Věrnostní programy jsou v současnosti velmi oblíbeným marketingovým nástrojem řady firem z nejrůznějších oblastí trhu. Umožňují jim dokonale poznat své zákazníky a tyto zna-losti aplikovat ve prospěch svého byznysu. Tato práce se snaží zjistit, nakolik zákaznické kluby fungují jako prostředky podpory prodeje a nakolik dokáží budovat mínění o značce v hlavách zákazníků. Teoretická část práce shrnuje základní poznatky o souvisejících klí-čových pojmech jako je značka, image či firemní identita a popisuje fungování věrnostních programů jako takových. Dotkne se také situace na poli věrnostních klubů v České repub-lice. Ve výzkumné části pak vyhodnocuje vliv programu dm active & beauty na zákazníky dm drogerie markt a z výsledků vyvozuje doporučení.
Anotace v angličtině
Loyalty programs are currently favorable marketing tools for many companies from various areas of the market. They enable a company to get to know their customers and utilize this knowledge for business growth. This work examines the extent to which the loyalty program works as a sales support tool and also how it can build brand awareness in cus-tomers' minds. The Theoretic part summarizes the basic findings about key terms such as brand, image or corporate identity and describes the mechanics of loyalty programs as such. It also covers the situation of loyalty programs in the Czech Republic. The Research part evaluates the influence of dm active & beauty program to dm drogerie customers and provides recommendations.
Klíčová slova
Věrnostní program, zákaznická věrnost, značka, firemní image, firemní identita, podpora prodeje, řízení vztahů se zákazníky, marketingová komunikace
Věrnostní programy jsou v současnosti velmi oblíbeným marketingovým nástrojem řady firem z nejrůznějších oblastí trhu. Umožňují jim dokonale poznat své zákazníky a tyto zna-losti aplikovat ve prospěch svého byznysu. Tato práce se snaží zjistit, nakolik zákaznické kluby fungují jako prostředky podpory prodeje a nakolik dokáží budovat mínění o značce v hlavách zákazníků. Teoretická část práce shrnuje základní poznatky o souvisejících klí-čových pojmech jako je značka, image či firemní identita a popisuje fungování věrnostních programů jako takových. Dotkne se také situace na poli věrnostních klubů v České repub-lice. Ve výzkumné části pak vyhodnocuje vliv programu dm active & beauty na zákazníky dm drogerie markt a z výsledků vyvozuje doporučení.
Anotace v angličtině
Loyalty programs are currently favorable marketing tools for many companies from various areas of the market. They enable a company to get to know their customers and utilize this knowledge for business growth. This work examines the extent to which the loyalty program works as a sales support tool and also how it can build brand awareness in cus-tomers' minds. The Theoretic part summarizes the basic findings about key terms such as brand, image or corporate identity and describes the mechanics of loyalty programs as such. It also covers the situation of loyalty programs in the Czech Republic. The Research part evaluates the influence of dm active & beauty program to dm drogerie customers and provides recommendations.
Klíčová slova
Věrnostní program, zákaznická věrnost, značka, firemní image, firemní identita, podpora prodeje, řízení vztahů se zákazníky, marketingová komunikace
1. Na základě rešerše odborné literatury a dostupných zdrojů vysvětlete základní pojmy související se značkou, firemní image a věrnostními programy. Popište cíle, principy fungování a druhy věrnostních programů.
2. Naznačte situaci v oblasti věrnostních programů v ČR a popište převažující současné trendy.
3. Proveďte kvantitativní výzkum vlivu věrnostního programu dm drogerie markt na image této firmy. Ověřte, zda věrnostní program dm drogerie markt funguje spíše jako nástroj podpory prodeje nebo má vliv i na vnímání značky zákazníky.
4. Výsledky výzkumu analyzujte a vyvoďte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury a dostupných zdrojů vysvětlete základní pojmy související se značkou, firemní image a věrnostními programy. Popište cíle, principy fungování a druhy věrnostních programů.
2. Naznačte situaci v oblasti věrnostních programů v ČR a popište převažující současné trendy.
3. Proveďte kvantitativní výzkum vlivu věrnostního programu dm drogerie markt na image této firmy. Ověřte, zda věrnostní program dm drogerie markt funguje spíše jako nástroj podpory prodeje nebo má vliv i na vnímání značky zákazníky.
4. Výsledky výzkumu analyzujte a vyvoďte doporučení.
Seznam doporučené literatury
BYSTROV, Vladimír a RŮŽIČKA, Miloš. Firemní komunikace a řízení reputace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 129 s. Studium pro praxi. ISBN 80-210-4104-8.
HORRELL, Edward. Zákaznická věrnost: jak zvýšit počet zákazníků a udržet si je: [jak dovést zákaznický servis k dokonalosti]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007., 152 s. Praxe manažera. ISBN 978-80-251-1905-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga. Formování image jako nástroje marketingového řízení firmy = The formation image as a tool of corporate marketing management: teze disertační práce. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011. 54 s. Teze disertační práce. ISBN 978-80-7454-070-7.
KOTLER, Philip et al. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
LUKÁŠOVÁ, Růžena a URBÁNEK, Tomáš. Image firmy: současné přístupy. Brno: Akademie věd České republiky, Psychologický ústav, 2000. 12 l. Zprávy - Psychologický ústav AV ČR, roč. 6, 2000, č. 3. ISBN 80-238-6928-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BYSTROV, Vladimír a RŮŽIČKA, Miloš. Firemní komunikace a řízení reputace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 129 s. Studium pro praxi. ISBN 80-210-4104-8.
HORRELL, Edward. Zákaznická věrnost: jak zvýšit počet zákazníků a udržet si je: [jak dovést zákaznický servis k dokonalosti]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007., 152 s. Praxe manažera. ISBN 978-80-251-1905-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga. Formování image jako nástroje marketingového řízení firmy = The formation image as a tool of corporate marketing management: teze disertační práce. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011. 54 s. Teze disertační práce. ISBN 978-80-7454-070-7.
KOTLER, Philip et al. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
LUKÁŠOVÁ, Růžena a URBÁNEK, Tomáš. Image firmy: současné přístupy. Brno: Akademie věd České republiky, Psychologický ústav, 2000. 12 l. Zprávy - Psychologický ústav AV ČR, roč. 6, 2000, č. 3. ISBN 80-238-6928-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
CD s nahranou bakalářskou prací
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Kotyzová):
1. Na s. 31 uvádíte: "?Billa tak díky svému věrnostnímu programu dokáže vytvářet (a prodávat!) adresáře podle celé řady?" Co na to zákazník? Co Vy si o prodeji adresářů myslíte?
2. Co byste doporučila pro zjednodušení systému jako reakci na výtky členů vůči dm programu? (s. 53)
3. Jak lze přiblížit věrnostní program dm i těm zákazníkům, kteří o něm nevědí?
Studentka zodpověděla položené otázky.