Bakalářská práce se zabývá srovnáním online komunikace prémiové značky Ducati s online komunikací mainstreamové značky Yamaha v prostředí České republiky.
Práce se zaměří na srovnání komunikace skrze sociální sítě Facebook a YouTube, internetové stránky a direct mail. Dotazníkem ověří autor příjem, důležitost a hodnocení komunikace mezi uživateli motocyklů a srovná jak mezi uvedenými značkami, tak s daty získanými sekundární analýzou.
Z práce vzejdou doporučení pro obě značky, jak zlepšit online komunikaci a její efektivitu u příjemců.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis follows up the comparison of online communication of premium brand Ducati with online communication of mainstream brand Yamaha in the area of Czech Republic.
Thesis will focus on a comparison of communication through social networks Facebook and YouTube, Internet sites and direct mail. Author verifies by a questionnaire income, importance and evaluation of communication among motorcycle users and compare both between the brands and obtained data of the secondary analysis.
This Bachelor´s thesis will emerge recommendations for both brands to improve online communication and the efficiency by the recipients.
Bakalářská práce se zabývá srovnáním online komunikace prémiové značky Ducati s online komunikací mainstreamové značky Yamaha v prostředí České republiky.
Práce se zaměří na srovnání komunikace skrze sociální sítě Facebook a YouTube, internetové stránky a direct mail. Dotazníkem ověří autor příjem, důležitost a hodnocení komunikace mezi uživateli motocyklů a srovná jak mezi uvedenými značkami, tak s daty získanými sekundární analýzou.
Z práce vzejdou doporučení pro obě značky, jak zlepšit online komunikaci a její efektivitu u příjemců.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis follows up the comparison of online communication of premium brand Ducati with online communication of mainstream brand Yamaha in the area of Czech Republic.
Thesis will focus on a comparison of communication through social networks Facebook and YouTube, Internet sites and direct mail. Author verifies by a questionnaire income, importance and evaluation of communication among motorcycle users and compare both between the brands and obtained data of the secondary analysis.
This Bachelor´s thesis will emerge recommendations for both brands to improve online communication and the efficiency by the recipients.
1. Zpracujte rešerši literatury týkající se on-line marketingu, značky a marketingového výzkumu.
2. Stanovte cíl práce, metody a výzkumné otázky.
3. Sekundární analýzou zpracujte dostupné údaje ze sociálních sítí, vzájemně je porovnejte.
4. Primární analýzou za pomoci dotazníkového šetření zjistěte relevantní údaje, porovnejte je s výsledky sekundární analýzy, pomocí zjištěných dat odpovězte na výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných informací shrňte závěry a navrhněte možná doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury týkající se on-line marketingu, značky a marketingového výzkumu.
2. Stanovte cíl práce, metody a výzkumné otázky.
3. Sekundární analýzou zpracujte dostupné údaje ze sociálních sítí, vzájemně je porovnejte.
4. Primární analýzou za pomoci dotazníkového šetření zjistěte relevantní údaje, porovnejte je s výsledky sekundární analýzy, pomocí zjištěných dat odpovězte na výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných informací shrňte závěry a navrhněte možná doporučení.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2005, Jak využít internet v marketingu: Krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-1095-1
FREY, Petr, 2008, Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. vyd. Praha: Management Press, s.r.o. ISBN 978-80-7261-160-7
SHIH, Clara, 2010, Vydělávejte na Facebooku. 1.vyd. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2833-6
AAKER, David A., 2003, Brand building: budování obchodní značky. 1.vyd. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 80-7226-885-6
DE CHERNATONY, Leslie, 2009, Značka: od vize k vyšším ziskům. 1.vyd. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2007-1
FORET, Miroslav, STÁVKOVÁ, Jana, 2003, Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky, 1.vyd. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 80-4703-385-8
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2005, Jak využít internet v marketingu: Krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-1095-1
FREY, Petr, 2008, Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. vyd. Praha: Management Press, s.r.o. ISBN 978-80-7261-160-7
SHIH, Clara, 2010, Vydělávejte na Facebooku. 1.vyd. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2833-6
AAKER, David A., 2003, Brand building: budování obchodní značky. 1.vyd. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 80-7226-885-6
DE CHERNATONY, Leslie, 2009, Značka: od vize k vyšším ziskům. 1.vyd. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2007-1
FORET, Miroslav, STÁVKOVÁ, Jana, 2003, Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky, 1.vyd. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 80-4703-385-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Nakolik je korektní (resp. bylo by např. v rozhovoru se zástupci značky Yamaha obhajitelné) dávat doporučení pro komunikaci značky Yamaha na základě srovnání se značkou Ducati? Přece jen, cílová skupina Ducati je specifická a komunikace tomu odpovídá, Yamaha do určité míry "má své jisté", respektive, pokud bojuje o zákazníky, pak asi s jinými značkami než Ducati. S jakými značkami by bylo korektní z tohoto pohledu komunikaci Yamaha srovnávat? Dá se ze závěrů dotazníkového šetření vyvodit, nakolik je pro případné zákazníky Yamaha (ne)komunikace této značky důležitá při rozhodování mezi produkty odpovídajících značek?
Student plně odpověděl na položené otázky.