Práce obsahuje teoretickou část věnující se programu Matlab. Uvádí informace o programu, jeho použití, popisuje prostředí a funkce programu. Popisuje tvorbu GUI objektů. Jsou uvedeny příklady kódu.
Teoretická část také popisuje hry jiných autorů. Hry jsou stažené ze serveru Matlab Central nebo se jedná o jiné bakalářské práce.
V praktické části je uvedena ukázka a popis vytvořené hry "Člověče, nezlob se" a je popsán zdrojový kód hry.
Anotace v angličtině
Theoretical part of the bachelor thesis deals with progam Matlab. It contains informations about program, its use, describe enviroment and functions. It shows creation of GUI object. In the work are examples of codes.
Theoretical part also describe games from other autors. Games are downloaded from Matlab Central server or they are the others bachelor thesis.
In practical part is stated illustration and description of created game "Člověče, nezlob se". Source codes contains description.
Klíčová slova
Matlab, GUI, hra, programování
Klíčová slova v angličtině
Matlab, GUI, game, programming
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce obsahuje teoretickou část věnující se programu Matlab. Uvádí informace o programu, jeho použití, popisuje prostředí a funkce programu. Popisuje tvorbu GUI objektů. Jsou uvedeny příklady kódu.
Teoretická část také popisuje hry jiných autorů. Hry jsou stažené ze serveru Matlab Central nebo se jedná o jiné bakalářské práce.
V praktické části je uvedena ukázka a popis vytvořené hry "Člověče, nezlob se" a je popsán zdrojový kód hry.
Anotace v angličtině
Theoretical part of the bachelor thesis deals with progam Matlab. It contains informations about program, its use, describe enviroment and functions. It shows creation of GUI object. In the work are examples of codes.
Theoretical part also describe games from other autors. Games are downloaded from Matlab Central server or they are the others bachelor thesis.
In practical part is stated illustration and description of created game "Člověče, nezlob se". Source codes contains description.
Klíčová slova
Matlab, GUI, hra, programování
Klíčová slova v angličtině
Matlab, GUI, game, programming
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši o MATLAB.
Seznamte se s počítačovými hrami dostupnými na serveru MATLAB Central a s bakalářskými pracemi na téma počítačové hry v MATLAB.
Proveďte specifikaci hry a popište její pravidla.
Vytvořte variantu počítačové hry Člověče nezlob se ve 2D pro MATLAB.
Uveďte popis tvorby hry a použité funkce.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši o MATLAB.
Seznamte se s počítačovými hrami dostupnými na serveru MATLAB Central a s bakalářskými pracemi na téma počítačové hry v MATLAB.
Proveďte specifikaci hry a popište její pravidla.
Vytvořte variantu počítačové hry Člověče nezlob se ve 2D pro MATLAB.
Uveďte popis tvorby hry a použité funkce.
Seznam doporučené literatury
DOŇAR Bohuslav, ZAPLATÍLEK Karel. MATLAB pro začátečníky. 1. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2003. 144 s. ISBN: 80-7300-095-4.
DOŇAR Bohuslav, ZAPLATÍLEK Karel. MATLAB - tvorba uživatelských aplikací. 1. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2004. 216 s. ISBN: 80-7300-133-0.
DUŠEK, František. MATLAB a Simulink - Úvod do používání. 1.vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2000.
HECZKO Michal. Výukový a zkušební program pro předmět PPAŘ. Bakalářská práce. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky, 2006.
PERŮTKA, Karel. MATLAB - Základy pro studenty automatizace a informačních technologií. 1. vyd. Zlín: UTB ve Zlíně, 2005. 304 s. ISBN 80-7318-355-2.
MATLAB GUI Tutorial. URL: http://www.matlabgui.com [cit. 2013-02-04].
Seznam doporučené literatury
DOŇAR Bohuslav, ZAPLATÍLEK Karel. MATLAB pro začátečníky. 1. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2003. 144 s. ISBN: 80-7300-095-4.
DOŇAR Bohuslav, ZAPLATÍLEK Karel. MATLAB - tvorba uživatelských aplikací. 1. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2004. 216 s. ISBN: 80-7300-133-0.
DUŠEK, František. MATLAB a Simulink - Úvod do používání. 1.vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2000.
HECZKO Michal. Výukový a zkušební program pro předmět PPAŘ. Bakalářská práce. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky, 2006.
PERŮTKA, Karel. MATLAB - Základy pro studenty automatizace a informačních technologií. 1. vyd. Zlín: UTB ve Zlíně, 2005. 304 s. ISBN 80-7318-355-2.
MATLAB GUI Tutorial. URL: http://www.matlabgui.com [cit. 2013-02-04].
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace BP byla i praktická ukázka počítačové hry "Člověče, nezlob se!" vytvořené v prostředí Matlab.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Co Vám osobně daná práce přinesla? (prof. Ing. Vítečková, CSc.)
2. Proč jste si vybral téma zaměřené na programování? (prof. Ing. Vítečková, CSc.)
3. Pro kolik hráčů je vytvořená hra? (prof. Ing. Palenčár, CSc.)
4. Hra je založena na náhodě nebo využívá i nějakou strategii? (prof. Ing. Palenčár, CSc.)
5. Proč jste ve své aplikaci nepoužil i ovládací prvek "tlačítko"? (Ing. Navrátil, Ph.D.)
Student zodpověděl položené dotazy vedoucího BP a oponenta v plném
rozsahu a na kladené dotazy v dis. komise pro SZZ reagoval pohotově.