Marketingové komunikace se staly jedním z nejdůležitějších oborů, které dnes významnou měrou ovlivňují úspěch každé firmy. Těm, které umí využívat široké možnosti marketingových komunikací, se rozhodně zvyšují šance na přežití. Firma, jejímž cílem je vytvářet pozitivní hodnoty počínaje pověstí a konče bankovním kontem akcionářů, se bez kvalitní komunikace dnes již neobejde. Nedílnou součástí marketingových komunikací je event marketing. Je jedním z nástrojů, který dokáže s pomocí zábavy a silných pozitivních emocí udržet stávající zákazníky, ale mnohdy i získávat nové. Reklama, podpora prodeje, public relations a další formy komunikace se zákazníkem mnohdy nestačí. Event, tedy událost vytvořená firmou s cílem zasáhnout další členy nákupní komunity, je další možností, jak zahájit a udržet komunikaci se zákazníky. A to platí také o konzumentech piva na festivalech.
Anotace v angličtině
Marketing communications have become one of the most important fields that today sig-nificantly influence the success of every company. Those who are able to use a wide range of marketing communications, definitely increase the chances of survival. The company, which aims to create positive values starting with the reputation and ending with a bank account of shareholders, can´t do it without professional communication today. It is one of the tools that can entertain customers and with strong positive emotions retain existing customers, but often acquire new clients. Advertising, sales promotion public relations and other forms of communication with the customer is often not enough. Event, thus the event created by the company in order to reach other members of the shopping community is another option to initiate and maintain communication with customers. And this also ap-plies to beer drinkers at the festivals.
Marketingové komunikace se staly jedním z nejdůležitějších oborů, které dnes významnou měrou ovlivňují úspěch každé firmy. Těm, které umí využívat široké možnosti marketingových komunikací, se rozhodně zvyšují šance na přežití. Firma, jejímž cílem je vytvářet pozitivní hodnoty počínaje pověstí a konče bankovním kontem akcionářů, se bez kvalitní komunikace dnes již neobejde. Nedílnou součástí marketingových komunikací je event marketing. Je jedním z nástrojů, který dokáže s pomocí zábavy a silných pozitivních emocí udržet stávající zákazníky, ale mnohdy i získávat nové. Reklama, podpora prodeje, public relations a další formy komunikace se zákazníkem mnohdy nestačí. Event, tedy událost vytvořená firmou s cílem zasáhnout další členy nákupní komunity, je další možností, jak zahájit a udržet komunikaci se zákazníky. A to platí také o konzumentech piva na festivalech.
Anotace v angličtině
Marketing communications have become one of the most important fields that today sig-nificantly influence the success of every company. Those who are able to use a wide range of marketing communications, definitely increase the chances of survival. The company, which aims to create positive values starting with the reputation and ending with a bank account of shareholders, can´t do it without professional communication today. It is one of the tools that can entertain customers and with strong positive emotions retain existing customers, but often acquire new clients. Advertising, sales promotion public relations and other forms of communication with the customer is often not enough. Event, thus the event created by the company in order to reach other members of the shopping community is another option to initiate and maintain communication with customers. And this also ap-plies to beer drinkers at the festivals.
1) Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na event marketing a jeho efektivitu, definujte cíle a metodický postup práce
2) Analyzujte eventové aktivity zvolené značky, vyhodnoťte jejich efektivitu ve vztahu ke stanoveným cílům, definujte silné a slabé stránky eventových aktivit
3) Porovnejte eventové aktivity zvolené značky s aktivitami konkurence, definujte společné a rozdílné prvky této formy komunikace.
4) Na základě zjištěných dat navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi s cílem zvýšit efektivitu eventových aktivit zvolené značky
Zásady pro vypracování
1) Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na event marketing a jeho efektivitu, definujte cíle a metodický postup práce
2) Analyzujte eventové aktivity zvolené značky, vyhodnoťte jejich efektivitu ve vztahu ke stanoveným cílům, definujte silné a slabé stránky eventových aktivit
3) Porovnejte eventové aktivity zvolené značky s aktivitami konkurence, definujte společné a rozdílné prvky této formy komunikace.
4) Na základě zjištěných dat navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi s cílem zvýšit efektivitu eventových aktivit zvolené značky
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunika-cí. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, v, 257 s. ISBN 978-80-251-2397-3.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci [online]. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. [cit. 2012-12-14]. ISBN 80-247-0646-6.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunika-cí. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, v, 257 s. ISBN 978-80-251-2397-3.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci [online]. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. [cit. 2012-12-14]. ISBN 80-247-0646-6.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Burgr):
1. Jak uvádíte v kapitole 10 (str. 44), v roce 2013 neproběhl žádný výzkum zadaný společností Heineken ohledně značek Starobrno a Krušovice. Co bylo důvodem, že dříve se průzkumy dělaly a nyní ne?
2. Jak byste ještě jinak propagovala účast Heinekenu na popisovaných festivalech? Využívá Heineken svoje partnerství s festivalem i pro jiné svoje marketingové aktivity (např. soutěž o vstupenky na festival apod.)?
3. V kapitole 10.3.3 na str. 47 hodnotíte dopad festivalu (eventu) na prodej produktu. Jak sama uvádíte, prodeje piva jsou ovlivněny řadou jiných faktorů. Je podle Vás pro spotřebitele významným faktorem zviditelnění značky na festivalu?