Cílem této práce je vytvořit rozšiřující modul (tzv. shield) pro platformu Arduino a umožnit jeho využití ve výuce programování mikropočítačů. Modul obsahuje různé vstupy a výstupy jako tlačítka, LED, potenciometr, apod. Náplní práce je také vytvoření návrhu zapojení modulu, jeho praktická realizace a naprogramování ukázkových programů.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create an expansion module (shield) for the Arduino platform to allow its use in teaching programming microcontrollers. The module contains of variety of inputs and outputs such as buttons, LEDs, potentiometer, etc. A design and module wiring, its practical implementation and programming of the sample programs was created.
Cílem této práce je vytvořit rozšiřující modul (tzv. shield) pro platformu Arduino a umožnit jeho využití ve výuce programování mikropočítačů. Modul obsahuje různé vstupy a výstupy jako tlačítka, LED, potenciometr, apod. Náplní práce je také vytvoření návrhu zapojení modulu, jeho praktická realizace a naprogramování ukázkových programů.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create an expansion module (shield) for the Arduino platform to allow its use in teaching programming microcontrollers. The module contains of variety of inputs and outputs such as buttons, LEDs, potentiometer, etc. A design and module wiring, its practical implementation and programming of the sample programs was created.
Prostudujte a popište mikropočítačovou platformu Arduino a několik vybraných příkladů rozšiřujících modulů pro tuto platformu.
Navrhněte rozšiřující modul se vstupně-výstupními periferiemi vhodnými pro výuku programování mikropočítačů.
Vytvořte prototyp navrženého modulu.
Vytvořte základní programové vybavení demonstrující programovou obsluhu modulu.
Zásady pro vypracování
Prostudujte a popište mikropočítačovou platformu Arduino a několik vybraných příkladů rozšiřujících modulů pro tuto platformu.
Navrhněte rozšiřující modul se vstupně-výstupními periferiemi vhodnými pro výuku programování mikropočítačů.
Vytvořte prototyp navrženého modulu.
Vytvořte základní programové vybavení demonstrující programovou obsluhu modulu.
Seznam doporučené literatury
BANZI, Massimo. Getting Started with Arduino. Second Edition. Sebastopol: O\'Reilly Media, 2011, 128 s. ISBN 978-14-4930-987-9.
MANN, Burkhard. C pro mikrokontroléry: ANSI-C, kompilátory C, spojovací programy - linkery, práce s ATMEL AVR a MSC-51, příklady programování v jazyce C, nástroje pro programování, tipy a triky. Praha: BEN, 2003. ISBN 80-730-0077-6.
MARGOLIS, Michael. Arduino Cookbook. Second Edition. Sebastopol: O\'Reilly Media, 2011, 724 s. ISBN 978-1-449-31387-6.
PINKER, Jiří. Mikroprocesory a mikropočítače. Praha: BEN - technická literatura, 2004. ISBN 80-730-0110-1.
ARDUINO. Arduino - HomePage [online]. 2011 [cit. 2014-01-08]. Dostupné z: http://www.arduino.cc/.
Seznam doporučené literatury
BANZI, Massimo. Getting Started with Arduino. Second Edition. Sebastopol: O\'Reilly Media, 2011, 128 s. ISBN 978-14-4930-987-9.
MANN, Burkhard. C pro mikrokontroléry: ANSI-C, kompilátory C, spojovací programy - linkery, práce s ATMEL AVR a MSC-51, příklady programování v jazyce C, nástroje pro programování, tipy a triky. Praha: BEN, 2003. ISBN 80-730-0077-6.
MARGOLIS, Michael. Arduino Cookbook. Second Edition. Sebastopol: O\'Reilly Media, 2011, 724 s. ISBN 978-1-449-31387-6.
PINKER, Jiří. Mikroprocesory a mikropočítače. Praha: BEN - technická literatura, 2004. ISBN 80-730-0110-1.
ARDUINO. Arduino - HomePage [online]. 2011 [cit. 2014-01-08]. Dostupné z: http://www.arduino.cc/.
Přílohy volně vložené
Adresace všech využitých pinů, Použité součástky, Schéma zapojení Vrchní desky modulu, DPS Vrchní desky modulu, Schéma zapojení Spodní desky modulu, DPS Spodní desky modulu, CD s bakalářskou prací a soubory obsahující zdrojové kódy
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace BP byla i praktická ukázka funkčnosti modulu na platformě Arduino.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Máte v práci uvedeny i informace, podle kterých je možné dané jevy simulovat? (doc. Ing. Gajdošík, CSc.)
2. Kde a jak jste použil program EAGLE? (JUDr. Laucký)
3. Co všechno bude možné v rámci výuky na daném modulu cvičit? (Ing. Macků, Ph.D.)
4. Bude daný modul obsahovat i nějaké předdefinované programy? (Ing. Macků, Ph.D.)
Student zodpověděl položené dotazy vedoucího BP a oponenta v plném
rozsahu a na kladené dotazy v dis. komise pro SZZ reagoval pohotově.