Tato bakalářská práce se zabývá analýzou prezentací tuzemských značek hudebních vydavatelství Supraphon a Universal Music v online prostředí. Teoretická část je zaměřena na historii a současnost internetu a jeho využití pro prezentaci a komunikaci včetně stručných obecných zásad pro tvorbu efektivních internetových stránek. Také je přiblížena minulost, současnost a principy sociálních sítí Facebook a YouTube. Dále se teoretická část zabývá spojením internetu a sociálních médií s hudebním průmyslem za účelem digitálního prodeje hudby. V praktické části jsou nejprve analyzovány internetové stránky a využití sociálních médií u obou uvedených značek. Dále jsou analyzovány příspěvky, které obě značky zveřejňují na sítích Facebook a YouTube, a vliv obsahu příspěvků na zájem uživatelů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the presentation of domestic music publishing brands Supraphon and Universal Music in the online environment. The theoretical part focuses on the history and present of the Internet and its use for presentation and communication, including brief general principles for creating effective websites. It is also zoomed past, present and principles of social networking sites Facebook and YouTube. Furthermore, it deals with the merger of the Internet and social media with the music industry for the purpose of digital music sales. In the practical part there are first analyzed the websites and use of social media for both these brands. Furthermore there are analyzed the posts, that both brands publish on Facebook and YouTube, and the influence of the content of posts on the interest of users.
Klíčová slova
internet, sociální média, Facebook, YouTube, hudební průmysl, digitální prodej hudby
Klíčová slova v angličtině
internet, social media, Facebook, YouTube, music industry, digital music sales
Rozsah průvodní práce
79 s. (126 230 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou prezentací tuzemských značek hudebních vydavatelství Supraphon a Universal Music v online prostředí. Teoretická část je zaměřena na historii a současnost internetu a jeho využití pro prezentaci a komunikaci včetně stručných obecných zásad pro tvorbu efektivních internetových stránek. Také je přiblížena minulost, současnost a principy sociálních sítí Facebook a YouTube. Dále se teoretická část zabývá spojením internetu a sociálních médií s hudebním průmyslem za účelem digitálního prodeje hudby. V praktické části jsou nejprve analyzovány internetové stránky a využití sociálních médií u obou uvedených značek. Dále jsou analyzovány příspěvky, které obě značky zveřejňují na sítích Facebook a YouTube, a vliv obsahu příspěvků na zájem uživatelů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the presentation of domestic music publishing brands Supraphon and Universal Music in the online environment. The theoretical part focuses on the history and present of the Internet and its use for presentation and communication, including brief general principles for creating effective websites. It is also zoomed past, present and principles of social networking sites Facebook and YouTube. Furthermore, it deals with the merger of the Internet and social media with the music industry for the purpose of digital music sales. In the practical part there are first analyzed the websites and use of social media for both these brands. Furthermore there are analyzed the posts, that both brands publish on Facebook and YouTube, and the influence of the content of posts on the interest of users.
Klíčová slova
internet, sociální média, Facebook, YouTube, hudební průmysl, digitální prodej hudby
Klíčová slova v angličtině
internet, social media, Facebook, YouTube, music industry, digital music sales
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši vybraných dostupných zdrojů pojednávající o historii a současnosti internetu, sociálních sítí a využití internetu hudebním průmyslem k distribuci nahrávek.
2. Na základě stanovených kritérií analyzujte prezentaci dvou zvolených značek hudebních vydavatelství na internetu a na zvolených sociálních sítích.
3. Na základě výsledků analýzy vyvoďte možnosti pro zlepšení prezentace dvou zvolených značek hudebních vydavatelství v online prostředí.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši vybraných dostupných zdrojů pojednávající o historii a současnosti internetu, sociálních sítí a využití internetu hudebním průmyslem k distribuci nahrávek.
2. Na základě stanovených kritérií analyzujte prezentaci dvou zvolených značek hudebních vydavatelství na internetu a na zvolených sociálních sítích.
3. Na základě výsledků analýzy vyvoďte možnosti pro zlepšení prezentace dvou zvolených značek hudebních vydavatelství v online prostředí.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: Prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0.
DORŮŽKA, Petr, Petra KONRÁDOVÁ, Zbyněk HEŘMÁNEK, Jana KOMÁNKOVÁ, Veronika HANDLÍŘOVÁ, Petr KORÁL, Honza DĚDEK, Vojtěch LINDAUR, Libor LISÝ a Ondřej BEZR. Beaty bigbeaty breakbeaty. Tomáš Weiss. Praha: Maťa / Dharmagaia, 1998. Nové trendy, 3. ISBN 80-86013-41-3; 80-85905-37-X.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3402-3.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
POLEDŇÁK, Ivan a Ivan CAFOUREK. Sondy do popu a rocku. Praha: H&H, 1992. ISBN 80-85467-14-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: Prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0.
DORŮŽKA, Petr, Petra KONRÁDOVÁ, Zbyněk HEŘMÁNEK, Jana KOMÁNKOVÁ, Veronika HANDLÍŘOVÁ, Petr KORÁL, Honza DĚDEK, Vojtěch LINDAUR, Libor LISÝ a Ondřej BEZR. Beaty bigbeaty breakbeaty. Tomáš Weiss. Praha: Maťa / Dharmagaia, 1998. Nové trendy, 3. ISBN 80-86013-41-3; 80-85905-37-X.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3402-3.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
POLEDŇÁK, Ivan a Ivan CAFOUREK. Sondy do popu a rocku. Praha: H&H, 1992. ISBN 80-85467-14-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jakým způsobem byste komunikoval hudební novinku na sociálních sítích. Přistupte k tomu jako ke kampani.
2. Jaké formy off-line komunikace jsou v současnosti v hudebním průmyslu nejefektivnější?
3. Jaké trendy lze v budoucnu očekávat na poli prodeje hudby na Internetu. Lze očekávat nástup některého ze současných hráčů (např. Spotify) apod.?
Student odpověděl na položené otázky.