Cílem diplomové práce je zvýšit konkurenceschopnost firmy Lité podlahy Zlín na trhu, za použití nástrojů marketingového mixu.
Teoretická část je věnována teoretickým poznatků z oblasti marketingového mixu a stavebního trhu. První část se věnuje marketingu ve stavebnictví a jeho jednotlivým specifikům. Dále je věnována pozornost marketingovým tržním koncepcím a jejich vývoji. Ve třetí části je teoreticky zhodnocena situační analýza a její náležitosti, jako je analýza konkurence a SWOT analýza. V poslední teoretické části jsou poznatky z jednotlivých položek marketingového mixu. Teoretická slouží jako informační zdroj pro vypracování analytické a projektové části.
Analytická část je věnována profilu firmy, její marketingové strategii a zhodnocuje situační analýzu podniku. Další prostor je věnován analýzám SWOT, SLEPT a Porterově analýze. V poslední části je zhodnoceno dosavadní využití marketingového mixu firmou.
Projektová část obsahuje doporučení marketingových nástrojů pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Pro projekt je vypracována časová, nákladová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
Theoretical part is dedicated to the theory of marketing mix and construction market. First part is devoted to the marketing in construction and their individual specifics. Attention is then dedicated to the marketing market conceptions ant their progress. Third part theoretically evaluated situation analysis and their requisites, as competition analysis and SWOT analysis. Theoretical part serves as an information source for making analytical and project part.
Analytical part is dedicated to the company´s profile, their marketing strategy and evaluates situation analysis of the company. Next part is dedicated to the SWOT, SLEPT and Porter analysis. Last part evaluates use of the marketing mix by the company up to now.
Project part contains recommendations of the marketing tools for increasing competitiveness of the company. Time, cost and risk analysis is made for the purpose of the project.
Klíčová slova
Marketing, marketing ve stavebnictví, marketingový mix, marketingový mix ve službách, SWOT analýza, SLEPT analýza, Porterova analýza.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing in construction, marketing mix, marketing mix in services, SWOT analysis, SLEPT analysis, Porter´s analysis
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je zvýšit konkurenceschopnost firmy Lité podlahy Zlín na trhu, za použití nástrojů marketingového mixu.
Teoretická část je věnována teoretickým poznatků z oblasti marketingového mixu a stavebního trhu. První část se věnuje marketingu ve stavebnictví a jeho jednotlivým specifikům. Dále je věnována pozornost marketingovým tržním koncepcím a jejich vývoji. Ve třetí části je teoreticky zhodnocena situační analýza a její náležitosti, jako je analýza konkurence a SWOT analýza. V poslední teoretické části jsou poznatky z jednotlivých položek marketingového mixu. Teoretická slouží jako informační zdroj pro vypracování analytické a projektové části.
Analytická část je věnována profilu firmy, její marketingové strategii a zhodnocuje situační analýzu podniku. Další prostor je věnován analýzám SWOT, SLEPT a Porterově analýze. V poslední části je zhodnoceno dosavadní využití marketingového mixu firmou.
Projektová část obsahuje doporučení marketingových nástrojů pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Pro projekt je vypracována časová, nákladová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
Theoretical part is dedicated to the theory of marketing mix and construction market. First part is devoted to the marketing in construction and their individual specifics. Attention is then dedicated to the marketing market conceptions ant their progress. Third part theoretically evaluated situation analysis and their requisites, as competition analysis and SWOT analysis. Theoretical part serves as an information source for making analytical and project part.
Analytical part is dedicated to the company´s profile, their marketing strategy and evaluates situation analysis of the company. Next part is dedicated to the SWOT, SLEPT and Porter analysis. Last part evaluates use of the marketing mix by the company up to now.
Project part contains recommendations of the marketing tools for increasing competitiveness of the company. Time, cost and risk analysis is made for the purpose of the project.
Klíčová slova
Marketing, marketing ve stavebnictví, marketingový mix, marketingový mix ve službách, SWOT analýza, SLEPT analýza, Porterova analýza.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing in construction, marketing mix, marketing mix in services, SWOT analysis, SLEPT analysis, Porter´s analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište teoretická východiska vztahující se k marketingovému mixu a konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Analyzujte současné postavení firmy Lité podlahy Zlín na trhu.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt využití nástrojů marketingového mixu pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy Lité podlahy Zlín.
Navržený projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište teoretická východiska vztahující se k marketingovému mixu a konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Analyzujte současné postavení firmy Lité podlahy Zlín na trhu.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt využití nástrojů marketingového mixu pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy Lité podlahy Zlín.
Navržený projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana, et al. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003, 432 s. ISBN 80-7179-577-1.
DOYLE, Charles. A dictionary of marketing. Oxford: Oxford University Press, 2011, 436 s. ISBN 978-0-19-9590023-0.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2.,rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 204 s. ISBN 80-247-0447-1.
KOTLER, Philip. Kotler on Marketing: How to Create, Win and Dominate Markets. New York: Free Press, 1999, 272 s. ISBN 0-684-84498-2.
PLESKAČ, Jiří a Leoš SOUKUP. Marketing ve stavebnictví. Praha: Grada, 2001, 224 s. ISBN 8024700522.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana, et al. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003, 432 s. ISBN 80-7179-577-1.
DOYLE, Charles. A dictionary of marketing. Oxford: Oxford University Press, 2011, 436 s. ISBN 978-0-19-9590023-0.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2.,rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 204 s. ISBN 80-247-0447-1.
KOTLER, Philip. Kotler on Marketing: How to Create, Win and Dominate Markets. New York: Free Press, 1999, 272 s. ISBN 0-684-84498-2.
PLESKAČ, Jiří a Leoš SOUKUP. Marketing ve stavebnictví. Praha: Grada, 2001, 224 s. ISBN 8024700522.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí 50b
Doporučujete zřídit facebookovou stránku. Kdo bude odpovědný za její provozování?- zodpovězeno zcela
Navrhujete zřízení (obnovení) internetových stránek. Bude firma i ve vyhledávačích, pokud ano, tak ve kterých?- zodpovězeno zcela
Otázky oponent 42b
Vysvětlete, jakým způsobem jste získal faktory v analytické části např. i SWOT analýzy? Na základě čeho byla zvolena váha jednotlivých faktorů?- zodpovězeno zcela
Co rozumíte pod pojmem konkurenceschopnost? Jakými způsoby lze měřit konkurenceschopnost podniku?- zodpovězeno zcela
Jaké další metody získávání dat by bylo možné ještě při realizování DP využít?- zodpovězeno zcela
Vysvětlete, odkud firma získá finanční prostředky v případě realizace návrhů. V jakém časovém horizontu lze předpokládat návratnost investice?- zodpovězeno zcela
Otázky komise
doc. Lipták: Když bereme marketingový mix, je možné nabízet různé druhy litých podlah vzhledem na úroveň stavby, ve které budou umístěny a tím rozšířit nabídku s ohledem na jednotlivce?- zodpovězeno částečně
doc. Lipták: Který z Vámi navrhovaných propagačních materiálů by měl být nejúčinnější?- zodpovězeno zcela