Bakalářská práce se zabývá efektivitou internetové komunikace e-shopu v oblasti diety jako jedním z nástrojů marketingové komunikace. V první části práce jsou obsaženy teoretické poznámky z oblasti internetové komunikace, detailněji je rozebrána specifikace internetové komunikace jako komunikačního nástroje, jejího postavení v komunikačním mixu a zkoumá cíle a cílové skupiny. Představuje parametry a metody měření efektivity, a jakým způsobem ji pak lze vyhodnotit.
Praktická část zkoumá efektivitu internetové komunikace vybraného e-shopu za pomoci analýzy sekundárních dat. Výsledky analýzy budou použity pro strategická rozhodnutí jednatele, jakým směrem a do jakých internetových komunikačních zdrojů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the efficiency of online communications e-shop as one of the tools of marketing communication. The first part contains theoretical notes from the field of online communication, in more details discussed the specifics of online communication as a communication tool, its position in the communications mix and examine the objectives and target groups. Shows methods of measuring the effectiveness and how it can then be evaluated. The practical part examines the effectiveness of online communication of a selected e-shop using analysis of secondary data. Results of the analysis will be used for strategic decisions made by secretary in which direction, to what online communication resources.
Digital communication, interactive communication, internet marketing, online communi-cation, efficiency of online communication, communication mix, Google analytics, Sklik, Adwords, remarketing, Facebook, social network, ad, PR, PPC
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá efektivitou internetové komunikace e-shopu v oblasti diety jako jedním z nástrojů marketingové komunikace. V první části práce jsou obsaženy teoretické poznámky z oblasti internetové komunikace, detailněji je rozebrána specifikace internetové komunikace jako komunikačního nástroje, jejího postavení v komunikačním mixu a zkoumá cíle a cílové skupiny. Představuje parametry a metody měření efektivity, a jakým způsobem ji pak lze vyhodnotit.
Praktická část zkoumá efektivitu internetové komunikace vybraného e-shopu za pomoci analýzy sekundárních dat. Výsledky analýzy budou použity pro strategická rozhodnutí jednatele, jakým směrem a do jakých internetových komunikačních zdrojů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the efficiency of online communications e-shop as one of the tools of marketing communication. The first part contains theoretical notes from the field of online communication, in more details discussed the specifics of online communication as a communication tool, its position in the communications mix and examine the objectives and target groups. Shows methods of measuring the effectiveness and how it can then be evaluated. The practical part examines the effectiveness of online communication of a selected e-shop using analysis of secondary data. Results of the analysis will be used for strategic decisions made by secretary in which direction, to what online communication resources.
Digital communication, interactive communication, internet marketing, online communi-cation, efficiency of online communication, communication mix, Google analytics, Sklik, Adwords, remarketing, Facebook, social network, ad, PR, PPC
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši dostupných literárních a online zdrojů a zpracujte teoretický základ se zaměřením na oblast digitální komunikace, její efektivity a měřitelnosti.
2. V návaznosti na teoretické poznatky a s ohledem na vybraný e-shop formulujte cíle a výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte analýzu využívání digitální komunikace zvoleného e-shopu. Porovnejte jednotlivé typy digitální komunikace vybraného e-shopu a změřte jejich efektivitu. Definujte jednotlivé parametry a na jejich základě proveďte vyhodnocení.
4. Na základě výsledků analýzy zodpovězte výzkumné otázky a zformulujte závěr. Popište případné návrhy a zhodnoťte dosažené cíle práce.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši dostupných literárních a online zdrojů a zpracujte teoretický základ se zaměřením na oblast digitální komunikace, její efektivity a měřitelnosti.
2. V návaznosti na teoretické poznatky a s ohledem na vybraný e-shop formulujte cíle a výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte analýzu využívání digitální komunikace zvoleného e-shopu. Porovnejte jednotlivé typy digitální komunikace vybraného e-shopu a změřte jejich efektivitu. Definujte jednotlivé parametry a na jejich základě proveďte vyhodnocení.
4. Na základě výsledků analýzy zodpovězte výzkumné otázky a zformulujte závěr. Popište případné návrhy a zhodnoťte dosažené cíle práce.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, s. 89. ISBN 978-80-247-1535-3.
FORET, Miroslav. Marketing - základy a postupy. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2001, s. 31. ISBN 80-7226-558-x.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s., [4] s. obr. příl. ISBN 978-80-7261-237-6
HAGERTY, Lawrence. The spirit of the internet: Speculations on the Evolution of Global Consciousness. Tampa, FL: Matrix Masters, 2000, s. 240. ISBN 097036511x.
KOTLER, Philip. 10 smrtelných marketingových hříchů: jak je rozpoznat a nespáchat. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0969-4.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006 - dotisk, 258 s. ISBN 80-726-1010-4.
KŘÍŽEK, Zdeněk. Jak psát reklamní text. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, s. 150-152. Manažer. ISBN 978-80-247-2452-2.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007, s. 143. ISBN 978-80-7261-154-6.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 80-247-0254-1.
PHILLIPS, David. Online public relations. Praha: Grada, c2003, 215 s. ISBN 80-247-0368-8.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, s. 89. ISBN 978-80-247-1535-3.
FORET, Miroslav. Marketing - základy a postupy. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2001, s. 31. ISBN 80-7226-558-x.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s., [4] s. obr. příl. ISBN 978-80-7261-237-6
HAGERTY, Lawrence. The spirit of the internet: Speculations on the Evolution of Global Consciousness. Tampa, FL: Matrix Masters, 2000, s. 240. ISBN 097036511x.
KOTLER, Philip. 10 smrtelných marketingových hříchů: jak je rozpoznat a nespáchat. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0969-4.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006 - dotisk, 258 s. ISBN 80-726-1010-4.
KŘÍŽEK, Zdeněk. Jak psát reklamní text. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, s. 150-152. Manažer. ISBN 978-80-247-2452-2.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007, s. 143. ISBN 978-80-7261-154-6.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 80-247-0254-1.
PHILLIPS, David. Online public relations. Praha: Grada, c2003, 215 s. ISBN 80-247-0368-8.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Mgr. Šula):
1. Jaké podpůrné offline nástroje a v jakém objemu (ceně) byste doporučila k podpoření digitální komunikace subjektu a proč?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kocourková):
1. Doplnil eshop digitální komunikaci také offline formami propagace? Pokud ne, jaké by autorka navrhla?
2. Do jaké míry je důležitá offline komunikace pro eshop obecně?
3. V tabulce na straně 67 jsou uvedeny výsledky meziročního srovnání. U vyhledávače Google klesl meziročně počet uživatelů, ale prodej se zvýšil. Čím si autorka tento jev vysvětluje?
Studentka zodpověděla položené otázky.