zaměřuje na podlahové vizuální prostředky. V teoretické části se kvalifikační práce soustředí na charakteristiku vizuálních prostředků, přičemž předkládá nutná vymezení souvisejících pojmů, jako podpora prodeje, shopper marketing, in-store komunikace a marketingový výzkum. Praktická část se věnuje analýze a interpretaci dat z zjištěných z kvantitativního a kvalitativního šetření, které zkoumají vnímání vizuálních prostředků z pohledu spotřebitele. Závěrečná část praktické části obsahuje doporučení vycházející ze závěrů že zzjištěných dat.
Anotace v angličtině
This bachelor' s thesis deals with the examination of visual aids effectivity and their specifics within shopping premises. The thesis is focused particularly on floor visual aids. The theoretical part concerns the characteristics of visual aids, defines related terms such as sales promotion, shopper marketing, in store communication and marketing research. The second, practical part engages in data analysis and its interpretation from quantity and quality research perspective, with the data being based on a study of consumer's perception of visual aids. In conclusion, this paper includes suggestions following final data established from the research conducted.
1. Zpracujte rešerši literatury k zadanému tématu práce.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Připravte metodiku a realizujte kvalitativní výzkum vztahující se k tématu práce.
4. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k zadanému tématu práce.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Připravte metodiku a realizujte kvalitativní výzkum vztahující se k tématu práce.
4. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 215 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-2840-7.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace: [získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 253 s. ISBN 80-722-6811-2.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu: [získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání]. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, xv, 275 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu: [získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání]. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
SORENSEN, Herb, William J ROBERT a Essel R DILLAVOU. Inside the mind of the shopper: the science of retailing. Vyd. 1. Upper Saddle River, N.J.: Computer Press, c2009, xix, 227 p. Expert (Grada). ISBN 01-371-2685-9.
UNDERHILL, Paco. Proč nakupujeme: jak merchandising ovlivňuje nákupní rozhodnutí a zvyšuje prodej. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-726-1055-4.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 215 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-2840-7.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace: [získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 253 s. ISBN 80-722-6811-2.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu: [získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání]. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, xv, 275 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu: [získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání]. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
SORENSEN, Herb, William J ROBERT a Essel R DILLAVOU. Inside the mind of the shopper: the science of retailing. Vyd. 1. Upper Saddle River, N.J.: Computer Press, c2009, xix, 227 p. Expert (Grada). ISBN 01-371-2685-9.
UNDERHILL, Paco. Proč nakupujeme: jak merchandising ovlivňuje nákupní rozhodnutí a zvyšuje prodej. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-726-1055-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jakou metodu můžete zvolit pro získání co nejpřesnějších dat o chování zákazníků na místě prodeje?
2. Občas se stává, že stojany jsou v prodejnách naplněny jiným zboží. Jak tomu lze zamezit?
3. Existuje rozdíl mezi pojmy zákazník a spotřebitel? (Např. viz text zadání a verifikace výzkumné otázky).
4. Výběr respondentů pro rozhovory byl náhodný nebo nahodilý? (s. 47)
Studentka odpověděla na položené otázky.