V úvodu bakalářské práce seznamuji čtenáře s krátkou historií a aktuálním stavem vzdělávacího systému v České republice. Bezpečnostní rizika jsem rozdělil na rizika, která souvisejí s nevhodným chováním, úrazy, mimořádnými událostmi a krizovými stavy. U rizik nevhodného chování rozebírám příčiny delikventního a kriminálního chování ze společenského, výchovného, psychologického i právního hlediska. V práci rovněž uvádím preventivní opatření, která vedou ke snížení trestné činnosti. V části práce, která se týká úrazů, pojednávám o druhu rizik úrazů a o prevenci, jež má riziko úrazů minimalizovat. V bakalářské práci nechybí kapitola, která pojednává o komparaci postupů bezpečnostních rizik u nás a v zahraničí. Součástí práce je i statistické vyhodnocení trestné činnosti a úrazů. V závěru práce analyzuji bezpečnostní aktivity státních a soukromých objektů a uvádím vlastní návrhy k řešení bezpečnostních rizik ve vzdělávacích institucích.
Annotation in English
The introduction of the thesis introduces the short history and actual state of the education system in the Czech Republic to reader. I divided security risks to the risks associated with inappropriate behavior, accidents, emergencies and crisis situations. At the risks of inappropriate behavior I analyze the causes of delinquent and criminal behavior from a social, educational, psychological and legal aspects. In this work I also present preventive measures that lead to a reduction in criminal activity. In next part of work, which is related to injuries, I deal the type of injury risks and prevention, which is to minimize the risk of accidents. In the bachelor thesis do not miss chapter, which deals with the comparison of methods of security risks in the country and abroad. The work also includes statistical evaluation of crime and accidents. In conclusion I analyze the security activities of public and private objects and I mention my own proposals to address of security risks in educational institutions.
educational system, school, children, adolescents, delinquency, criminality, criminal code, injuries, extraordinary event, state of crisis, preventiv.
Length of the covering note
90 s. (124 935 znaků)
Language
CZ
Annotation
V úvodu bakalářské práce seznamuji čtenáře s krátkou historií a aktuálním stavem vzdělávacího systému v České republice. Bezpečnostní rizika jsem rozdělil na rizika, která souvisejí s nevhodným chováním, úrazy, mimořádnými událostmi a krizovými stavy. U rizik nevhodného chování rozebírám příčiny delikventního a kriminálního chování ze společenského, výchovného, psychologického i právního hlediska. V práci rovněž uvádím preventivní opatření, která vedou ke snížení trestné činnosti. V části práce, která se týká úrazů, pojednávám o druhu rizik úrazů a o prevenci, jež má riziko úrazů minimalizovat. V bakalářské práci nechybí kapitola, která pojednává o komparaci postupů bezpečnostních rizik u nás a v zahraničí. Součástí práce je i statistické vyhodnocení trestné činnosti a úrazů. V závěru práce analyzuji bezpečnostní aktivity státních a soukromých objektů a uvádím vlastní návrhy k řešení bezpečnostních rizik ve vzdělávacích institucích.
Annotation in English
The introduction of the thesis introduces the short history and actual state of the education system in the Czech Republic to reader. I divided security risks to the risks associated with inappropriate behavior, accidents, emergencies and crisis situations. At the risks of inappropriate behavior I analyze the causes of delinquent and criminal behavior from a social, educational, psychological and legal aspects. In this work I also present preventive measures that lead to a reduction in criminal activity. In next part of work, which is related to injuries, I deal the type of injury risks and prevention, which is to minimize the risk of accidents. In the bachelor thesis do not miss chapter, which deals with the comparison of methods of security risks in the country and abroad. The work also includes statistical evaluation of crime and accidents. In conclusion I analyze the security activities of public and private objects and I mention my own proposals to address of security risks in educational institutions.
educational system, school, children, adolescents, delinquency, criminality, criminal code, injuries, extraordinary event, state of crisis, preventiv.
Research Plan
Zpracujte rešerši literatury a pramenů, které souvisí s bezpečnostními riziky ve vzdělávacích institucích.
V rámci východiskové hypotézy vymezte zkoumaný problém (fenomenologie, etiologie), včetně právních aspektů a historických souvislostí.
