Tato bakalářská práce se zabývá algoritmy pro vyplňování vektorových a rastrových oblastí, potlačení efektu aliasingu a pro jednorozměrné a dvourozměrné prokládací schéma u grafických formátů GIF a PNG. V teoretické části jsou tyto algoritmy obecně shrnuty a blíže specifikovány vybrané z nich. Obsahem praktické části je zhotovení programů v prostředí Flash, které implementují vybrané algoritmy a provádí jejich názornou vizualizaci. Tyto programy jsou exportovány v podobě appletů, které jsou přehledně uspořádány do struktury webové stránky. Vytvořené programy budou dále sloužit jako podpora pro výuku předmětu Počítačová grafika.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on algorithms for filling vector and raster areas, alias effect suppression, and for one and two-dimensional interlacing scheme in PNG and GIF graphic formats. In the theoretical part, these algorithms are generally summarized and few of them are further specified. Practical part is represented by a programs created in Flash environment which implements the selected algorithms and make their illustrative visualization. These programs are exported as applets that are arranged in a structure of website. Created programs will be used as a software support of Computer graphics tuition.
Tato bakalářská práce se zabývá algoritmy pro vyplňování vektorových a rastrových oblastí, potlačení efektu aliasingu a pro jednorozměrné a dvourozměrné prokládací schéma u grafických formátů GIF a PNG. V teoretické části jsou tyto algoritmy obecně shrnuty a blíže specifikovány vybrané z nich. Obsahem praktické části je zhotovení programů v prostředí Flash, které implementují vybrané algoritmy a provádí jejich názornou vizualizaci. Tyto programy jsou exportovány v podobě appletů, které jsou přehledně uspořádány do struktury webové stránky. Vytvořené programy budou dále sloužit jako podpora pro výuku předmětu Počítačová grafika.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on algorithms for filling vector and raster areas, alias effect suppression, and for one and two-dimensional interlacing scheme in PNG and GIF graphic formats. In the theoretical part, these algorithms are generally summarized and few of them are further specified. Practical part is represented by a programs created in Flash environment which implements the selected algorithms and make their illustrative visualization. These programs are exported as applets that are arranged in a structure of website. Created programs will be used as a software support of Computer graphics tuition.
Seznamte se s algoritmy vyplňování rastrových a vektorových oblastí. V práci je blíže specifikujte a shrňte jejich vlastnosti.
Seznamte se s algoritmy anti-aliasingu. V práci je blíže specifikujte a shrňte jejich vlastnosti.
Seznamte se s jednorozměrným a dvourozměrným prokládacím schématem u grafických formátů GIF a PNG. V práci je blíže specifikujte a shrňte jejich vlastnosti.
Navrhněte a realizujte programy, které budou implementovat výše zmíněné algoritmy a budou provádět jejich názornou vizualizaci.
Koncepci těchto programů vytvořte tak, aby mohly být použity ve výuce předmětu Počítačová grafika.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s algoritmy vyplňování rastrových a vektorových oblastí. V práci je blíže specifikujte a shrňte jejich vlastnosti.
Seznamte se s algoritmy anti-aliasingu. V práci je blíže specifikujte a shrňte jejich vlastnosti.
Seznamte se s jednorozměrným a dvourozměrným prokládacím schématem u grafických formátů GIF a PNG. V práci je blíže specifikujte a shrňte jejich vlastnosti.
Navrhněte a realizujte programy, které budou implementovat výše zmíněné algoritmy a budou provádět jejich názornou vizualizaci.
Koncepci těchto programů vytvořte tak, aby mohly být použity ve výuce předmětu Počítačová grafika.
Seznam doporučené literatury
Jiří ŽÁRA, Bedřich BENEŠ, Petr FELKEL a Jiří SOCHOR. Moderní počítačová grafika. Vyd 2. Brno: Computer Press, 2005, 608 s. EAN 9788025104545.
MARTIŠEK, Dalibor. Matematické principy grafických systémů. Vyd. 1. Brno: Litera, 2002, 278 s. ISBN 80-857-6319-2.
FOLEY, J. Computer Graphics. Boston, 1997, 1175 s. ISBN 02-018-4840-6
JURAJ, Štugel. Netgraphics [online]. [cit. 2014-02-05]. Dostupné z: http://pg.netgraphics.sk/
ADOBE SYSTEMS INCORPORATED. ActionScript 3.0 Reference for the Adobe Flash Platform [online]. [cit. 2014-01-24]. Dostupné z: http://help.adobe.com/en_US/FlashPlatform/reference/actionscript/3/
Seznam doporučené literatury
Jiří ŽÁRA, Bedřich BENEŠ, Petr FELKEL a Jiří SOCHOR. Moderní počítačová grafika. Vyd 2. Brno: Computer Press, 2005, 608 s. EAN 9788025104545.
MARTIŠEK, Dalibor. Matematické principy grafických systémů. Vyd. 1. Brno: Litera, 2002, 278 s. ISBN 80-857-6319-2.
FOLEY, J. Computer Graphics. Boston, 1997, 1175 s. ISBN 02-018-4840-6
JURAJ, Štugel. Netgraphics [online]. [cit. 2014-02-05]. Dostupné z: http://pg.netgraphics.sk/
ADOBE SYSTEMS INCORPORATED. ActionScript 3.0 Reference for the Adobe Flash Platform [online]. [cit. 2014-01-24]. Dostupné z: http://help.adobe.com/en_US/FlashPlatform/reference/actionscript/3/
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce.
Prezentace působila výborným dojmem, student popsal hlavní výsledky své práce.
Součástí prezentace byla také praktická ukázka.
Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce
a zodpověděl otázku oponenta.
Komise nevznesla k obhajobě žádné další dotazy.