ABSTRAKT
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou spokojenosti pacientů Uherskohradišťské nemoc-nice. V teoretické části je objasněna problematika marketingu ve zdravotnictví a vymezeno, které z těchto prvků ovlivňují spokojenost. Dále se teoretická část zabývá možností získání hodnocení poskytovaných služeb od samotných pacientů. Praktická část se skládá z charakteristiky nemocnice a analýzy realizovaného dotazníkového průzkumu v oblasti spokojenosti pacientů. Na základě získaných výsledků je navrženo opatření k dosažení vyšší spokojenosti klientů Uherskohradišťské nemocnice.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with analysis of patients' satisfaction in the hospital in Uherské Hradiště. Its theoretical part explains the problem of marketing in health system and de-fines the aspects which influence patients' satisfaction. Further on it deals with the possibi-lity of getting the assessment of provided services from the patients themselves. Its practi-cal part consists of the characteristic of the hospital and analysis of the questionnaire con-cerning the patients' satifsfaction. Based on the results obtained from the questionnaire some measures are suggested which can lead to a higher satisfaction of the clients of the hospital in Uherské Hradiště.
Klíčová slova
marketing, marketing služeb, marketing ve zdravotnictví, výzkum, Uherskohradišťská nemocnice
Klíčová slova v angličtině
marketing, research, hospital Uherské Hradiště
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
ABSTRAKT
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou spokojenosti pacientů Uherskohradišťské nemoc-nice. V teoretické části je objasněna problematika marketingu ve zdravotnictví a vymezeno, které z těchto prvků ovlivňují spokojenost. Dále se teoretická část zabývá možností získání hodnocení poskytovaných služeb od samotných pacientů. Praktická část se skládá z charakteristiky nemocnice a analýzy realizovaného dotazníkového průzkumu v oblasti spokojenosti pacientů. Na základě získaných výsledků je navrženo opatření k dosažení vyšší spokojenosti klientů Uherskohradišťské nemocnice.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with analysis of patients' satisfaction in the hospital in Uherské Hradiště. Its theoretical part explains the problem of marketing in health system and de-fines the aspects which influence patients' satisfaction. Further on it deals with the possibi-lity of getting the assessment of provided services from the patients themselves. Its practi-cal part consists of the characteristic of the hospital and analysis of the questionnaire con-cerning the patients' satifsfaction. Based on the results obtained from the questionnaire some measures are suggested which can lead to a higher satisfaction of the clients of the hospital in Uherské Hradiště.
Klíčová slova
marketing, marketing služeb, marketing ve zdravotnictví, výzkum, Uherskohradišťská nemocnice
Klíčová slova v angličtině
marketing, research, hospital Uherské Hradiště
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury, která se týká marketingu ve zdravotnictví, kvality poskytovaných zdravotních služeb a způsobů jejího měření.
2. Stanovte metody, cíl a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou nemocnici. Pomocí marketingového průzkumu analyzujte aktuální spokojenost klientů s poskytovanými službami Uherskohradišťské nemocnice a.s. a výsledky srovnejte s předchozím šetřením.
4. Na základě zjištěných informací navrhněte možné změny pro zlepšení poskytovaných služeb, možnosti a limity jejich realizace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury, která se týká marketingu ve zdravotnictví, kvality poskytovaných zdravotních služeb a způsobů jejího měření.
2. Stanovte metody, cíl a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou nemocnici. Pomocí marketingového průzkumu analyzujte aktuální spokojenost klientů s poskytovanými službami Uherskohradišťské nemocnice a.s. a výsledky srovnejte s předchozím šetřením.
4. Na základě zjištěných informací navrhněte možné změny pro zlepšení poskytovaných služeb, možnosti a limity jejich realizace.
Seznam doporučené literatury
GLADKIJ, Ivan, 2003. Management ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Computer Press, xii, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
MADAR, Jiří, 2004. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení: vážně i nevážně k prosperitě nemocnic a spokojenosti pacientů. 1. vyd. Praha: Grada, 248 s. ISBN 80-247-0585-0.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. 1. vyd. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
ZLÁMAL, Jaroslav, 2006. Marketing ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 150 s. ISBN 80-7013-441-0.
Seznam doporučené literatury
GLADKIJ, Ivan, 2003. Management ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Computer Press, xii, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
MADAR, Jiří, 2004. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení: vážně i nevážně k prosperitě nemocnic a spokojenosti pacientů. 1. vyd. Praha: Grada, 248 s. ISBN 80-247-0585-0.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. 1. vyd. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
ZLÁMAL, Jaroslav, 2006. Marketing ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 150 s. ISBN 80-7013-441-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položena otázka (oponent):
Lze opravdu zdravotnický sektor pojímat marketingově? Je nemocný člověk stejný "klient" jako jsou klienti supermarketu nebo tattoo studia? Nepodněcuje zdravotní systém, který lékaře nutí k vyšším výkonům, z velké části jen "výrobu pacientů"? Marketingově je to jistě vymyšleno dobře. Ale etický aspekt celého systému se mi jeví - mírně řečeno - jako problematický. Jaký je názor autora? Lze v dohledné době na marketingu založený systém zdravotnictví změnit? Pokud ano, jaké jsou možnosti?
Oponent zde vyjádřil svůj subjektivní názor a prosí komisi, aby odpověď autora BP posuzovala shovívavě.
Z čistě marketingového hlediska jsou obsah i forma této BP v pořádku a osobní názory oponenta by neměly mít na její hodnocení vliv. Prosí proto komisi, aby tuto "otázku k obhajobě" brala jen jako námět k diskusi a k přemýšlení.
Student odpověděl na všechny otázky položené v oponentském posudku.