Cílem této práce je prostudovat dostupné frameworky pro manipulaci s 3D modely v prostředí mobilních aplikací. Dále tyto frameworky otestovat a srovnat jejich manipulaci a import objektů. Na základě srovnání vybrat vhodného kandidáta pro implementaci do mobilní aplikace na platformě Android. Výsledkem této práce je ukázková aplikace, která demonstruje práci s 3D modely.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to study the available frameworks for manipulating 3D models in an environment of mobile applications. Furthermore, these frameworks to test and compare the model manipulation and import. Based on comparison to choose a suitable candidate for implementation in mobile applications on the Android platform. The result of this diploma thesis is a sample application that demonstrates how to work with 3D models.
Cílem této práce je prostudovat dostupné frameworky pro manipulaci s 3D modely v prostředí mobilních aplikací. Dále tyto frameworky otestovat a srovnat jejich manipulaci a import objektů. Na základě srovnání vybrat vhodného kandidáta pro implementaci do mobilní aplikace na platformě Android. Výsledkem této práce je ukázková aplikace, která demonstruje práci s 3D modely.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to study the available frameworks for manipulating 3D models in an environment of mobile applications. Furthermore, these frameworks to test and compare the model manipulation and import. Based on comparison to choose a suitable candidate for implementation in mobile applications on the Android platform. The result of this diploma thesis is a sample application that demonstrates how to work with 3D models.
Prostudujte vývojové frameworky pro manipulaci s 3D objekty v prostředí mobilních aplikací.
Otestujte a srovnejte dostupné frameworky umožňující manipulaci s 3D modely a jejich import.
Na základě srovnání vyberte vhodného kandidáta pro implementaci do mobilní aplikace na platformě Android.
Vytvořte ukázkovou mobilní aplikaci, která bude demonstrovat práci s 3D modely.
Zásady pro vypracování
Prostudujte vývojové frameworky pro manipulaci s 3D objekty v prostředí mobilních aplikací.
Otestujte a srovnejte dostupné frameworky umožňující manipulaci s 3D modely a jejich import.
Na základě srovnání vyberte vhodného kandidáta pro implementaci do mobilní aplikace na platformě Android.
Vytvořte ukázkovou mobilní aplikaci, která bude demonstrovat práci s 3D modely.
Seznam doporučené literatury
DIMARZIO, J. Programujeme hry pro Android 4. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3754-3.
VÁVRŮ, Jiří a Miroslav UJBÁNYAI. Programujeme pro Android. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4863-4.
HERODEK, Martin. Android jednoduše. 1. vyd. Brno: Computer Press, 128 s. ISBN 978-80-251-4118-2.
ALLEN, Grant. Android 4: průvodce programováním mobilních aplikací. 1. vyd. Překlad Jakub Mužík. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3782-6.
POKORNÝ, Pavel. Blender: naučte se 3D grafiku. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2009. ISBN 978-80-7300-244-2.
Pixel: 2D/3D grafika a animace, DTP, digitální foto, video a zvuk/. Praha: Atlantida Publishing,. ISSN 1211-5401.
KOMATINENI, Satya, Dave MACLEAN a Eric FRANCHOMME. Pro Android 4. New York: Disctributed to the book trade worldwide by Springer Science Business Media, xxv, 991 p. ISBN 978-143-0239-307.
Seznam doporučené literatury
DIMARZIO, J. Programujeme hry pro Android 4. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3754-3.
VÁVRŮ, Jiří a Miroslav UJBÁNYAI. Programujeme pro Android. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4863-4.
HERODEK, Martin. Android jednoduše. 1. vyd. Brno: Computer Press, 128 s. ISBN 978-80-251-4118-2.
ALLEN, Grant. Android 4: průvodce programováním mobilních aplikací. 1. vyd. Překlad Jakub Mužík. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3782-6.
POKORNÝ, Pavel. Blender: naučte se 3D grafiku. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2009. ISBN 978-80-7300-244-2.
Pixel: 2D/3D grafika a animace, DTP, digitální foto, video a zvuk/. Praha: Atlantida Publishing,. ISSN 1211-5401.
KOMATINENI, Satya, Dave MACLEAN a Eric FRANCHOMME. Pro Android 4. New York: Disctributed to the book trade worldwide by Springer Science Business Media, xxv, 991 p. ISBN 978-143-0239-307.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s výsledky své diplomové práce.
Dotazy:
Oponent: 1. Jaký je rozdíl mezi Free, Indie a Business edicí emulátoru Genymotion?
2. V kapitole 8.2.3. uvádíte, že u metody ColorPickerDialog se využilo hotového řešení pro výběr barvy. Můžete upřesnit, o jaké řešení se jedná?
Dr. Vařacha: Jak dlouho trvá vykreslování objektů s větším množstvím vertexů? Zaznamenala jste technické problémy při práci s velkými objekty?
Dr. Sysala: Měřila jste rychlost zpracování frameworků? Jakým způsobem?
Studentka na otázky odpověděla.