Predkladaná bakalárska práca sa venuje kritériám, ktoré sú dôležité pri dizajnovaní kvalit-ného a nadčasového loga firmy. V práci sa opierame o nadobudnuté teoretické poznatky z oblasti tvorby logotypov, corporate identity a dizajnovania. Cieľom práce je spracovať re-dizajn existujúceho nekvalitného loga a vytvoriť k nemu dizajn manuál tak, aby sa vďaka novému logu firma stala v budúcnosti úspešnejšou.
Anotace v angličtině
Following bachelor thesis captures criteria that are significant for designing and creating a logo that fulfills the needs of today and tomorrow. The thesis encapsulates the theoretical and practical information concerning the fields of logotype design as well as corporate identity and its designing. The goal of the thesis is to redesign the existing logo lacking the required quality and to create a design manual based on which the value of the logo is in-creased and the success of the company is increased.
Predkladaná bakalárska práca sa venuje kritériám, ktoré sú dôležité pri dizajnovaní kvalit-ného a nadčasového loga firmy. V práci sa opierame o nadobudnuté teoretické poznatky z oblasti tvorby logotypov, corporate identity a dizajnovania. Cieľom práce je spracovať re-dizajn existujúceho nekvalitného loga a vytvoriť k nemu dizajn manuál tak, aby sa vďaka novému logu firma stala v budúcnosti úspešnejšou.
Anotace v angličtině
Following bachelor thesis captures criteria that are significant for designing and creating a logo that fulfills the needs of today and tomorrow. The thesis encapsulates the theoretical and practical information concerning the fields of logotype design as well as corporate identity and its designing. The goal of the thesis is to redesign the existing logo lacking the required quality and to create a design manual based on which the value of the logo is in-creased and the success of the company is increased.
1. Zpracujte rešerši literatury, která sa týká loga, corporate identity a především firemního designu.
2. Pomocí srovnávací metody zmapujte výrazové a vyjadřovací prostředky log na příkladech ze Slovenska i dalších zemí.
3. Analyzujte zjištěné údaje.
4. Na základě získaných informací navrhněte stručný náčrt redesignu loga pro vybranou firmu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury, která sa týká loga, corporate identity a především firemního designu.
2. Pomocí srovnávací metody zmapujte výrazové a vyjadřovací prostředky log na příkladech ze Slovenska i dalších zemí.
3. Analyzujte zjištěné údaje.
4. Na základě získaných informací navrhněte stručný náčrt redesignu loga pro vybranou firmu.
Seznam doporučené literatury
AIREY, David. Logo: nápad, návrh, realizace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 213 s. ISBN 978-80-251-3151-0.
AAKER, D.: Brand building - budování obchodní značky. Brno: Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
DE PESMACKER, P. - GEUENS, M. - VON DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
DONNELLY, Daniel a Bill GARDNER. 999 logo design elements: 999 design components you can use to create thousands of logos. Vyd. 1. Beverly, MA: Rockport Publishers, 2011, p. cm. ISBN 15-925-3683-2.
FISHEL, Catharine M a Bill GARDNER. Logo lounge 4: 2,000 international identities by leading designers. Vyd. 1. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, c2008, 191 p. ISBN 978-159-2534-005.
GILL, Bob a Bill GARDNER. LogoMania: the ultimate primer for the design rookie. Vyd. 1. Gloucester, MA: Rockport Publishing, 2006, p. cm. ISBN 978-159-2532-520.
GRAHAM, L.: Basics of design: layout and typography for beginners. Cengage Learning: 2001. 280 s. ISBN 0766813622
HEALEY, Matthew. Design loga: analýza úspěchu 300 mezinárodních značek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 240 s. ISBN 978-80-251-3608-9.
HORNÝ, S.: Vizuální komunikace firem. Praha: Oeconomica, 2004. str. 134 s. ISBN 80-2450-76-25
WATERHOUSE, Tony Seddon a Bill GARDNER. Graphic design for non-designers: the ultimate primer for the design rookie. Vyd. 1. Mies, Switerland: Rotovision, 2009, p. cm. ISBN 978-288-8930-358.
Seznam doporučené literatury
AIREY, David. Logo: nápad, návrh, realizace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 213 s. ISBN 978-80-251-3151-0.
AAKER, D.: Brand building - budování obchodní značky. Brno: Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
DE PESMACKER, P. - GEUENS, M. - VON DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
DONNELLY, Daniel a Bill GARDNER. 999 logo design elements: 999 design components you can use to create thousands of logos. Vyd. 1. Beverly, MA: Rockport Publishers, 2011, p. cm. ISBN 15-925-3683-2.
FISHEL, Catharine M a Bill GARDNER. Logo lounge 4: 2,000 international identities by leading designers. Vyd. 1. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, c2008, 191 p. ISBN 978-159-2534-005.
GILL, Bob a Bill GARDNER. LogoMania: the ultimate primer for the design rookie. Vyd. 1. Gloucester, MA: Rockport Publishing, 2006, p. cm. ISBN 978-159-2532-520.
GRAHAM, L.: Basics of design: layout and typography for beginners. Cengage Learning: 2001. 280 s. ISBN 0766813622
HEALEY, Matthew. Design loga: analýza úspěchu 300 mezinárodních značek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 240 s. ISBN 978-80-251-3608-9.
HORNÝ, S.: Vizuální komunikace firem. Praha: Oeconomica, 2004. str. 134 s. ISBN 80-2450-76-25
WATERHOUSE, Tony Seddon a Bill GARDNER. Graphic design for non-designers: the ultimate primer for the design rookie. Vyd. 1. Mies, Switerland: Rotovision, 2009, p. cm. ISBN 978-288-8930-358.
Přílohy volně vložené
Dizajn manuál firmy Syrex Zázrivá
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Illík):
1. Vysvětlete, proč píšete celou práci v 1. osobě množného čísla (ukázka: Při vypracování práce sme postupovali chronologicky?.)? U bakalářské práce, kde jste vy sám jediným autorem, to svádí k tomu, že jste jí psal ještě s někým, což zjevně nemůže být pravda.
2. Proč má Vaše práce tak parametricky slabou praktickou část? Požaduje se cca 40% teoretické části (u Vás je to cca 33 stran textu bez úvodních 8 listů) a 60% praktické části (u Vás je to cca 16 stran i s DM, který zde ale nemá dle mého názoru co dělat). Takže to máte ve zcela obráceném pořadí. Proč?