Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití softwaru při výuce algebry a geometrie na základních a středních školách. Zvolen byl software pro dynamickou geometrii GeoGebra. Jako prostředek pro jeho běh, pak byla zvolena mobilní platforma tablet. Byla provedena analýza dostupných metodických materiálů, určených k výuce na středních a základních školách, a zjištěno jejich potencionální využití spolu na mobilní platformě. Byly navrženy nové metodické materiály s cílem optimálně využít schopností a vlastností programu GeoGebra na mobilní platformě.
Anotace v angličtině
This master's thesis deals with the possibilities of using software in the teaching of algebra and geometry at primary and secondary schools. Dynamic geometry software GeoGebra was selected. As a means for its running, was selected mobile platform - tablet. An analysis of the available methodological materials intended for teaching at primary and secondary schools was made, and found their potential use on the mobile platform. New materials were designed in order to make optimal use of the abilities and attributes of GeoGebra on a mobile platform.
GeoGebra, Geometry, Algebra, tablet, mobile platform
Rozsah průvodní práce
71
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití softwaru při výuce algebry a geometrie na základních a středních školách. Zvolen byl software pro dynamickou geometrii GeoGebra. Jako prostředek pro jeho běh, pak byla zvolena mobilní platforma tablet. Byla provedena analýza dostupných metodických materiálů, určených k výuce na středních a základních školách, a zjištěno jejich potencionální využití spolu na mobilní platformě. Byly navrženy nové metodické materiály s cílem optimálně využít schopností a vlastností programu GeoGebra na mobilní platformě.
Anotace v angličtině
This master's thesis deals with the possibilities of using software in the teaching of algebra and geometry at primary and secondary schools. Dynamic geometry software GeoGebra was selected. As a means for its running, was selected mobile platform - tablet. An analysis of the available methodological materials intended for teaching at primary and secondary schools was made, and found their potential use on the mobile platform. New materials were designed in order to make optimal use of the abilities and attributes of GeoGebra on a mobile platform.
GeoGebra, Geometry, Algebra, tablet, mobile platform
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Analyzujte možnosti využití SW Geogebra na ZŠ, SŠ.
Porovnejte vybrané stávající metodické materiály a navrhněte nové využívající možnosti mobilní platformy.
Ověřte navržené způsoby a metodiku využití SW Geogebra a zařízení v praxi.
Proveďte diskusi ke zvolenému řešení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Analyzujte možnosti využití SW Geogebra na ZŠ, SŠ.
Porovnejte vybrané stávající metodické materiály a navrhněte nové využívající možnosti mobilní platformy.
Ověřte navržené způsoby a metodiku využití SW Geogebra a zařízení v praxi.
Proveďte diskusi ke zvolenému řešení.
Seznam doporučené literatury
RŮŽIČKOVÁ, Daniela. Rozvíjíme ICT gramotnost žáků : [metodická příručka]. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV), divize VÚP. 2011, 53 s. ISBN 978-80-86856-94-0.
GREGOR, Lukáš. IPad: průvodce s tipy a triky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 288 s. ISBN 978-80-251-3336-1.
PROCHÁZKOVÁ, Tereza. Možnosti využití tabletu iPad ve třídě základní školy speciální. 2013. 91 s. Pedagogická fakulta. Masarykova Univerzita v Brně. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
MCDOUGALL, Douglass, Dragana MARTINOVIC a Zekeriya KARADAG. Technology in mathematics education: contemporary issues. California: Informing Science Press, 2012. ISBN 978-193-2886-610.
SCHOEN, Robert a Lingguo BU. Model-Centered Learning Pathways to Mathematical Understanding Using GeoGebra. Rotterdam: SensePublishers, 2011. ISBN 978-946-0916-182.
Seznam doporučené literatury
RŮŽIČKOVÁ, Daniela. Rozvíjíme ICT gramotnost žáků : [metodická příručka]. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV), divize VÚP. 2011, 53 s. ISBN 978-80-86856-94-0.
GREGOR, Lukáš. IPad: průvodce s tipy a triky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 288 s. ISBN 978-80-251-3336-1.
PROCHÁZKOVÁ, Tereza. Možnosti využití tabletu iPad ve třídě základní školy speciální. 2013. 91 s. Pedagogická fakulta. Masarykova Univerzita v Brně. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
MCDOUGALL, Douglass, Dragana MARTINOVIC a Zekeriya KARADAG. Technology in mathematics education: contemporary issues. California: Informing Science Press, 2012. ISBN 978-193-2886-610.
SCHOEN, Robert a Lingguo BU. Model-Centered Learning Pathways to Mathematical Understanding Using GeoGebra. Rotterdam: SensePublishers, 2011. ISBN 978-946-0916-182.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své diplomové práce. Poté došlo k seznámení s posudky vedoucího a oponenta a následně byla vedena rozprava nad diplomovou prací, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Jašek: Měl jste někdy problém s paním textu na PC? Je vhodné aby práci přečetl někdo jiný, pro její kontrolu?
doc. Botek: Formální stránka práce má závažné nedostatky. Uplatnění ve výuce či zamyšlení nad pedagogickým přínosem explicitně chybí.
Student zodpověděl všechny dotazy, které byly během rozpravy vzneseny.
Kultivovanost a vynikající srozumitelnost ústního projevu absolutně nekoresponduje s extrémně vysokou chybovostí projevu pravopisného v práci. Z výše uvedeného komise rozhodla nechat diplomantem práci přepracovat a doplnit o část zaměřenou na pedagogický přínos řešené problematiky.