Bakalářská práce se zabývá problematikou výkonu trestu odnětí svobody. V teoretické části je zpracován stručný přehled historie výkonu trestu, zákon o výkonu vazby a zákon o výkonu trestu odnětí svobody. Dále je zaměřena na penitenciární a postpenitenciární péči o odsouzené a Vězeňskou službu České republiky. Praktická část je zaměřena na komparaci vězeňství v České republice a zahraničí a s tím spojenou privatizaci vězeňství.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of an execution of a prison sentence. The theoreti-cal part aims to review the history of the sentence execution as well as the custody and sentence execution laws. It is also focused on the penal care of prisoners sentenced by the Czech Penitentiary service. The practical part compares the Czech prison system with the prison systems used abroad and deals with the issue of the privatization of prisons.
Klíčová slova
výkon trestu odnětí svobody, Vězeňská služba ČR, odsouzený, věznice
Bakalářská práce se zabývá problematikou výkonu trestu odnětí svobody. V teoretické části je zpracován stručný přehled historie výkonu trestu, zákon o výkonu vazby a zákon o výkonu trestu odnětí svobody. Dále je zaměřena na penitenciární a postpenitenciární péči o odsouzené a Vězeňskou službu České republiky. Praktická část je zaměřena na komparaci vězeňství v České republice a zahraničí a s tím spojenou privatizaci vězeňství.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of an execution of a prison sentence. The theoreti-cal part aims to review the history of the sentence execution as well as the custody and sentence execution laws. It is also focused on the penal care of prisoners sentenced by the Czech Penitentiary service. The practical part compares the Czech prison system with the prison systems used abroad and deals with the issue of the privatization of prisons.
Klíčová slova
výkon trestu odnětí svobody, Vězeňská služba ČR, odsouzený, věznice
Zpracujte rešerši literatury a pramenů, které souvisí s problematikou výkonu trestu odnětí svobody a vazby.
V rámci východiskové hypotézy vymezte zkoumaný problém, vymezte pojem výkon trestu odnětí svobody a vazby v historických souvislostech, včetně aktuálních právních aspektů (fenomenologie, etiologie).
Analyzujte a vymezte psychologická specifika výkonu trestu odnětí svobody; definujte penitenciární a pospenitenciární opatření, včetně role Mediační a probační služby České republiky (institucionální zakotvení).
Vymezte potřebné profesní a psychologické dispozice pracovníků Vězeňské služby České republiky (včetně etických a sociálních hledisek). Proveďte komparaci úrovně vězeňství v České republice a v zahraničí.
V závěru bakalářské práce v souladu s analytickými závěry a výstupy se pokuste prezentovat vlastní návrhy, využitelné v praxi, získané údaje zpracujte pomocí statistických metod do tabulek a grafů.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury a pramenů, které souvisí s problematikou výkonu trestu odnětí svobody a vazby.
V rámci východiskové hypotézy vymezte zkoumaný problém, vymezte pojem výkon trestu odnětí svobody a vazby v historických souvislostech, včetně aktuálních právních aspektů (fenomenologie, etiologie).
Analyzujte a vymezte psychologická specifika výkonu trestu odnětí svobody; definujte penitenciární a pospenitenciární opatření, včetně role Mediační a probační služby České republiky (institucionální zakotvení).
Vymezte potřebné profesní a psychologické dispozice pracovníků Vězeňské služby České republiky (včetně etických a sociálních hledisek). Proveďte komparaci úrovně vězeňství v České republice a v zahraničí.
V závěru bakalářské práce v souladu s analytickými závěry a výstupy se pokuste prezentovat vlastní návrhy, využitelné v praxi, získané údaje zpracujte pomocí statistických metod do tabulek a grafů.
Seznam doporučené literatury
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Forenzní psychologie. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004, 431 s. ISBN 80-864-7386-4.
KUCHTA, Josef a Helena VÁLKOVÁ. Základy kriminologie a trestní politiky. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2005, 544 s. Vysokoškolské učebnice (Aleš Čeněk). ISBN 80-717-9813-4.
NOVOTNÝ, Oto a Josef ZAPLETAL. Kriminologie. 2., přeprac. vyd. Praha: ASPI, 2004, 544 s. Beckovy mezioborové učebnice. ISBN 80-735-7026-2.
VÁGNEROVÁ, Marie a Josef ZAPLETAL. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2008, 451 s. Beckovy mezioborové učebnice. ISBN 978-80-7367-414-4.
ZAPLETAL, Josef. Kriminologie. 2. upr. vyd. Praha: Policejní akademie České republiky, 2000, 189 s. Beckovy mezioborové učebnice. ISBN 80-859-8128-9.
Seznam doporučené literatury
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Forenzní psychologie. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004, 431 s. ISBN 80-864-7386-4.
KUCHTA, Josef a Helena VÁLKOVÁ. Základy kriminologie a trestní politiky. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2005, 544 s. Vysokoškolské učebnice (Aleš Čeněk). ISBN 80-717-9813-4.
NOVOTNÝ, Oto a Josef ZAPLETAL. Kriminologie. 2., přeprac. vyd. Praha: ASPI, 2004, 544 s. Beckovy mezioborové učebnice. ISBN 80-735-7026-2.
VÁGNEROVÁ, Marie a Josef ZAPLETAL. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2008, 451 s. Beckovy mezioborové učebnice. ISBN 978-80-7367-414-4.
ZAPLETAL, Josef. Kriminologie. 2. upr. vyd. Praha: Policejní akademie České republiky, 2000, 189 s. Beckovy mezioborové učebnice. ISBN 80-859-8128-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Prezentace jako celek působila velmi dobrým dojmem, studentka dokázala velmi dobře vystihnout klíčové body práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byla studentka seznámena s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) JUDr. Štefka: Myslíte si, že naše věznice splňují adekvátní podmínky pro nápravu vězňů?
2) Doc. Lukáš: Jaký máte názor na srovnání výkonu trestu u nás a v zahraničí?
3) Ing. Urban: Víte něco o domácím vězení? Slyšela jste o náramcích?
4) Doc. Lukáš: Jak je možné, že některé zahraniční věznice vykazují zaplněnost větší než sto procent?
Studentka reagovala na uvedené dotazy pohotově, její odpovědi byly věcné.