Analyzujte rozdílná specifika bezpečnostních rizik v institucích vzdělávacího systému České republiky (základní, střední, vysoká škola) a projevy delikventního a kriminálního jednání.
Analyzujte příčiny jednání, které vedou k delikventním a kriminálním projevům ve vzdělávacích institucích, vymezte způsoby předcházení (prevence).
Proveďte komparaci postupů při řešení bezpečnostních rizik ve vzdělávacích institucích v České republice a v zahraničí.
Proveďte vyhodnocení bezpečnostních rizik z dostupných statistických údajů, v souladu s analytickými výstupy se pokuste prezentovat vlastní návrhy, využitelné v praxi, získané údaje zpracujte pomocí statistických metod do tabulek a grafů.
Research Plan
Zpracujte rešerši literatury a pramenů, které souvisí s bezpečnostními riziky ve vzdělávacích institucích.
V rámci východiskové hypotézy vymezte zkoumaný problém (fenomenologie, etiologie), včetně právních aspektů a historických souvislostí.
Analyzujte rozdílná specifika bezpečnostních rizik v institucích vzdělávacího systému České republiky (základní, střední, vysoká škola) a projevy delikventního a kriminálního jednání.
Analyzujte příčiny jednání, které vedou k delikventním a kriminálním projevům ve vzdělávacích institucích, vymezte způsoby předcházení (prevence).
Proveďte komparaci postupů při řešení bezpečnostních rizik ve vzdělávacích institucích v České republice a v zahraničí.
Proveďte vyhodnocení bezpečnostních rizik z dostupných statistických údajů, v souladu s analytickými výstupy se pokuste prezentovat vlastní návrhy, využitelné v praxi, získané údaje zpracujte pomocí statistických metod do tabulek a grafů.
Recommended resources
BRABEC, František. Bezpečnost pro firmu, úřad, občana. Praha: Public History, 2001, 400 s. ISBN 80-864-4504-6.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila a Petra VITOUŠOVÁ. Pomoc obětem (a svědkům) trestných činů. Praha: Grada, 2007, 191 s. ISBN 978-802-4720-142.
DOLEJŠ, Martin. Efektivní včasná diagnostika rizikového chování u adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 189 pages. ISBN 978-802-4426-426.
KUCHTA, Josef a Helena VÁLKOVÁ. Základy kriminologie a trestní politiky. Praha: C.H. Beck, 2005, xxiv, 544 s.ISBN-717-9813-4.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea KROFTOVÁ. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2003, 340 s. ISBN 80-717-8771-X.
NAKONEČNÝ, M., Psychologie osobnosti, Praha: ACADEMIA, 1998. ISBN 80-200-0628-1
Recommended resources
BRABEC, František. Bezpečnost pro firmu, úřad, občana. Praha: Public History, 2001, 400 s. ISBN 80-864-4504-6.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila a Petra VITOUŠOVÁ. Pomoc obětem (a svědkům) trestných činů. Praha: Grada, 2007, 191 s. ISBN 978-802-4720-142.
DOLEJŠ, Martin. Efektivní včasná diagnostika rizikového chování u adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 189 pages. ISBN 978-802-4426-426.
KUCHTA, Josef a Helena VÁLKOVÁ. Základy kriminologie a trestní politiky. Praha: C.H. Beck, 2005, xxiv, 544 s.ISBN-717-9813-4.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea KROFTOVÁ. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2003, 340 s. ISBN 80-717-8771-X.
NAKONEČNÝ, M., Psychologie osobnosti, Praha: ACADEMIA, 1998. ISBN 80-200-0628-1
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, maps, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student prezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Prezentace jako celek působila velmi dobrým dojmem, student dokázal velmi dobře vystihnout klíčové body práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) JUDr. Štefka: Existují státy, kde je nižší hranice odpovědnosti?
2) Ing. Maláník: Čím to je, že si dotyční vyberou právě uvedenou školu?
3) Ing. Maláník: Jaký názor máte na sledování akčních filmů mladistvými?
4) Doc. Lukáš: Četl jste školský zákon? Jaký je minimální počet žáků ve třídě, aby byla otevřena? Jaký je maximální počet?
Student reagoval na uvedené dotazy pohotově, jeho odpovědi byly věcné a stručné.