Tato bakalářská práce se na problematiku venkovní reklamy dívá optikou veřejnosti, příjemců reklamních sdělení. Zjišťuje, jak veřejnost vnímá jednotlivé reklamní nosiče, zda si jich všímá a v jaké míře. Dále hledá odpověď na otázku, zda je reklama ve venkovním prostředí efektivní a jaké prostředky by zadavatelé měli používat pro vyšší efektivitu outdoorové reklamy.
Anotace v angličtině
This bachelors' thesis observes the topic of outdoor advertising from the point of view of the general public, the recipients of advertising messages. It identifies the perception of single outdoor advertising carriers, if the public notices them and how. It also searches the answer for the question of the effectiveness of outdoor advertising and what means should be used by the advertisers to increase the effectiveness of outdoor advertising.
outdoor advertising, general public, effectiveness, advertising perception
Rozsah průvodní práce
76 s. (93593 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se na problematiku venkovní reklamy dívá optikou veřejnosti, příjemců reklamních sdělení. Zjišťuje, jak veřejnost vnímá jednotlivé reklamní nosiče, zda si jich všímá a v jaké míře. Dále hledá odpověď na otázku, zda je reklama ve venkovním prostředí efektivní a jaké prostředky by zadavatelé měli používat pro vyšší efektivitu outdoorové reklamy.
Anotace v angličtině
This bachelors' thesis observes the topic of outdoor advertising from the point of view of the general public, the recipients of advertising messages. It identifies the perception of single outdoor advertising carriers, if the public notices them and how. It also searches the answer for the question of the effectiveness of outdoor advertising and what means should be used by the advertisers to increase the effectiveness of outdoor advertising.
outdoor advertising, general public, effectiveness, advertising perception
Zásady pro vypracování
1) Zpracujte stručný přehled nosičů outdoorové reklamy.
2) Vypracujte analýzu faktorů, ovlivňujících efektivitu venkovní reklamy. Na základě této analýzy zpracujte podklady pro výzkum. Proveďte rešerši literatury.
3) Stanovte výzkumné otázky.
4) Proveďte kvantitativní výzkum vnímání outdoorové reklamy příjemci sdělení. Analyzujte kvalitativním výzkumem vybrané reklamní kampaně z pohledu faktorů, ovlivňujících efektivitu.
5) Zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr.
Zásady pro vypracování
1) Zpracujte stručný přehled nosičů outdoorové reklamy.
2) Vypracujte analýzu faktorů, ovlivňujících efektivitu venkovní reklamy. Na základě této analýzy zpracujte podklady pro výzkum. Proveďte rešerši literatury.
3) Stanovte výzkumné otázky.
4) Proveďte kvantitativní výzkum vnímání outdoorové reklamy příjemci sdělení. Analyzujte kvalitativním výzkumem vybrané reklamní kampaně z pohledu faktorů, ovlivňujících efektivitu.
5) Zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr.
Seznam doporučené literatury
LOUBEK, Václav. Efektivita outdoorové reklamy. Zlín, 2013. Ročníková práce. Univerzita Tomáše Bati. Vedoucí práce Mgr. Tomáš Šula.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
MEHTA, Abhilasha. Advertising Attitudes and Advertising Effectiveness. Journal of Advertising Research. 2000, May/June 2000.
TAYLOR, Charles R., George R. FRANKE a Hae-Kyong BANG. Use and Effectiveness of Billboards. Journal of Advertising. 2006, roč. 35, č. 4.
LOUBEK, Václav a Marie LAFANTOVÁ. MHD: Signmakeři přinášejí rozvoj možností. Sign. 2012, č. 3.
Seznam doporučené literatury
LOUBEK, Václav. Efektivita outdoorové reklamy. Zlín, 2013. Ročníková práce. Univerzita Tomáše Bati. Vedoucí práce Mgr. Tomáš Šula.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
MEHTA, Abhilasha. Advertising Attitudes and Advertising Effectiveness. Journal of Advertising Research. 2000, May/June 2000.
TAYLOR, Charles R., George R. FRANKE a Hae-Kyong BANG. Use and Effectiveness of Billboards. Journal of Advertising. 2006, roč. 35, č. 4.
LOUBEK, Václav a Marie LAFANTOVÁ. MHD: Signmakeři přinášejí rozvoj možností. Sign. 2012, č. 3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Weberová):
1.Z výsledkov autorovho dotazníkového prieskumu vyplýva, že respondenti, ktorí uviedli, že si reklamu na budovách všímajú, sú viac naklonení možnosti umiestnenia reklamnej plachty na dome za poplatok. Považuje autor toto zistenie za relevantné a ak áno, čo z toho vyplýva pre distribútorov outdoorovej reklamy?
2.Kto je lídrom outdoorovej reklamy na českom trhu a aké sú vedomosti autora o ich meraniach efektivity tohto typu reklamy?
3.Ktorý spôsob merania efektivity reklamného nosiča citylight považuje autor za najlepší a prečo?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Mgr. Šula):
1. Jaké jsou základní předpoklady ze strany zadavatele, které musí splnit, aby dosáhl co nejvyšší efektivity outdoorové kampaně?
2. Jak v ČR je vnímána "neměřitelnost" outdoorových ploch zadavateli?